Deloindom: Prodaja nepremičnin - dobra fotografija
 prinese večje
 povpraševanje

Kakšen vpliv imajo fotografije v nepremičninskih oglasih na povpraševanje in prodajo ter kako z njimi pritegniti pozornost potencialnih kupcev, sta nam pojasnili nepremičninarka z dolgoletnimi izkušnjami in mlada fotografinja, specializirana za arhitekturno fotografijo.

Objavljeno
21. september 2016 12.49
Katja Žnidar
Katja Žnidar

Časi trivrstičnih oglasov v nepremičninskih oglasnikih so že zdavnaj minili. Ko se lotimo iskanja nepremičnine za nakup, se praviloma najprej zapodimo na splet, kjer nas čaka prava poplava oglasov. Ker smo ljudje vizualna bitja, prvo selekcijo običajno naredimo prav na podlagi fotografij – te so tiste, ki nas pritegnejo ali odvrnejo. Kakšen vpliv imajo na povpraševanje in prodajo ter kako z njimi pritegniti pozornost potencialnih kupcev, sta nam pojasnili nepremičninarka z dolgoletnimi izkušnjami in mlada fotografinja, specializirana za arhitekturno fotografijo.

Dobra fotografija – kar ne pomeni nujno profesionalne fotografije, pač pa takšno, ki veliko pove o nepremičnini – potencialnemu kupcu jasno predstavi nepremičnino, omogoča hitrejše iskanje in boljšo primerjavo nepremičnin enakega cenovnega razreda ter prihrani število ogledov in stroške zanje. Dejstvo je, da je za oglase zgolj z besedilom bistveno manj zanimanja, medtem ko lepa fotografija pritegne več potencialnih kupcev, pove Vesna Levstek, direktorica podjet­ja Nepremičnine plus iz Ljubljane, in doda: »Razmišljanje, češ če nekoga zares zanima, bo že poklical, imel bom morda manj klicev, pa med temi toliko več zares zainteresiranih in resnih, po mojem mnenju ni ravno na mestu. Tudi zelo resni kupci raje in najprej pregledajo oglase s fotografijami. Tako so oglasi brez slikovnega prikaza šele v drugem planu, in če kupec ustrezno stanovanje najde med tistimi s fotografijami, do tistih brez njih niti ne pride.« Hkrati si potencialni kupec na podlagi oglasa ustvari sliko o prodajalcu – lastniku ali posredniku – in običajno pokliče tistega, ki kaže do svojega posla oziroma kupca odgovoren in skrben odnos, saj lahko to pričakuje tudi pozneje v postopku nakupa nepremičnine, po izkušnjah iz svoje skoraj 20-letne prakse pojasni sogovornica, ki se kot članica upravnega odbora Združenja družb za nepremičninsko posredovanje pri Zbornici za poslovanje z nepremičninami Gospodarske zbornice Slovenije dejavno loteva tudi problematike in razvoja nepremičninske branže.

Dobra fotografija koristi tudi prodajalcu, saj večje povpraševanje pripomore k hitrejši prodaji in s tem k manjšim stroškom, je prepričana fotografinja Vida Dimovska, ki deluje pod imenom Vilinie. »V tujini, kjer je fleksibilnost cen velika, profesionalna fotografija dviguje vrednost nepremičnini, pri nas pa ni tako,« pojasnjuje sogovornica, ki se ukvarja predvsem s fotografijo prostorov. Z njo se strinja tudi nepremičninska agentka, ki pravi, da zgolj na podlagi dobrih fotografij prodajalec še ne more računati na višjo iztrženo ceno, lahko pa z njimi in realno postav­ljeno ceno pritegne več potencialnih kupcev in lažje vztraja pri nastavljeni ceni, jo mora manj spuščati ali med zainteresiranimi celo doseže tekmovanje, kdo je pripravljen odšteti več in pod kakšnimi pogoji.

Kako pripraviti stanovanje na fotografiranje, katere so najpogostejše napake pri izbiri fotografij in kako pritegniti pozornost v poplavi nepremičninskih oglasov, si preberite v novi številki priloge Deloindom ali na www.deloindom.si.