Gorenjev Asko med prestižnimi

S prvo veliko predstavitvijo upajo na večji delež svetovnega trga. Promotor avstralski MasterChef 2010 Adam Liaw.

Objavljeno
13. april 2016 22.14
Brane Piano
Brane Piano
Milano – »Prodaja aparatov premijskih blagovnih znamk, kamor štejemo znamke Atag, Asko in naše dizajnerske linije, predstavlja okoli 15 odstotkov Gorenjevih prihodkov. Načrtujemo, da bomo te prihodke do leta 2020 povečali na 30 odstotkov vseh prihodkov,« pravi predsednik uprave Gorenja Franjo Bobinac.

Na največjem močno dizajnerskem svetovnem pohištvenem sejmu Salone di Mobile Milano se letos v delu sejma EuroCucina katera izmed Gorenjevih blagovnih znamk predstavlja prvič. »Odlagali smo, ker prvega vtisa drugič ne moreš popravljati,« pojasnjuje Bobinac.

Švedska znamka Asko, katere proizvodnjo je Gorenje preselilo v Velenje, je izdelovala le premijske pomivalne in pralne stroje. V razvoju še ene vrhunske Gorenjeve znamke, nizozemskem Atagu, so za Asko razvili tudi vso kuhalno linijo aparatov in Bobinac dodaja: »Ne nazadnje je naša tradicija prav to – Gorenje je nastalo v vasici Gorenje in najprej izdelovalo štedilnike.«

Promotor avstralski MasterChef

Da Gorenje z Askom, doslej uveljavljenim le v Skandinaviji, Severni Ameriki in Avstraliji, meri visoko, pojasni še nekaj številk. Doslej je imel Asko v Avstraliji s pomivalnimi stroji desetodstotni, s pralnimi stroji pa sedemodstotni tržni delež. Ta teden je Askovo razstavišče v Milanu obiskala 20-članska delegacija avstralskega distributerja, družbe Narta. »Skupaj imamo s prodajo nove kuhalne linije v Avstraliji velike načrte,« doda Bobinac.

Da so ambicije na spodnji celini velike, potrjuje tudi to, da je Asko za svojega promotorja prav na milanskem sejmu predstavil zmagovalca MasterChefa Avstralije 2010 Adama Liawa.

Izvršni direktor Aska prej vodil Maserati

A ne gre samo za Avstralijo. S povečanjem prodaje vrhunskih aparatov Asko, razdeljenih na linije Elements, Craftmanship in Pro Series, Gorenje načrtuje odškrniti del prodaje največjim prestižnim evropskim znamkam tudi drugod. »Samo z Askom bomo v treh do štirih letih zaslužili okoli 200 milijonov evrov, največ v Avstraliji, Severni Ameriki in Skandinaviji, a tudi na Bližnjem vzhodu ter drugod. Odprli smo že samostojne distribucije za Asko v Franciji in Italiji, zdaj jo postavljamo v Veliki Britaniji, potem v drugih državah Evrope. Le tam, kjer je Gorenje kot znamka že močno uveljavljeno, bomo Asko ponudili le kot poseben premijski razred, torej v srednji in vzhodni Evropi in seveda tudi doma, v Sloveniji,« še dodaja predsednik uprave Gorenja.

Nenavadna odločitev Franja Bobinca je pred časom bila, ko mu je za izvršnega direktorja blagovne znamke Asko uspelo privabiti Milančana Mattea Camesasca. Nenavadna zato, ker je pred tem vodil blagovne znamke in marketing za Maserati, BMW in Mini. Camesasco o tem pravi: »Ni tako nenavadno. Avtomobilska industrija je v 100 letih razvila takšne tehnološke in cenovne modele, ki jih industrija aparatov za dom potrebuje in jih uvaja. Seveda pa je prvi pogoj, da tržimo izjemno kakovostne izdelke in v Gorenju ter Asku sem našel prav to, predsednika uprave, ki enako razmišlja, ter vrhunski razvoj in izdelke.«