VW polo 1.0 TSI comfortline

Razveseljuje z živahnostjo in majhno porabo goriva.
Objavljeno
09. maj 2018 17.00
Posodobljeno
06. maj 2018 12.56
Namenoma je podoben golfu in odlično se mu poda energično oranžna kovinska barva, za katero pa je treba doplačati dobrih 400 evrov. FOTO: Gregor Pucelj
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj
Novi polo je v zadnjih mesecih pobral že več lovorik, tudi pri nas najbolj čislano – postal je slovenski avto leta 2017. Zato me je zanimalo, ali se bo tudi med večdnevno uporabo in v zelo različnih prometnih razmerah resnično izkazal ali pa se bo morda le razkrila kak­šna slabost. Še posebno zaradi šibkega – kaj pa je 999 kubičnih centimetrov prostornine – bencinskega trivaljnika.

Zato začnimo kar s slednjim. Ker sem testnega pola prevzel takoj za drugačnim in precej močnejšim vozilom, je bilo prvo speljevanje neobetavno. Če nisem odločno pohodil pedala za plin, se ni zgodilo nič posebnega, predvsem pa ne živahnega, očitno je bilo le značilno oglašanje trivaljnika. A že po nekaj kilometrih, ko sem dojel zahteve petstopenjskega ročnega menjalnika, so se prvi slabi vtisi razblinili in ugotovil sem, da je polo 1.0 TSI lahko presenetljivo živahno vozilce. Resda ne pom­nim, kdaj sem vozil toliko časa v tretji in celo drugi prestavi, a ko se privadiš na le petstopenjski menjalnik – ki bi bil lahko natančnejši – in prisluhneš lahkotnemu vrtenju motorja, te tudi vožnja v za današnji čas nenavadno nizkih prestavah ne moti več. Poleg tega na prvi pogled skromnih 70 kW (95 KM) največje moči presenet­ljivo dobro opravi nalogo tudi na avtocesti, kjer ta polo nikakor ni počasen (največja hitrost 187 km/h). Ob solidnih zmogljivostih te na koncu motorček nagradi še z zgledno varčnostjo. Med testnimi vožnjami se je povprečna poraba ustalila pri 5,6 l/100 km, brez posebnega naprezanja pa bi lahko bila še manjša. V zvezi z motorjem in predvsem ročnim menjalnikom se kot šibka točka (pričakovano) pokaže le delovanje radarskega tempomata, saj je v gostejšem prometu na avtocesti precej ne­uporaben. Nenehno sem se zatikal za počasnejšimi vozili, ko sem hotel prehitevati, pa je motorju v peti prestavi zmanjkovalo moči in predvsem navora. Tako sem za kolikor toliko hitro prehitevanje moral prestavljati v nižjo prestavo, kar pa seveda pomeni izključitev tempomata …
 

Kakšne resnejše šibkosti polu ne moremo očitati


Polo je v tej motorni izvedbi ohranil dovolj udobno podvozje oziroma vzmetenje, saj le ni namenjen škripanju skozi ovinke. Odlična je vodljivost, zaradi še vedno majhnih zunanjih mer se dobro odreže tudi v mestni gneči, kjer mu pomagajo parkirna tipala oziroma doplačljivi sistem park pilot. Tako lahko le priznam, da dlje ko sem ga vozil, bolj mi je bil všeč.

image
Gregor Pucelj/ Polo za pet centimetrov presega »magično« dolžino štirih metrov.


Da je zdaj polo približno tako velik (dolžina 4053 mm, širina 1751 mm, višina 1431 mm), kot je bil golf pred dvema generacijama, že vemo. V resnici mu je tudi zelo podoben, predvsem se mu lepo poda nizek sprednji del z ozko masko, manj razburljiv pa je zadek. Prostorskega čudeža sicer ni, je pa pričakovano udobje za štiri odrasle. Voznika razveseljuje značilna volkswagnovska ergonomija, nekaj glavnih upravljal je na volanskem obroču, inštrumenti so še analogni. Je pa zato sodoben osred­nji zaslon na dotik, ki se odlikuje z odlično ločljivostjo. Ne nazadnje razveseljujejo meniji v slovenščini in seveda, tudi testno vozilo je bilo opremljeno z vmes­nikom z app-connect.

