Je Vzajemna uporabljala nepošteno poslovno prakso?

ZZZS je leta 2014 proti Vzajemni vložil dve prijavi, pozneje pa na tožilstvo še kazensko ovadbo.

Objavljeno
25. september 2016 18.59
SLOVENIJA LJUBLJANA 29.10.2009 VZAJEMNA FOTO:ROMAN SIPIC/DELO
Brigite Ferlič Žgajnar
Brigite Ferlič Žgajnar
Kaj: kazenska ovadba proti Vzajemni

Kje: okrožno državno tožilstvo

Kdaj: od 24. oktobra 2014 do 15. marca 2016

Kdo: Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije


Na začetku oktobra 2014 je Delo poročalo o nenavadnem sklepanju zavarovalnih pogodb za diagnozo raka. Predstavljene so bile izkušnje več zavarovancev Vzajemne, ki so jih zavarovalni agenti klicali po telefonu in hoteli skleniti z njimi zavarovanje, češ da so se zdravstvene pravice skrčile in da bo treba po novem ob diagnozi raka zdravljenje v bolnišnici in zdravila drago doplačevati. »To je bila laž, saj v Sloveniji zdravljenje raka po zakonu plača obvezno zdravstveno zavarovanje, torej javna zdravstvena blagajna ZZZS,« je v Delu pisala Milena Zupanič.

Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije je zaradi spornega trženja zavarovanja Vzajemna Rak na začetku oktobra 2014 zavarovalnico prijavil tržnemu inšpektoratu in agenciji za zavarovalni nadzor, pozneje pa je zaradi kaznivega dejanja goljufije, poslovne goljufije in preslepitve kupcev zaradi zavajajočega oglaševanja na tožilstvo vložil še kazensko ovadbo. Agencija za zavarovalni nadzor je opravila nadzor poslovanja tako v Vzajemni kot pri zastopniški družbi Finmart direkt, ki je zanjo sklepala pogodbe. Pri pregledu poslovanja obeh družb agencija ni ugotovila kršitev zakona o zavarovalništvu »oziroma so bile te v času izvajanja nadzora odpravljene«. Zadevo je z vidika zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami obravnaval tudi tržni inšpektorat. Tam so 116 naključno izbranih potrošnikov, ki so zavarovanje sklenili, zaprosili, da jim posredujejo informacije o pogovorih z zavarovalnimi zastopniki. Glede na prejete odgovore in dokumentacijo, že prej pridobljeno od Vzajemne, niso mogli dokazati, da bi ta uporabljala nepošteno poslovno prakso. Okrožna državna tožilka Tanja Ahčan je na podlagi teh informacij in drugih zbranih podatkov 15. marca letos izdala sklep o zavrženju ovadbe. »Kljub izčrpnemu zbiranju obvestil in podatkov se med predkazenskim postopkom ni potrdila utemeljenost suma, da bi Vzajemna in podjetje Finmart direkt ter Borut Boljka kot zakoniti zastopnik podjetja Finmart direkt oziroma Dimitrij Šulin kot direktor sektorja za trženje pri Vzajemni storili očitana kazniva dejanja,« je tožilka zapisala v sporočilu ZZZS. Na Vzajemni so za zaščito poslovnih interesov proti zavodu za zdravstveno zavarovanje vložili kazensko ovadbo zaradi krive ovadbe, a je bila tudi ta zavržena.