Kot nekakšen uvod v vrh sta bili zasedanji finančnih ministrov območja evra in nato še celotne EU.
Komisar za denarne in gospodarske zadeve Olli Rehn je po nočnem zasedanju evrske skupine razglasil preboj pri postavljanju drugega stebra bančne unije (prvi steber je centralizirani bančni nadzor, temelj tretjega je skupno jamstvo za vloge). Z njim bo postavljen enoten mehanizem za reševanje bank, ki bo dopolnjen s sistemom za financiranje posledic sanacije ali zaprtja bank. Zagotovljeno naj bi bilo, da bank ne bodo več reševali davkoplačevalci, ampak banke same.
V pogajanjih je nastal sistem odločanja, ki ga je predsednik ECB Mario Draghi brez dlake na jeziku označil za preveč zapletenega. Švedski finančni minister Anders Borg je z veliko ironije izražal zadovoljstvo, da njegova država ne bo sodelovala v takšni bančni uniji in se bo raje zanašala na lastni sistem reševanja bank. Namignil je, da zapleteni postopki odločanja in nejasnosti v zvezi z varnostnim sistemom za njihovo reševanje ne bodo spodbudili zaupanja v okrevanje in v celotno evropsko gospodarstvo. Tudi evropski parlament zahteva odločnejše korake.
Koordinacija gospodarstva
Oči bodo spet odprte v na novo izvoljeno nemško kanclerko Angelo Merkel, ki se bo vrha udeležila na tretjega mandata. Že v prvem govoru v bundestagu – preden je odpotovala v Pariz na srečanje s francoskim predsednikom Françoisem Hollandom – je opozorila, da je še prezgodaj za razglasitev zmage v bitki s krizo in da urejanje območja evra še ni končano. Zato da bi morali poseči v evropsko pogodbo. Zavzema se za večjo koordinacijo gospodarskih politik in nadzor nad javnimi financami. Po drugi strani partnerji na čelu s Francijo pričakujejo več solidarnosti.
Partnerstvo za rast, službe
Visoka zunanjepolitična predstavnica Unije Catherine Ashton je pred vrhom opozorila, da bi morali spodbuditi sodelovanje, denimo z izvzetjem skupnih projektov iz zmanjševanja proračunskih izdatkov. Snovanja evropske armade ni niti na obzorju. Ključne države imajo že tako ozko nacionalno optiko. Britanija blokira poglabljanje obrambnega sodelovanje, saj noče, da bi Nato začel dobivati manjšo vlogi. Francija na veliko ukrepa (predvsem Afriki, nazadnje v Centralnoafriški republiki) in pričakuje, da bodo druge evropske države plačale svoj delež za delo, ki ga opravljajo francoski vojaki na kriznih žariščih.