Prihaja trend slimspicing

Slimspicing je novi način zdravega prehranjevanja, ki nam z vključevanjem začimb in zelišč v jedilnik pomaga pri izgubi odvečnih kilogramov, ne da bi se morali odpovedati uživanju v hrani.

sre, 14.02.2018, 09:04

Številne začimbe in zelišča imajo ogromno pozitivnih učinkov. Pomagajo pri višanju odpornosti, zniževanju ravni holesterola v krvi in drugem. Ljudje nekatere začimbe in zelišča že tisoče let uporabljajo tudi pri zdravljenju nekaterih bolezni, lajšanju bolečin ter v druge zdravstvene namene. Pojavlja se vse več študij, ki le dokazujejo to, kar so vedela že prastara ljudstva. Nekatere začimbe imajo ob pravilni uporabi toliko koristnih učinkov, da bi jim lahko podelili status super začimb.

Med pozitivnimi učinki pa je tudi pomoč pri hujšanju. Seveda je za uspešno izgubo kilogramov potrebna zdrava in uravnotežena prehrana, začimbe in zelišča pa so pika na i, ki lahko pripomore k hitrejši izgubi odvečne teže. Nekatere zavirajo nalaganje maščob, druge jih topijo, določene pa nadomeščajo sladila ali dajejo občutek sitosti.
Najboljši del slimspicinga pa je, da začimbe in zelišče ne le izboljšajo kakovosti obroka in pospešijo hujšanja, temveč iz lahke in zdrave hrane naredijo izvrstno in okusno jed.

Kurkuma
Kurkuma je pomembna začimba v indijski kuhinji, v zadnjem času pa se je njena uporaba močno razširila tudi drugod. Jedem doda bogat okus in barvo, odlično pa vpliva tudi na naše telo. Med drugim je nepogrešljiv del začimbne mešanice kari (http://si.kotanyi.com/sl/kotanyi-izdelki/kotanyi-izdelki/product/show/Product/curry-v-prahu/ ), pravi hit pa je postala, ker:
• v njej najdemo kurkumin, naravni antioksidant, ki pomaga nadzorovati vnetne odzive v telesu,
• olajša prebavo,
• pomaga ohranjati zdravje jeter,
• pripomore k boljši prebavi maščob.

Njena učinkovitost je največja, če jo uporabljate segreto ali v kombinaciji s črnim poprom.
Kurkuma zviša telesno temperaturo in pospeši presnovo, zaradi česar naše telo začne kuriti odvečno maščobo.
Kurkuma se odlično poda k piščančjim, ribjim ter zelenjavnim jedem, omakam in enolončnicam. Uporabite jo lahko tudi v raznih napitkih. V kombinaciji z mlekom pomaga pri bolečem grlu, s cimetom, medom, limono in toplo vodo pa dobite odličen zdrav napitek.

S kurkumo lahko pripravite tudi tortiljin zvitek z jagodami in kurkumo ter jagodnim čatnijem.

 

Sestavine za 2 osebi

Jagodni čatni: 150 g jagod, ½ šalotke, 1 žlica oljčnega olja, 2 žlici surovega sladkorja iz sladkornega trsa, 1 žlica malinovega kisa, 1 žlička ingverja v prahučili iz mlinčka, 1 noževa konica cimeta, sol, 2 tortilji.

Kurkumin kremni sir: 4 žlice kremnega sira, 1 žlička kurkume, 1 žlica agavinega sirupa.
Dodatno: 5 jagod, 4 žlice hrustljavih kosmičev, bazilika (po želji).

Priprava
Jagodni čatni: Jagode narežite na večje kocke, šalotko pa na manjše. Šalotko popecite na oljčnem olju in jo karamelizirajte na sladkorju. Da sladkor ohrani svetlo barvo, dodajte žlico malinovega kisa. Nato dodajte jagode, lonec pokrijte in kuhajte 2-3 minute na nizki temperaturi. Odstranite pokrov in na kratko pokuhajte. Dodajte čili, cimet in sol ter pustite, da se ohladi. Nekaj čatnija položite v manjšo posodico, ostalo prihranite za tortiljo.
Zmešajte kremni sir, kurkumo in agavin sirup ter zmes enakomerno premažite po tortiljah. Dodajte še na rezine narezane jagode, čatni, kosmiče in baziliko. Zvijte tortiljo in postrezite s čatnijem.
Nasvet: Tortilje se lažje zvijajo, če jih premažete z malo vode.

