Deloindom: Novosti iz Frankfurta − pisani svet dodatkov za dom

Sejem Ambiente v Frankfurtu je ponudil množico novih, lepih, inovativnih, duhovitih izdelkov za dom, ki predstavljajo nove smernice za prihajajočo sezono.

Objavljeno
26. februar 2015 11.37
Aleksandra Zorko, Deloindom
Aleksandra Zorko, Deloindom

Legenda finskega oblikovanja Tapio Wirkkala, ki bi letos praznoval stoti rojstni dan, se je zapisal v zgodovino oblikovanja. Največji pečat je pustil z izdelki iz stekla, ki jih izdelujejo še danes in so bili skoraj petdeset let od nastanka na ogled tudi na nedavnem sejmu Ambiente v Frankfurtu. Ta je sicer ponudil množico novih, lepih, inovativnih, duhovitih izdelkov za dom, ki (razen redkih izjem) bolj kot pišejo zgodovino oblikovanja, predstavljajo nove smernice za prihajajočo sezono.

Nemški profesor in oblikovalec Hansjerg Maier-Aichen, ki je na sejmu vodil posebne oglede za novinarje, pravi, da smo se znašli sredi paradigme, po kateri naj bi delali manj izdelkov, a te boljše, kakovostnejše in za dolgotrajnejšo uporabo, da med drugim ne bi izčrpali virov, iz katerih nastajajo. Ugledni profesor vidi rešitev v dobrih oblikovalskih zgodbah, ki ne ponujajo le prvovrstnega izdelka, ampak ga presegajo zaradi detajlov, drugačne izbire materialov in socialne note.

Prav zadnja postaja po njegovem mnenju vse pomembnejša. Tako je bil na sejmu v ospredju projekt Basket Case, ki sta ga v Zimbabveju izpeljala priznana francoska oblikovalka Matali Crasset in nemški oblikovalec Sebastian Herkner. Oba sta se podala v to afriško državo in sta na različnih koncih sodelovala z domačinkami, ki ročno pletejo košare in jim je ta obrt pomemben vir zaslužka za preživetje. Namen oblikovalske izmenjave je bil izkoristiti njihovo znanje in tehnike izdelave, hkrati pa jim predstaviti nove možnosti. Tako je oblikovalec Sebas­tian Herkner, kot je povedal na sejmu, hotel v njihove izdelke iz naravnih črno-belih vlaken vnesti še nekatere druge barve in materiale. Odkril je nam­reč, da na tistem koncu sveta nastajajo tudi čudovite glinene sklede, zato se je odločil to dvoje združiti. Tako nastali izdelki so bili na ogled tudi v Frankfurtu in so vzbudili kar precej zanimanja. Sicer pa se je Herkner predstavljal tudi na razstavnem prostoru podjetja Rosenthal, saj je zanj oblikoval dodatke za dom v trendovskih pastelnih odtenkih.

Več o novih trendih si preberite v prilogi Deloindom ali na www.deloindom.si, kjer objavljamo tudi bogato fotogalerijo.