Iskalec vrzeli v katalogu

Ron Gilad, izraelski umetnik in oblikovalec, se podpisuje pod Moltenijeve in mnoge druge italijanske izdelke

sob, 11.11.2017, 18:00

Umetnika Rona Gilada morda ne bi tako globoko potegnilo v oblikovanje, če ne bi pred sedmimi leti v njegov studio prišla člana znamenite italijanske družine Molteni in ga povabila k sodelovanju.

A tudi kosi pohištva, ki jih je Gilad zasnoval za Molteni – med njimi so najprepoznavnejši seriji Grado° in 45°, mizice Panna Cotta, sekreter Segreto ter predalnik iz posamičnih predalov Teorema –, se poigravajo na relaciji med abstraktnim in funkcionalnim, sam pa živi razpet med Tel Avivom in Italijo. Poučuje na milanski Politecnici in sodeluje tudi z drugimi italijanskimi podjetji, med drugim s Flosom, De Castellijem, Dilmosom, Salvatorijem in Nodusom, njegova dela pa so uvrščena v zbirke MoMA, metropolitanskega muzeja umetnosti in muzeja umetnosti in oblikovanja v New Yorku, umetniškega inštituta v Chicagu in muzeja sodobne umetnosti v Tel Avivu.

Ste bili presenečeni nad povabilom, nad dejstvom, da so vas odkrili?

Na eni strani lahko po klišejsko rečem, da sem bil počaščen in podobno, po drugi strani pa to dokazuje pogum podjetja, ne želim reči konservativnega, recimo raje klasičnega, da je k snovanju pohištva povabilo umetnika. Bil sem malce presenečen, a sem rekel, da če bodo oni sprejeli tveganje, sem tudi jaz pripravljen sprejeti povabilo. Moj nekdanji studio je bil kot studio norega znanstvenika, v katerem nisi mogel ničesar razumeti, saj so bili le fragmenti idej ... Dejal sem mu, Carlo, vidite, kaj sem in kaj počnem, pripravljen sem pomagati, zgraditi most skupaj z vami in se srečati na sredini. Rekel je, daj predlog, in tako se je vse skupaj začelo. Do tedaj sem delal sam, bil sem oblikovalec, inženir, izdelovalec, prodajalec ..., potem pa sem naenkrat imel toliko strokovne pomoči in podpore na različnih področjih, da sem se lahko lotil stvari, za katere nihče od nas ni vedel, ali nam lahko uspejo ali ne. A če so se hoteli premakniti naprej, so morali tvegati. Kolekcija Grado° je bila zanje, gledano z inženirskega vidika, veliko tveganje. A mislim, da toliko, kot sem jih jaz izobrazil, da stvari vidijo drugače, so tudi oni mene izobrazili, da lahko razumem, kako stvari delujejo v resničnem svetu.

Za plačilo s kartico, Paypalom ali preko UPN (plačilni nalog), obiščite stran www.delo.si/digitalno in izberite paket po vaši meri. Imamo tudi takega z izdatnim popustom za naročnike na našo tiskano izdajo! Nato sledite navodilom za registracijo, v sklopu katere boste sklenili tudi digitalni naročniški paket.


Želite brati več?
Cenik
NAROČI
NAROČI
NAROČI
NAROČI
NAROČI
NAROČI
NAROČI
* Naročnina po preteku prvega meseca naročnine se obračuna po veljavnem ceniku Delo d.o.o.
Preberite posebne pogoje, povezane z digitalnimi naročninami.
Prijavi sovražni govor