Gospodar časa

Longines, prestižna urarska hiša, je bila ustanovljena že pred 185 leti.

Objavljeno
26. oktober 2017 18.17
Aleš Čakš
Aleš Čakš

Walter von Känel je eden bolj karizmatičnih, bistroumnih in duhovitih vodij velikih in uspešnih podjetij. Njegova kariera v švicarski urarski industriji je zavidanja vredna.

Leta 1969, ko je Neil Armstrong stopil na Luno, je kot komercialist dobil prvo službo pri Longines, urarski hiši, ki s prvorazredno tehniko in izbrano estetiko že od ustanovitve leta 1832 osvaja kupce. Zasvojila je tudi von Känela, saj podjetja ni več zapustil in bil leta 1988 imenovan za predsednika. Položaja se trdno drži še danes, pri petinsedemdesetih letih.

Longines je lani odprl tudi novo poslovalnico pri nas – na ljubljanski Wolfovi ulici v Julijini hiši, prvo v Sloveniji in na območju nekdanje Jugoslavije. Kako to, da se je znamka odločila za trgovino v Ljubljani? Von Känel razloži, da ga zanima zgodovina, spomni se Jugoslavije, bral je o naši preteklosti …

»Presunilo me je, kako je lahko Tito obdržal skupaj narode tako različnih jezikov, religij in ras. Priznati pa je treba, da ste se leta 1991 pametno odločili, da niste šli v vojno, in danes ste zelo dober primer tolerance, pametnega vodenje države. Ste država nekdanje Jugoslavije z najboljšim razvojem. Trgovini v Ljubljani sem hotel dati obraz in se spoznati z lokalnimi šefi, zato sem prišel tudi v vašo prestolnico.«

Walter von Känel je glavni šef Longinesa že skoraj trideset let. Pove, da so v skupini Swatch po dobičku na drugem mestu, takoj za znamko Omega. »V švicarski urarski industriji smo četrti, za Rolexom, Omego in Cartierjem, sledita nam znamki Tissot in Patek Philippe. Pred osmimi leti smo bili šele na 21. mestu, zahvaljujoč našemu partnerstvu s skupino Swatch pa smo se povzpeli skoraj na vrh. Trudim se, da naše podjetje sledi vodilu – doslednost, trajnost, osredotočenje. Da ostaja v svojem cenovnem razredu.«

Vprašam ga, kakšna je bila in je še filozofija podjetja. »Imamo velik tim, ki skrbi za našo dediščino in se ne zanima samo za nove modele in dosežke, ampak tudi za historično komponento znamke. Letos praznujemo že 185. obletnico! Mislim, da je največja razlika med nekoč in danes ta, da je bilo nekoč to družinsko podjetje. Bila je manufaktura, tehnologi (inženirji in urarji) so vodili vse. Odločali so, kaj se izdeluje in tudi kaj naj se prodaja. Danes smo del velike skupine in pomembno je, kaj trg potrebuje, kaj ustvarjajo tekmeci. V mojih 46 letih z Longines se je veliko spremenilo, od družinskega podjetja do tega, da smo del skupine Swatch. Leta 2001 smo izdelali 30-milijonto uro v naši tovarni.«

K temu doda, da je Longines del velike skupine, kar pomeni več discipline, tudi cenovni razred je natančno določen. »Spoštujemo našo zgodovino in DNK znamke. Moje 'bojišče svobode' je tako zelo jasno. Imamo dolgo zgodovino in pozna nas ves svet, še posebej močni smo v državah vzhodno od Švice.«

Longines seveda zanimajo tudi azijski trgi, malodane od nekdaj. »Moje prvo potovanje na Kitajsko je bilo leta 1971 – mimogrede, prvo uro smo na Kitajsko prodali že leta 1867 –, prepoznal sem potencial in se osredotočil na prodajo na vzhodu. Morda smo zato malo zanemarili ZDA in zahodni trg.«

In tekmeci? »Na urarskem trgu velja, da cene stojijo nasproti količini. Skupina Swatch ima v našem cenovnem razredu še Omego in Tissot, ampak to niso pravi tekmeci, ker smo si komplementarni. Zunaj te skupine pa je tako kot drugod: če si dober, se ti vsi prilizujejo, kar je dober znak. Zame to pomeni, da je bila naša odločitev leta 2003, da se osredotočimo na ta cenovni razred, zelo pametna. Tudi konkurenca z nekaj dobrimi modeli v tem segmentu potrjuje, da je bila odločitev prava.«

Logotip krilate peščene ure je najstarejša registrirana blagovna znamka za ure, pri Longinesu so ga zaščitili že davnega leta 1889 in še danes je v isti obliki vpisan pri Svetovni organizaciji za intelektualno lastnino WIPO (World Intellectual Property Organization). Von Känel je še bolj natančen: »Je najstarejši registriran logotip brez kakršne koli spremembe, ki je še vedno v uporabi.«

Ure Longines nosijo številni svetovno znani obrazi: britanska igralka Kate Winslet, avstralski igralec Simon Baker, ameriška alpska smučarka Mikaela Shiffrin. Kdo izbira t. i. ambasadorje?

Longines je partner mnogim športnim prireditvam, kot so konjeniške dirke, alpsko smučanje, teniški turnir Roland Garros, gimnastika (športna in ritmična). Von Känel: »Longines je meril čas na olimpijskih igrah leta 1892, konec 19. stoletja je Luigi Amedeo Savojski z našo uro potoval na severni tečaj, v začetku 20. stoletja smo uvedli avtomatsko merjenje časa v gimnastiki.

Tako svetovne kot regionalne ambasadorje izbira naša ekipa, mi pa odločimo. Kitajska ekipa ima veliko boljši občutek za trg kot mi, zato nam svetujejo športnike, umetnike … Več kot deset let je naša ambasadorka Aishwarya Rai Bachchan, priznana indijska igralka in miss sveta 2014, verjetno še bolj znana sta Kate Winslet, ki jo zaradi Titanika obožujejo tudi na Kitajskem, in Simon Baker, ki ga kot Mentalista pozna vsa Evropa.« Katera kolekcija ur se je doslej najbolje prodajala?

Von Känel odgovori, da imajo statistično gledano pet osnovnih kolekcij. »Številka ena in daleč najboljša je Master, ki je poklon naši dolgi urarski tradiciji in primerna za vse, ki cenijo izjemne merilce časa. Prodaja je omejena na 3000 kosov, ki pa prinesejo več kot 30 odstotkov dobička. Imamo še kolekcijo La Grande Classique, Flagship, pa dve liniji za ženske in dve za moške, te se prodajajo po skoraj 200.000 kosov na leto, enako tudi Présenc in Flagship.«

Gospod von Känel, mi lahko svetujete, kakšno uro bi izbrali za novinarja in urednika, moškega, starega 47 let, urejenega, ki sledi modnim smernicam, si upa biti drzen … torej zame? »Master Moon Phase je recimo ura, ki je kakovostna in lepa, primerna za vsakogar in vse priložnosti, torej tudi za vas. Lahko izberete tudi kakšno iz La Grande Classique ali kakršno nosim sam – Heritage Military Watch.«