Ingver

Ingver je začimba, značilna za indijsko in azijsko kuhinjo, že od nekdaj pa jo uporabljajo tudi v alternativni medicini. Vsebuje veliko vitaminov in mineralov ter nadomesti uporabo sladkorja in soli. Uporaben je tako pri pripravi jedi kot napitkov.
Ingver ima blagodejne učinke na prebavni sistem in pomaga pri slabosti. Preprečuje vnetja, je naravni antioksidant, izboljšuje prebavo in pomaga pri prehladu.
Podobno kot kurkuma tudi ingver pospešuje presnovo, s tem pa kurjenje maščob in kalorij.
Uživate ga lahko v jedeh in napitkih. Za hujšanje je odličen ingverjev čaj z limono. Ingver se sicer uporablja v rižotah, perutninskih in ribjih jedeh ter tudi v pecivih.

Kardamom

Kardamom spada med najstarejše začimbe in tudi njega že več tisoč let uporabljajo v medicinske namene. Izvira iz Indije. Jedem doda odlično aromo in orientalski pridih. Je sorodnik kurkume in ingverja ter ima tudi podobne pozitivne lastnosti.
Kardamom ima visoko vsebnost mineralov, kot sta magnezij in cink. Pomaga pri želodčnih težavah in vnetjih ter znižuje krvni tlak. Uporabljamo ga tudi pri zdravljenju dihal in prebavil ter za zniževanje povišane telesne temperature.
Tako kot ingver in kurkuma tudi kardamom segreje telo, pospeši presnovo in pomaga pri izgubi maščobe. Prav tako pomaga pri izločanju toksinov iz telesa in preprečuje nalaganje maščobe ter zadrževanje vode. Znižuje tudi raven holesterola v krvi.
Veliko se uporablja pri peki; uporabite ga lahko na primer za kruh ali medenjake. Poda se tudi k mesnim in hladnim jedem. Zelo uporaben je pri pripravi napitkov, kot so kuhano vino, kava, čaji.

Odlična jed s kardamomom je nepalski piščanec s kardamomom.

Sestavine za 2 osebi

300 g piščančjih filejev, 2 čebuli, 2 žlici repičnega olja, 1/2 žličke kardamoma1/2 žličke kurkume, 1/4 žličke čilija v prahu, 2 žlički paradižnikove mezge, 100 ml vode, 120 g jogurta. 

Priprava

Piščančje fileje operite in jih narežite na kose. Olupite čebuli ter ju grobo sesekljajte. V ponvi segrejte olje ter popecite piščančje prsi in čebulo. Dodajte kardamom, kurkumo in čili ter na hitro popecite, da se izločijo arome. Pazljivo: če predolgo pečete začimbe, lahko hitro postanejo grenke. Na hitro zraven prepražite še paradižnikovo mezgo in zalijte z vodo. Kuhajte 5-10 minut, dokler ne dobite kremaste strukture. Na koncu vmešajte jogurt in posolite. Ko omaki dodate jogurt, je ne segrevajte več, ampak le postrezite.
Nasvet: Jedi se lepo podajo basmati riž, svež koriander in grah.

Cimet

Cimet da jedem pikantno-sladek okus, ima zelo malo kalorij in ne vsebuje sladkorja. Uporabljali so ga že v času starih Egipčanov, ko je bil izjemno dragocen. Ima značilen vonj, ki nas takoj spomni na božične praznike, njegova uporaba pa je lahko zelo koristna vse leto.
Ne izboljšuje samo okusa jedem, ampak dobro vpliva tudi na krvni tlak, holesterol in telo varuje pred bakterijami. Dobro vpliva tudi na živčni sistem in zmanjšuje možnosti za bolezni. Nekatere študije dokazujejo, da pomaga tudi pri zniževanju sladkorja v krvi in je tako odličen za sladkorne bolnike.
Odličen je za tiste, ki si želijo izgubiti nekaj telesne teže, saj daje dolgotrajen občutek sitosti ter nas tako odvrne od nepotrebnih in nezdravih prigrizkov. Prav tako daje sladek okus in lahko nadomesti željo po sladkorju. Visoka raven sladkorja v krvi vodi do nalaganja maščobe v telesu, cimet pa znižuje krvni sladkor in pomaga pri preprečevanju kopičenja maščobe.
Cimet lahko uporabljamo na mnogo načinov. Večinoma je v sladkih in pikantnih jedeh, nepogrešljiv je v indijski in maroški kuhinji. Izboljša tudi razne napitke, na primer kavo.
Postanite tudi vi fit, jejte zdravo in poskrbite za boljše počutje s pomočjo zelišč in začimb. Naložite si 10-dnevni jedilnik s svežimi recepti in sodelujte v nagradni igri za letno vstopnico v fitnes klub 4P in izdelke Kotányi na www.kotanyi.si!