V Londonu začetek sojenja za škandal tabloida News of the World

Na zatožni klopi sta se med drugim znašla nekdanja Rebekah Brooks in Andy Coulson.

pon, 28.10.2013, 15:21

London − V Londonu se je danes začelo prvo sojenje za škandal z vdiranjem v mobilne telefone znanih oseb in žrtev kaznivih dejanj, ki je pred dvema letoma pretresel Veliko Britanijo in potopil tabloid medijskega mogotca Ruperta Murdocha News ofthe World.

Na zatožni klopi sta se med drugim znašla nekdanja Murdochova desna roka Rebekah Brooks in nekdanji medijski svetovalec britanskega premiera Davida Camerona Andy Coulson. Poleg njiju se je pred sodiščem znašlo še šest ljudi − soprog Brooksove Charlie Brooks, nekdanji vodja varnosti pri News of the World Mark Hanna, nekdanji odgovorni urednik Stuart Kuttner in vodja novic Ian Edmondson, nekdanja pomočnica Rebekah Brooks Cheryl Carter in Clive Goodman, pri časopisu pristojen za novice o kraljevi družini −, ki so obtoženi nelegalnega vdiranja v glasovno pošto več kot 600 žrtev, podkupovanja javnih uradnikov in oviranja preiskave. Vsi zanikajo obtožbe.

Sprva je bilo predvideno, da bo sojenje, ki so ga nekateri mediji po navedbah AFP označili za »sojenje stoletja«, trajalo štiri mesece, po zadnjih informacijah pa bi lahko trajalo pol leta. Najvišja zagrožena kazen za vdiranje v mobilne telefone je dve leti zapora, za ostale obtožbe pa je zagrožena dosmrtna zaporna kazen.

Škandal je izbruhnil julija 2011, ko se je razvedelo, da je tabloid News of the World vdrl v glasovno pošto pogrešane 13-letnice Milly Dowler, ki so jo pozneje našli mrtvo. Sledila je obsežna policijska preiskava, med katero so ugotovili, da je bilo to sporno ravnanje pri časniku nekaj povsem rutinskega. Aretirali so več deset ljudi, tabloid pa ukinili.

V času razkritij se je na udaru znašel tudi britanski premier Cameron oziroma njegova odločitev, da kot medijskega svetovalca zaposli Coulsona, ki je časopis urednikoval med letoma 2003 in 2007, pa tudi njegovo prijateljstvo z Brooksovo in njenim možem. Posledice je občutil tudi Murdochov imperij − podjetje News Corporation je namreč žrtvam izplačalo več milijonov evrov nadomestila.

Škandal je sicer prerasel tabloid News of the World. Pod drobnogledom so se namreč znašli tudi drugi britanski časniki in njihove prakse. Prihodnje leto se bo tako začelo tudi sojenje novinarjem tabloida The Sun, obtoženim podkupovanja.

Prijavi sovražni govor