Kolekcija pomlad/poletje 2016 Stelle McCartney

Modni kritiki so si edini, da je na zadnji pariški teden pomladno-poletne mode vnesla prepotrebno energijo.

Objavljeno
16. junij 2016 23.17
Smilja Štravs
Smilja Štravs

Njena visokooktanska kolekcija je navdušila modno občinstvo, ki je toplo sprejelo nenavadne barvne sestavljanke v povezavi s prav tako nenavadnimi kroji in zanimivimi rezi.

Čeprav to ni bila športna kolekcija, ki jo Stella sicer kreira za Adidas, je bilo v njej čutiti športnega duha in ravno prav ležernosti, ki si jo še sme privoščiti visoka moda. Manekenke je obula v sandale z visoko platformo, dekleta pa so se po pisti sprehodila tako rekoč nenaličena, z doma narejeno pričesko – s spuščenimi lasmi in sproščeno, brez običajnega modnega teatra.

Sporočilo, ki ga je želela posredovati Stella, je jasno: ženska ne potrebuje dodatne »maske« ali volumna na glavi, če zna tisto, kar da nase, samozavestno nositi. Verjetno bi kazalo dodati, da je letošnja kolekcija Stelle McCartney tako posebna in popolna, da ženska v njenih oblekah ne potrebuje ničesar drugega kot nekaj njenih krpic, da bi bila videti dobro.

Čeprav deluje lahkotno, je kolekcija v resnici zelo kompleksna, čarobna in ženstvena. Barvni kontrasti v digitalno obdelanem pliseju ustvarjajo optično iluzijo, ki silhueto stanjša in podaljša. Stella McCartney v modi združuje športni pristop in eleganco. Ženske obleke želi približati bolj stabilnemu moškemu krojenju, zato ne izpostavlja značilno ženske silhuete, temveč to spretno ovije v tekstil, da jo je mogoče pod blagom le čutiti.

Stella je sinonim za subtilno estetiko, ne mara ekscesov, oblek ne ustvarja zaradi šova. Redkim kreatorjem uspe ti sicer povsem različni modni kategoriji združiti v nosljiva in povrhu še lepa oblačila. Pri vzorčenju letošnje kolekcije za pomlad in poletje se je odločila za grafični pristop, v katerem prepleta različne kombinacije črt s tkanjem v tehniki pliseja. Te v Stellini interpretaciji niso položene zgolj vertikalno ali horizontalno, temveč z dinamičnimi zasuki v različnih smereh izzivajo k igri in zabavi. Na modnih revijah se redko srečamo s škotskim karom; Stelli ga je uspelo ukrojiti sveže in mladostno.

Večina kreacij je zasnovana v več slojih, ki jih Stella v različnih oblikah asimetrično polaga drugega na drugega, kar pri gibanju ustvarja radoživo valovanje. Zelo lahkotno se poigrava z dolžinami, ki jih ni mogoče več jasno opredeliti kot kratko ali dolgo, saj sta neredko v enem oblačilu zastopani obe lastnosti, to pa še poveča razgibanost. Nasploh je dimenzija globine v tej kolekciji zelo opazna, kar Stella ustvari tako z zanimivimi teksturami blaga (plise) kot poudarjeno grafičnostjo in slojevitostjo oblačil, kar daje občutek skrivnostnosti.

Stella  McCartney Foto: Kim Kyung-Hoon/Reuters

Kolekcija je namenjena sodobni delovni in dinamični ženski, tisti, ki se na ustraši nobenega izziva, v oblačenju pa prisega na strateško udobnost, nosljivost in prezenco. Čeprav je Stellina moda na prvi pogled namenjena urbanim športnicam, ženskam, ki dnevno pretečejo nekaj kilometrov, bodo obleke iz te kolekcije lahko nosila tudi dekleta in ženske z manj popolno oblikovanimi telesi, s čimer je Stella gotovo zabila žebljico na glavico. Obleke so krojene tako, da že same po sebi izpostavljajo gibanje in so kot takšne elegantnejši nadomestek za modne športne trenirke in tekaške hlače. Stella McCartney s to kolekcijo znova izraža svojo zavezanost sodobnemu svetu, sodobni kulturi in zlasti sodobni ženski, ki hoče biti vitalna, srečna in polna energije, baterije pa si zavedno polni tudi z oblačil, ki jih nosi.

Za kreiranje se je začela zanimati pri dvanajstih letih; tedaj si je sešila prvi jopič. Tri leta zatem je že bila vajenka francoskega modnega kreatorja Christiana Lacroixa. Prvič se je kot Stella McCartney, in ne zgolj kot hči slavnih staršev, pojavila na naslovnicah leta 1995, ko je diplomirala na londonskem St. Martins College of Art & Design. Na njeni diplomski modni reviji sta nastopili zvezdniški manekenki Naomi Campbell in Kate Moss. Vse, kar je pokazala, so razgrabili.

Foto: Reuters

Po dveh kolekcijah so marca 1997 Stello imenovali za glavno kreatorko pariške modne hiše Chloe, stopila je v čevlje samega Karla Lagerfelda. Veliki mag z odločitvijo svojih šefov ni bil preveč zadovoljen. Dejal je: »Morali bi vzeti veliko ime. Upajmo, da je vsaj tako nadarjena kot njen oče.« Po tej začetni skepsi je sledil triumf – Stellina kolekcija ni bila le všeč modnim strokovnjakom, povečala je tudi dobiček. Leta 2001 je prestopila h Gucciju, da bi razvila lastno blagovno znamko.

Oblikovala je oblačila za legendarno Madonnino turnejo Re-Invention Tour in za poletno turnejo Annie Lennox ter kostume za filmska igralca Gwyneth Paltrow in Juda Lawa za filma Nebeški kapitan in Jutrišnji svet. Madonna je njena stara prijateljica, zanjo je celo sešila poročno obleko. Leta 2004 je začela kreirati nekaj povsem drugega – športno modo za Adidas, vendar drugače, kot je bilo dotlej običajno. Rekreativni šport je danes velik posel in Stella je dojela, da so ženske, tudi tedaj, ko se potijo v telovadnici, rade lepe, elegantne in zapeljive. Njena športna oblačila predstavljajo skok nazaj, v zgodovino športnega oblačenja. Vanje je znova vnesla izgubljeno nedolžnost in romantiko. V Adidas je pripeljala bolj subtilne ženske modne detajle, kot so romantični trakci, umetelni šivi, volančki, svilene obrobe, bleščice ... Kolekcija Adidas by Stella McCartney vključuje drese za večino rekreativnih športov. Drzno je združila z romantiko, predvsem pa si prizadeva, da bi bila oblačila v tem nekoč precej surovem segmentu oblačenja bolj »vsakdanja«, čarobna in privlačna.