Zapakirano: Sem Anja in oblikujem embalažo

Embalaža je zgodba, ki jo z okusnim živilom prinesemo domov iz trgovine in nam polepša čas priprave domačega obroka.

Objavljeno
26. julij 2016 12.38
Posodobljeno
28. julij 2016 15.00
Anja Korenč
Anja Korenč

Večkrat se mi pripeti, da ljudje ob mojem odgovoru na vprašanje, s čim se ukvarjam, nagubajo čelo in na obraz prikličejo zmedenost. V takšnih trenutkih si vedno želim pogledati v njihove misli in videti, kaj si pod pojmom oblikovalec embalaže predstavljajo. Po drugi strani pa sem nad situacijo in podvprašanji, ki sledijo, vedno znova presenečena. Mogoče je pojem oblikovanje preširok, ali pa beseda embalaža za večino ljudi zelo nekonvencionalna. Le kdo bi vedel.

Težko se spomnim, kdaj točno so me škatlice in nalepke začele zanimati. Verjetno nekje v srednji šoli, ko sem, kmalu po vstopu v prvi letnik, opustila idejo o študiju farmacije. Ali pa na začetku študija, ko sem začela svet opazovati z bolj lačnimi očmi in sem si želela vanj postaviti nekaj svojega. 

Glede hrane pa ni dvoma. Ta me spremlja že od nekdaj. In čeprav se sliši zelo klišejsko, vem, da sem vedno rada jedla fine reči. Rada rečem, da imam srečo, da sem doma s Primorske. Tukaj takorekoč vso jedačo in pijačo povezujemo z našimi bližnjimi sosedi Italijani. In, kar je najbolje, v vsem tem znamo res uživati, skoraj tako kot oni. 

Sprva o povezovanju obojega zavestno sploh nisem razmišljala, ampak sem, kot (skoraj) vsak grafični oblikovalec na začetku, z velikim zagonom sprejemala vse vrste projektov. To je bilo z vidika učenja sicer zelo dobro, sem se pa s kakšnimi nalogami velikokrat znašla na neznanih področjih. Ker sem vedno imela željo po poklicu, ki mi bo v celoti všeč, me je večkrat prešinilo vprašanje, če je to sploh mogoče. Po dveh letih tavanja od briefa do briefa* sem sprejela odločitev o specializaciji v oblikovanje embalaže za prehrambeno industrijo. Poteza, ki se je sprva zdela zelo tvegana, se je na koncu izkazala za najboljšo. Zdaj imam poklic, ki sem si ga vedno potihem želela, in delam samo na področju, ki ga iz dneva v dan bolje poznam, kar pomeni, da lahko svojim strankam ponudim vedno boljše storitve.

Čeprav se velikokrat čudim, kako mnogi ne razumejo, kaj dejansko počnem, biti oblikovalec embalaže res ni nekaj vsakdanjega, vsaj ne pri nas. Sprva se morda sliši kot še eden izmed kreativnih poklicev, a je mnogo bolj kompleksen. Poleg tega, da si moraš znati zamisliti dobre oblikovalske rešitve, moraš biti tudi vedno na tekočem z zakonskimi določili, ki predpisujejo, kaj vse mora biti navedeno na embalaži nekega živila in kako. Izdelek pa mora biti tudi takšen, da je funkcionalen, ekonomičen in privlačen. Tisti majhen delček kreativnosti na začetku vsakega projekta se včasih res zdi kot okus sladkega čigumija, ki kmalu izgine nekje v grlu, a vsak korak v procesu oblikovanja embalaže je zase zanimiv. Postavljati si izzive na področjih, ki se zdijo samoumevna, pa je čar vsakega poklica. 

Večkrat rada rečem, da imam najboljšo službo na svetu. Težko je z besedami opisati občutek, ko na prodajni polici vidiš svoje delo. Zame embalaža ni samo ovoj, ki izdelku nudi zaščito, kupcu pa sporoča pomembne informacije o sestavinah in roku uporabe. Embalaža je zgodba, ki jo skupaj z okusnim živilom prinesemo domov iz trgovine in nam polepša čas priprave domačega obroka. Je kot cenovno dostopnejši lepo stiliran krožnik iz dobre restavracije, ki ga lahko doživi vsak. Ko bomo kot družba postali imuni na lepoto in estetiko pri vsakdanjih stvareh, nam bo pretil konec. Sama si namreč ne znam predstavljati lepšega večera, ko po napornem dnevu sedem za mizo in si iz lične steklenice v kozarec nalijem hladno vino.    

-------
* Brief: Dokument, ki ga za oblikovalca pripravi stranka. V njem so navedeni rezultati, ki naj bi jih oblikovalčevo delo doseglo. So kot neka pravila, po katerih se mora oblikovalec za določen projekt ravnati.

***

Anja Korenč je oblikovalka embalaže za prehrambeno industrijo, fotografinja, soustanoviteljica marketinškega studia Fork in blagovne znamke I Like Tofu

***

V vlogi avtorjev naših kulinaričnih blogov, ki vam jih serviramo vsak četrtek ob 15. uri, ji družbo delajo še:

- Alja Dimic, prehranska terapevtka, Center Holistic

- Gorazd Potočnik, slaščičarski mojster, Sladkozvočje

- Marko Jamnik, fotograf, pisec pivovarskega bloga in vodja pivovarne Tektonik.

- Uroš Štefelin, kuhar in gostinec, Vila Podvin

- Klemen Rojnik je jedec, triatlonec in farmacevt.

- Anja Korenč, oblikovalka embalaže in soustanoviteljica marketinškega studia Fork.