Obramba kapitana Schettina predlaga poravnavo

Odvetniki so predlagali, da bi kapitan v zameno za priznanje odgovornosti v zaporu preživela tri leta in pet mesecev.

Objavljeno
17. julij 2013 10.37
reu/ITALY-SHIP/
Ma. Ja., Delo.si
Ma. Ja., Delo.si

Rim − V kraju Grosseto na zahodu Italije se je v gledališču, ki so ga spremenili v sodno dvorano, danes nadaljevalo sojenje Francescu Schettinu, kapitanu križarke Costa Concordia, ki je 13. januarja lani nasedla na čereh malega toskanskega otoka Giglio, pri čemer je umrlo 32 ljudi.

Kapitan je obtožen nenaklepnega uboja 32 ljudi, povzročitve nesreče in okoljske škode ter tega, da je ladjo zapustil še preden so z nje evakuirali vse potnike, zaradi česar se ga je oprijel vzdevek Kapitan Strahopetec. Dvainpetdesetletniku grozi 20-letna zaporna kazen, ki pa se ji je njegova obramba danes poskušala izogniti s poravnavo.

Odvetniki so tako sodišču predlagali dogovor, v skladu s katerim bi njihova stranka v zameno za priznanje odgovornosti za nesrečo v zaporu preživela tri leta in pet mesecev. Na predhodnih zaslišanjih je preiskovalni sodnik to možnost sicer zavrnil, ob prošnjo obrambe pa se je danes obregnil glavni tožilec Francesco Verusio, ki je novinarjem dejal, da o Schettinovi krivdi ni dvoma, vprašanje je le še, kako visoka bo kazen.

Čustvena obravnava

Današnja obravnava je bila po navedbah francoske tiskovne agencije AFP sicer izredno čustvena, saj so na sodišču prebrali imena vseh 32 žrtev nesreče in podrobnosti njihove smrti. Nekatere je tako posrkal vodni vrtinec, drugi so popadali v morje, ko se je ladja nagnila, tretji pa med panično evakuacijo niso našli prostora na rešilnem čolnu.

Preživeli pravijo, da jih spomini na nesrečo še vedno preganjajo. Od sojenja pričakujejo odgovor na vprašanje, kaj je šlo narobe. »Iskreno, nisem jezen na Schettina,« je po navedbah ameriške tiskovne agencije AP dejal 33-letni Gianluca Gabrielli. »Jezen sem na celotno posadko. Na začetku so se smehljali, a ko so ugotovili, da je postalo nevarno, so pobegnili in nas zapustili. Nihče nam ni pomagal,« je dodal Gabrielli, ki se je križarjenja udeležil skupaj z ženo in otrokoma. »Otroka vse od nesreče nista hotela na letalo ali ladjo,« je dodal.

Nekateri tudi menijo, da Schettino ne bi smel biti edini obtoženec, ampak bi moral del odgovornosti za nesrečo prevzeti tudi operater ladje, podjetje Costa Crociere.

Razbitina luksuzne križarke medtem še vedno leži na čereh pred pristaniščem. Načrt, da bi jo poravnali, splavili in odvlekli v pristanišče, kjer bi jo razstavili − vse to bo menda stalo več sto milijonov evrov −, se je namreč izkazal za zelo zamudnega. Po zadnjih informacijah bodo ladjo sicer poravnali septembra, celoten postopek pa bo predvidoma zaključen šele konec leta ali celo prihodnje leto. Po pričakovanjih pa bo dolgotrajno tudi sojenje − trajalo naj bi več mesecev, vse do pomladi.