Umrla je Georgina Henry, urednica spletnega Guardiana

»Z internetom je mogoče bolje kot kadarkoli opravljati novinarsko poslanstvo,« je dejala na predavanju v Ljubljani.

Objavljeno
07. februar 2014 20.18
Posodobljeno
07. februar 2014 21.15
Pi. K., Delo.si
Pi. K., Delo.si

V 53. letu starosti je danes umrla nekdanja namestnica odgovornega urednika britanskega Guardiana in urednica njegove spletne izdaje Georgina Henry, pobudnica in urednica Guardianove rubrike Comment is Free je umrla zaradi tumorja na možganih na svojem domu v Londonu.

Guardianov urednik Alan Rusbridger je ob novici dejal: »Georgina je bila ključni del razvoja Guardiana v zadnjih 20 letih. Enajst let je bila moja čudovita namestnica - energična, odločna, topla in pametna.«

»Comment is Free si je domislila leta 2006. S to revolucionarno idejo je popolnoma preobrazila komentatorsko rubriko. Ljubila je demokracijo digitalnih medijev in tako ustvarila prostor za raznoliko razpravo na način, kot si ga pred tem ni upal noben drug medij.«

»Po tem so jo kopirali številni mediji, a Georgina je bila pionirka. Bila je navdihujoča prijateljica, radodarna mentorica in dragocena sodelavka,« je dejal Rusbridger.

Georgina Henry je postala namestnica urednika Guardiana takoj po tem, ko je Rusbridger leta 1995 v vodstvu uredništva nasledil Peterja Preston. S prevzemom položaja je postala ena najbolj vplivnih žensk v britanskih medijih.

Z vrstnicama Eve Pollard in Rebekah Wade je ustanovila organizacijo Ženske v novinarstvu in do smrti ostala v njenem svetovalnem odboru.

Za seboj je pustila dolgoletnega partnerja in moža, uglednega avtorja in scenarista Ronana Bennetta in najstniška otroka.

Henryjeva je leta 2011 obiskala tudi Ljubljano. Na predavanju je predstavnikom slovenskih medijev predstavila delo na spletu in svoj pogled na krizo v časopisni industriji.

»Vsi me sprašujejo, kdaj bomo zaračunavali naše spletne vsebine. Le redke pa zanima, zakaj so še vedno zastonj, čeprav je ta del za nas bistveno pomembnejši,« je za Delo po predavanju malce naveličano povedala Henryjeva.

»Internet za naše vodstvo nikoli ni pomenil novega poslovnega modela ali grožnje, ampak orodje, s katerim je mogoče bolje kot kadarkoli opravljati novinarsko poslanstvo - pridobivati in razširjati informacije, razvijati nove novinarske pristope in nagovoriti bralce, ki jih s papirno izdajo nikoli ne bi dosegli.«

Dokler novinarji ne bodo spremenili odnosa do njihovega dela in sprejeli odgovornosti, ki jo nalaga njihova družbena vloga, medijem ne more pomagati noben izviren poslovni model ali nov finančni vir. »Mi smo sklenili, da bomo kljub težavam poskusili preživeti z etičnim in odprtim novinarstvom. Druge možnosti nimamo.«