Kakor ste opazili, kakšne resnejše šibkosti polu ne morem očitati. Če sem pikolovski, lahko omenim le to, da me je motilo slabo zapiranje vrat prtljažnega prostora. A to bodo na servisu verjetno hitro popravili.
Zastopnik: Porsche Slovenija, Ljubljana
Cena: 14.181 € (testno vozilo 16.952 €)
Euro NCAP:
Izpust CO2 : 101 g/km
01 - Modified: 2018-05-21 08:11:40 - Feat.: 1 - Title: FOTO:Dončića ni mogel ustaviti niti čarovnik Obradović (FOTO in VIDEO) 02 - Modified: 2018-05-21 11:50:29 - Feat.: 1 - Title: Luka Dončić na prvem, drugem, tretjem in petem mestu (VIDEO) 03 - Modified: 2018-05-21 09:52:17 - Feat.: 1 - Title: Mercator ima 101 počitniško enoto, Telekom nobene ... 04 - Modified: 2018-05-21 10:22:13 - Feat.: 1 - Title: FOTO:Janja Garnbret: Motivacijo črpam izključno iz ljubezni do plezanja 05 - Modified: 2018-05-21 09:16:22 - Feat.: 1 - Title: FOTO:Vsepovsod ljubezen in spomin na Diano 06 - Modified: 2018-05-21 09:09:17 - Feat.: 1 - Title: Slovenski strokovnjaki v tujini: Slovenija ne pokaže, da bi jih potrebovala 07 - Modified: 2018-05-21 11:43:46 - Feat.: 1 - Title: FOTO:Erdoğan v Sarajevu očaral evropske Turke 08 - Modified: 2018-05-21 12:12:40 - Feat.: 1 - Title: Maročan utonil v Kolpi 09 - Modified: 2018-05-21 10:55:08 - Feat.: 1 - Title: Fitnes in bazen Tivoli danes zaradi sanacije zaprl vrata 10 - Modified: 2018-05-21 12:10:03 - Feat.: 1 - Title: Olimpijin junak iz Argentine: Vesel sem zaradi navijačev, igralcev, Ljubljančanov 11 - Modified: 2018-05-21 11:39:31 - Feat.: 1 - Title: FOTO:Amsterdam v boj proti navalu turistov 12 - Modified: 2018-05-21 11:34:36 - Feat.: 1 - Title: 60 tisoč porschejev nazaj v tovarno
01 - Modified: 2018-05-21 11:34:36 - Feat.: 1 - Title: 60 tisoč porschejev nazaj v tovarno 02 - Modified: 2018-05-19 07:44:26 - Feat.: 1 - Title: FOTO:Volvo XC 40 D4 AWD A R design 03 - Modified: 2018-05-19 06:08:31 - Feat.: 0 - Title: FOTO:Moderna klasika Audijeve šole 04 - Modified: 2018-05-12 09:29:38 - Feat.: 0 - Title: Športna eleganca iz Ingolstadta 05 - Modified: 2018-05-12 09:20:08 - Feat.: 0 - Title: Iskanje večjega udobja in nuja po pogonski alternativi 06 - Modified: 2018-05-12 09:14:03 - Feat.: 1 - Title: FOTO:V avtomobilih stanujejo in jih jedo 07 - Modified: 2018-05-12 08:41:50 - Feat.: 0 - Title: FOTO:Ford ecosport titanium 1.0 ecoboost 08 - Modified: 2018-05-12 08:54:55 - Feat.: 1 - Title: FOTO:Mogočni SUV za digitalno generacijo 09 - Modified: 2018-05-10 12:45:41 - Feat.: 0 - Title: SUV iz Rolls-Roycea je cullinan   10 - Modified: 2018-05-09 10:39:09 - Feat.: 0 - Title: Kia niro samo na elektriko 11 - Modified: 2018-05-05 10:57:20 - Feat.: 1 - Title: FOTO:Seat arona xcellence 1.0 TSI (85 kW) 12 - Modified: 2018-05-08 13:52:14 - Feat.: 0 - Title: Audi pod svežimi dizelskimi sumi   13 - Modified: 2018-05-05 10:26:23 - Feat.: 0 - Title: FOTO:BMW 630d x-drive gran turismo 14 - Modified: 2018-05-06 15:32:07 - Feat.: 0 - Title: Elektrika osvaja kolesarski trg 15 - Modified: 2018-05-05 10:02:37 - Feat.: 1 - Title: FOTO:Mercedes G in recept proti staranju 16 - Modified: 2018-04-30 06:36:13 - Feat.: 1 - Title: FOTO:Lexus NX 300h
01 - Modified: 2018-05-21 11:43:46 - Feat.: 1 - Title: FOTO:Erdoğan v Sarajevu očaral evropske Turke 02 - Modified: 2018-05-21 11:39:31 - Feat.: 1 - Title: FOTO:Amsterdam v boj proti navalu turistov 03 - Modified: 2018-05-21 10:27:20 - Feat.: 1 - Title: FOTO:Temačna stran Leipziga 04 - Modified: 2018-05-20 21:05:00 - Feat.: 1 - Title: FOTO:Portret: Tudi legendarni Gianluigi Buffon zgolj (velik) človek 05 - Modified: 2018-05-21 10:22:13 - Feat.: 1 - Title: FOTO:Janja Garnbret: Motivacijo črpam izključno iz ljubezni do plezanja 06 - Modified: 2018-05-21 11:34:12 - Feat.: 0 - Title: FOTO:Fotografije dneva (21. 5.) 07 - Modified: 2018-05-21 08:25:47 - Feat.: 1 - Title: FOTO:Maduro ostaja na čelu Venezuele 08 - Modified: 2018-05-18 14:00:49 - Feat.: 0 - Title: FOTO:Ko Židan pusti svoje sledi. Dobesedno. 09 - Modified: 2018-05-21 08:33:37 - Feat.: 0 - Title: FOTO:Ko Židan pusti svoje sledi – dobesedno 10 - Modified: 0000-00-00 00:00:00 - Feat.: 0 - Title: FOTO: Na ljubljanskih trgih in ulicah silvestrovalo približno 100.000 ljudi 11 - Modified: 0000-00-00 00:00:00 - Feat.: 0 - Title: FOTO: Na ljubljanskih trgih in ulicah silvestrovalo približno 100.000 ljudi 12 - Modified: 0000-00-00 00:00:00 - Feat.: 0 - Title: FOTO: Na ljubljanskih trgih in ulicah silvestrovalo približno 100.000 ljudi 13 - Modified: 0000-00-00 00:00:00 - Feat.: 0 - Title: FOTO: Na ljubljanskih trgih in ulicah silvestrovalo približno 100.000 ljudi