Osvoboditev v modi

Peter Dundas, naslednik Roberta Cavallija

Objavljeno
10. marec 2016 15.44
Smilja Štravs
Smilja Štravs
Legendarni italijanski kreator Roberto Cavalli se je lani upokojil, za naslednika pa je določil svojega glavnega oblikovalca Petra Dundasa. Ta je s prvo kolekcijo, ki jo je ustvaril brez Cavallijevega mentorstva, poskusil obuditi temelje znamke, katerih osrednja misel je bila svoboda. To je Dundas vzel za vodilo tudi v svojem življenju.

Rodil se je leta 1969 v Oslu norveškemu očetu in ameriški materi. Ko je bil star 14 let, je pospravil svoje stvari v kovček in odšel v ZDA. Mama mu je umrla, ko je bil še majhen, zato je za pot v Ameriko moral prepričati očeta. Nekaj let je živel pri sorodnikih, vse dokler se ni odločil za študij oblikovanja v New Yorku. Ker je tako zgodaj odšel od doma, se je hitro osamosvojil in naučil skrbeti zase. Po študiju je nekaj let delal za največja francoska in italijanska imena v modi, kot so Jean Paul Gaultier, Révillon, Christian Lacroix, Emanuel Ungaro in Emilio Pucci. Pri Lacroixu je razvil čut za barve in se naučil, kako jih uporabljati, kar je pozneje izpilil pri Pucciju in nadaljeval pri Cavalliju. Viking z zlatimi kodri je v modnih krogih znan kot oblikovalec, ki je italijansko znamko Emilio Pucci spet napravil seksi.

Njegova moda je mešanica razuma in norosti. Je oblikovalec, ki so ga najeli prav zato, da bi v znamko Pucci vnesel svežino, mladost, ostrino. Enako velja za znamko Cavalli. Ta je legendarnemu divjaštvu navkljub z leti postala nekoliko konzervativna, Dundasova naloga pa je, da poskuša ustvariti nekaj malo drugačnega v slogu današnjega časa, podprto s Cavallijevo modno filozofijo. V znamko namerava vnesti svežino, obenem pa želi ohraniti znameniti Cavallijev »živalski« look in glamur. Težko je ustvariti nekaj povsem novega, tudi za Petra Dundasa. Za začetek je pogledal v zgodovino in obudil kontroverzna osemdeseta, obdobje, ki je promoviralo pretiravanje vseh vrst in seksualno privlačnost. Slednje je tudi podlaga temeljni Cavallijevi estetiki, ki jo je negoval Roberto, medtem ko Peter poskuša z nekaj radikalnimi posegi pričarati več frivolnosti in asimetrije v vseh pogledih.

Osnovna tema njegovega pristopa je svoboda, izražena z oblačenjem. Večina elementov, ki jih uporablja, kot so živalski vzorci, kričeče barve, ekstremne kombinacije – kratko, dolgo, je iz Cavallijeve tradicije, novo je razpoloženje, ki je navihano in mladostno sproščeno, kar je Dundasu uspelo z nekakšno polovico krinoline, ki spominja na vlečko (krilo s podajšanim zadnjim delom in visokim pasom). Svobodno oblačenje poskuša promovirati z nenavadnimi sestavljankami večernih, dnevnih in športnih oblačil. Njegova kolekcija za pomlad in poletje 2016 je pisana in raznolika. Pri Cavalliju je vedno šlo za predrznost in maksimalizem. Pojma, kot je prefinjena eleganca, nikoli ni bilo v njegovem slovarju. Dundasova kolekcija je na prvi pogled zelo nežna in subtilna, vendar tudi kaotična. Prevladujejo obledeli pastelni toni in neonske barve, oprano usnje ter lahkotne prosojne svilene obleke z razkošnimi volančki, ki zasanjano plapolajo v vetru. Vse skupaj ustvarja videz vihravosti in mladosti, ki jo še poudarjajo vroča usnjena mini krila in zanimivi izrezi.

Njegova »svobodna« dekleta so moderne rock princese, ki se ne ozirajo na čas dneva ali sezono. Podobno sproščen je v kreiranju mode tudi Dundas, kreator, ki si želi ustvarjati spontano, kot mu pač zapoveduje življenje. Bolj kot na intelektualni pristop se opira na svoje instinkte, trenutna zanimanja in strasti. Njegove prijateljice in stranke so slavne Kim Kardashian, Natasha Poly, Joan Smalls, Anja Rubik, Poppy Delevingne in druga vroča dekleta, ki bodo na rdečih preprogah držale štafeto Cavalliju v prihodnosti, poleg seveda znatnega bazena zvestih Cavallijev strank iz preteklosti, s Paris Hilton na čelu. Dundas poskuša prepoznati, kako živijo »njegova dekleta«, kaj jih zanima, kakšen je njihov življenjski slog, s čimer sledi modelu, ki ga je nekoč uspešno živel že njegov šef. Seveda je skromnejši, ne nazadnje je pri Cavalliju zgolj v službi, medtem ko je Roberto svoje zvezdniške stranke vabil v Cannes in Saint-Tropez ter jih razvajal na 140 metrov dolgi jahti. •