Razmišljaj sladko: Novi trendi

Kdo jih uvaja v slaščičarstvu in kdo bi jih moral?

Objavljeno
06. marec 2017 13.59
Eataly
Gorazd Potočnik
Gorazd Potočnik

Vsi, ki se ukvarjamo s slaščičarstvom, tem sladkim deficitarnim poklicem, se občasno srečamo s to besedno zvezo. Enim ne pomeni nič, spet drugim vse. A kaj novi trendi v slaščičarstvu res pomenijo?

Svet slaščičarstva je kar kompleksen, saj ne povezuje le slaščičarjev, ampak tudi proizvajalce strojev za sladoled, trgovce z drobnim materialom, kot so, denimo, vrečke za brizganje z vsemi možnimi nastavki, serviserje hladilnih naprav, ki se neumorno trudijo, da se z njimi redno srečaš (beri: skoraj vsak mesec), založnike, ki po spletu tržijo zadnje knjižne hite v slaščičarstvu ... V tem kompleksnem svetu so seveda najpomembnejši odnosi, torej kaj kdo komu in za koliko.

Poleg vseh sestavnih delov slaščičarstva pa je tu še nekaj, kar se slaščičarjem vsiljuje kot sveta mantra: novi trendi!

Pred kratkim sem se vrnil s slaščičarskega sejma v Italiji, ki je daleč največji in najpomembnejši v regiji. Sejem, ki ga komaj prehodiš v enem dnevu, sploh če te zanimajo podrobnosti in bi rad še izmenjal kakšno izkušnjo. Na sejmu je zbrano tako rekoč vse: stroji, strojna oprema, surovine, proizvajalci in predstavniki podjetij. V vitrinah se police šibijo pod kreacijami najboljših slaščičarjev.

Za obiskovalce je na vsakem koraku nekaj novega, vsako leto je na ogled kakšna nova linija vitrin, novi okusi sladoledov, novi silikonski modeli za porcijske tortice, nove, modernejše embalaže, novi printerji ... Vse je novo, modernejše, za kanček drugačno, letošnja pistacija je boljša kot lanska ... In tudi res je.

Zanimivo pri vseh teh novostih pa je, da večine produkcijskih slaščičarjev trendi ne zanimajo. Preobremenjeni so z redno produkcijo sladic, ki jih delajo že več let. Večina slovenskih slaščičarjev in slaščičark redno producira vedno isti artikel, tudi desetletja dolgo. Ti slaščičarji se ne obremenjujejo z novimi trendi.

Potem so tu še slaščičarji, ki jih novi trendi zanimajo, a jih marsikdo ni sposoben niti dobro kopirati.

Novi trendi morajo biti, tako razmišlja skoraj vsak lastnik slaščičarne. In realno (ter ironično) dejstvo je, da se novih trendov zavedajo, jih proučujejo in izvajajo sami lastniki slaščičarn, ne pa njihovi slaščičarji. Zato pri nas še vedno velja, da pestra in zanimiva ponudba v vitrini skoraj nikoli ni ogledalo slaščičarja, ampak njegovega šefa. Moralo pa bi biti malce drugače.

***

Gorazd Potočnik je slaščičarski mojster in lastnik podjetja Sladkozvočje.

V vlogi avtorjev naših kulinaričnih blogov, ki vam jih strežemo vsak četrtek ob 15. uri, mu družbo delajo še:

Uroš Štefelin, kuharski mojster, Vila Podvin

Klemen Rojnik, jedec, triatlonec in farmacevt

Anita Lozar in Matej Pelicon, pivovarja in lastnika ajdovske craft pivovarne Pelicon.    

Anja Korenč, oblikovalka embalaže, soustanoviteljica studia Fork.

Alja Dimic, prehranska terapevtka, Center Holistic

Po dosjeju kulinaričnih blogov lahko brskate TUKAJ.