Telekom Slovenije uspešnejši od konkurence

Rezultati kažejo, da se obema operaterjema povečujejo prihodki, hkrati pa se med njima povečuje razlika v dobičkonosnosti.

Objavljeno
31. julij 2017 11.37
Mateja Babič Stermecki
Mateja Babič Stermecki
Te dni sta poslovne rezultate za prvo polovico letošnjega leta objavila največja telekomunikacijska operaterja na slovenskem trgu - Telekom Slovenije in A1, medtem ko poslovni rezultati družbe Telemach niso javno dostopni.

Primerjava med rezultati ponuja zanimivo sliko. Rezultati namreč kažejo, da se obema operaterjema povečujejo prihodki, hkrati pa se med njima povečuje razlika v dobičkonosnosti, in sicer v korist Telekoma, ki je v večinski državni lasti.

Kakor je razvidno iz polletnega poročila, ki ga je objavila skupina Telekom Austria Group, katerega del je tudi drugi slovenski operater A1 oziroma do nedavnega Simobil, je le-ta v prvi polovici letošnjega leta ustvaril 106,4 milijona evrov prihodkov, kar je za 2,4 odstotke več kot v enakem obdobju lani. Prihodki so višji zaradi višjih prihodkov fiksnih storitev, pri tem pa poudarjajo, da je konkurenca v mobilnem segmentu še vedno močna.

Uspešen razvoj dejavnosti

Na drugi strani je Telekom Slovenije v prvih šestih mesecih letošnjega leta, v primerjavi z enakim obdobjem lani, po ustvarjenih prihodkih zrasel za 5 odstotkov in tako ustvaril 336 milijonov evrov poslovnih prihodkov.

V Telekomu Slovenije pojasnjujejo, da so prihodki višji predvsem zaradi višjih prihodkov na veleprodajnem trgu, višjih prihodkov IT storitev in prihodkov iz naslova izvajanja aktivnosti e-cestninjenja. To pa pomeni, da ta nacionalni operater tudi z novimi projekti, kakršen je vzpostavitev sistema elektronskega cestninjenja za tovorna vozila, ki ga izvaja za DARS, uspešno razvija svojo dejavnost in tako nadomešča nižje prihodke predvsem v segmentu mobilne telefonije, kjer je izrazit trend, da uporabniki za vedno manj denarja dobijo vedno več in vedno boljše storitve. Ob tem je Telekom Slovenije v prvi polovici leta v modernizacijo in razvoj svojega omrežja vložil 55,6 milijona evrov, število fiksnih širokopasovnih priključkov pa v primerjavi s koncem leta 2016 povečal za 2 odstotka.

Razlika med konkurentoma na slovenskem trgu je še bolj izrazita pri dobičkonosnosti. Tako je Telekom Slovenije v šestih mesecih ustvaril 92,8 milijona evrov, kar je za 2 odstotka oziroma za 1,7 milijona evrov več dobička iz poslovanja pred obrestmi, amortizacijo in davki (EBITDA) kot v enakem obdobju lani.

Medtem pa ima A1 povsem nasproten trend – v primerjavi z enakim obdobjem lanskega leta je ustvaril kar za 16,1 odstotkov nižji EBITDA. In če je EBITDA A1 oziroma takrat še Simobila še ob polletju 2015 znašal 44,3 milijona evrov, je le-ta ob polletju 2016 padel na 26,6 milijona evrov (torej skoraj za polovico manj), ob polletju letošnjega leta pa so padli za še dodatnih 4,3 milijone - na 22,3 milijona evrov. Tu podatki kažejo, da Telekom veliko bolje obvladuje stroške svojega poslovanja od svojega največjega konkurenta. Ob tem je dobiček (EBIT) A1 upadel za 41 odstotkov - na 6,9 milijona evrov, medtem ko je Telekomu, v primerjavi z enakim obdobjem lani, zrasel za 11,2 odstotkov - na 25,9 milijona evrov.

Iskanje novih virov prihodkov

Če primerjamo ključne kazalnike poslovanja obeh skupin je razvidno, da Skupina Telekom Slovenije in skupina Telekom Austria Group kot celoti poslujeta primerljivo. Tako je Skupina Telekom Slovenije, ki je v prvih šestih mesecih letošnjega leta ustvarila 370,1 milijona evrov poslovnih prihodkov, le-te v primerjavi z enakim obdobjem lani povečala za 5 odstotkov oziroma za 18,6 milijona evrov.

Telekom Austria Group je v enakem obdobju ustvarila za 4 odstotke višje prihodke, po prihodkih pa je rasla na vseh trgih, razen v Makedoniji in Srbiji. Skupina Telekom Slovenije je dosegla EBITDA v višini 106,8 milijona evrov, kar je za 2 odstotka več kot v enakem obdobju preteklega leta, medtem ko je EBITDA Telekom Austria Group zrasel za 4,2 odstotka, in sicer predvsem zaradi rasti EBITDA na trgih Belorusije, Avstrije, Bolgarije, Hrvaške in Makedonije.

Dejstvo je, da se telekomunikacijska dejavnost počasi, a zanesljivo spreminja. Tudi slovenski operaterji morajo iskati nove vire prihodkov, saj se prihodki od klasičnih komunikacijskih storitev, pa naj gre za fiksne ali mobilne storitve, zmanjšujejo. Kot kaže, Telekomu pod vodstvom Rudolfa Skobeta to uspeva boljše od konkurence, in to kljub temu, da je v državni lasti.