V Evropo se vrača revščina

Špancu, ki v povprečju nakupi samo še za 17 evrov, ni več mogoče prodajati praška za pol te cene.

Objavljeno
27. avgust 2012 19.02
Z. R., Delo.si
Z. R., Delo.si

Velike trgovske verige, ki prodajajo živila in življenjske potrebščine, so se zaradi krize v članicah Evropske unije in padajočega življenjskega standarda prebivalstva že lotile nove strategije prodaje, ki spominja na tisto iz revnejših držav tretjega sveta.

»V Evropo se vrača revščina,« je za Financial Times Deutschland pred kratkim dejal Nizozemec Jan Zijderveld, šef evropske podružnice tretjega največjega svetovnega živilskega koncerna Unilever. Zato se bo tudi na evropskem trgu in celo v najbogatejših članicah EU nujno prilagoditi spremenjenim razmeram. Uporabiti bo treba prodajne strategije, »ki smo se jih že zdavnaj naučili v državah, kot je Indonezija: manj premijskih znamk, predvsem pa veliko, veliko manjša pakiranja«, pravi Zijderveld.

Po njegovih besedah Špancu, ki za povprečen nakup v trgovini porabi samo še 17 evrov, ni več mogoče prodajati pralnih praškov, ki stanejo polovico te vsote. Za prodajo z dobičkom se bo nujno prilagoditi kupcem z nižjo kupno močjo, so prepričani v nizozemsko-britanskem koncernu, ki velja za tretjo največjo trgovsko verigo na svetu pri prodaji živil, kozmetike in drugih življenjskih potrebščin (Knorr, Langnese, Axe, Dove...), korenito pa bo treba spremeniti tudi prodajne navade.

Tako kot v Indoneziji, kjer se prodaja samo še šampon v majhnih vrečkah po nekaj centov, se bo tudi v Evropi treba vrniti h količinam in prodajnim trikom, ki smo jih že poznali, v časih pred krizo pa smo nanje povsem pozabili, je za FTD dejal Zijderveld. V Grčiji je Unilever že ponudil krompirjev pire in majonezo v mini embalaži, čaj in olivno olje pa prodaja samo še preko domačih prodajalcev, ki so nov krizni trik, v manj ugledni embalaži in seveda za bistveno nižjo ceno. V Španiji je, mimogrede, na policah že vse več pralnega praška v količinah, ki zadoščajo komaj za pet pranj.

Tudi časi, ko je bilo upad kupne moči v maloprodaji še mogoče nadomestiti s premijskimi znamkami, z nesorazmerno dragimi ekološkimi izdelki in živili, so očitno že minili. Roke si spet manejo trgovci, ki prodajajo v najnižjem cenovnem razredu in v različnih diskontih.

Po oceni koncerna, ki v Evropi ustvari več kot 12 milijard evrov prihodka, njegovi dobički pa so se tudi lani kljub krizi povečali, je tako imenovana evrocona tik pred recesijo. V drugem četrtletju je gospodarska dejavnost v sedemnajstih članicah z evrom upadla za 0,2 odstotka, v takih kriznih državah, kot so Španija, Portugalska in Italija pa je bil padec seveda še neprimerno večji.