Španska moda je hit

Modna znamka Custo Barcelona.

Objavljeno
30. julij 2015 14.46
Smilja Štravs, Kult
Smilja Štravs, Kult
Barcelona velja za eno najbolj priljubljenih turističnih mest na svetu. Naval turistov je zadnja leta tako srdit, da že ovira normalno življenje domačinov. Krivec za to je Antonio Gaudi, vizionarski arhitekt in umetnik, rojen leta 1852, ki je s svojimi pisanimi fantazijskimi kreacijami v kamnu, keramiki in steklu razvil katalonsko različico sloga art nouveau, ki je konec 19. stoletja zaznamoval Evropo, in mestu zapustil dediščino, ki več kot 150 let kasneje predstavlja gospodarsko dejavnost številka ena. Mesto je v zadnjih letih prav zaradi Gaudija postalo nekakšen »tematski park«, čemur pa želi nova županja Ada Colau narediti konec in meščane prepričati, da poskušajo denar zaslužiti tudi na druge, za mesto manj agresivne načine. Eden od teh je tudi španska moda, ki se je v zadnjih desetletjih povzpela na sam vrh prodajne uspešnosti v svetu. Modna znamka Custo Barcelona sicer ni množična, kot sta denimo Zara in Mango, zato pa je eden od španskih modnih sladkorčkov, s kakršnimi se sladkajo nekoliko bolj premožne stranke.

Znamka Custo Barcelona je bila ustanovljena leta 1996 in danes velja za uveljavljeno blagovno znamko z več kot osemdesetimi trgovinami po vsem svetu. Njen ustanovitelj je Custo Dalmau, rojen v pirenejskem mestu Tremp, ponosen, da prihaja iz neokrnjene narave z roba Pirenejev. Danes živi v zahodnem katalonskem mestu Lleida, enem najstarejših katalonskih mest. Custo pravi, da njegova trma in zagnanost izhajata prav iz geografske trdosti okolja, iz katerega prihaja. Mladost je preživel v živahnejši Barceloni, kjer je študiral arhitekturo, medtem ko se je njegov brat David posvetil študiju umetnosti. Grafično oblikovanje ga je vedno zanimalo kot konjiček in svet mode se mu je zdel vsaj na prvi pogled precej razburljiv, tako zelo, da si ga je želel od bliže spoznati. Leta 1980 sta z bratom združila znanje in moči ter ustanovila blagovno znamko Custo Line, ki se je leta 1996 s prepoznavnostjo katalonske prestolnice v svetu preimenovala v bolj komercialno Custo Barcelona. Vse odtlej znamka redno nastopa tako na španskem tednu mode v Barceloni kot na ameriškem tednu mode v New Yorku, pojavlja pa se tudi na modnih revijah v Miamiju, Limi, Berlinu in Šanghaju.

Sprva sta se brata posvetila predvsem izdelovanju pisanih zgornjih delov oblačil (topov) in majic po zgledu kalifornijske surfarske mode, kasneje pa sta postopoma začela eksperimentirati še z drugimi kosi oblačil. Z leti je Custo Barcelona postala polnokrvna modna zgodba s celotno linijo tako ženske kot moške mode, ki ima od leta 2008 tudi svoje dišave. V devetnajstih letih, odkar ustvarjata lastno modno znamko, sta brata zgradila modni imperij z izrazito špansko naravo. To pomeni, da njuno modo zaznamujejo zlasti barve in vzorci, ki jih sestavljata v kompleksne grafične sestavljanke. Pri kreiranju izhajata vsak iz svoje stroke, Custo iz arhitekture in David iz oblikovanja. Odločilno je seveda dejstvo, da sta oba študirala v Barceloni, z njunim katalonskim rodom na čelu. Katalonsko prestolnico je konec 19. in na začetku 20. stoletja z arhitekturno umetnostjo zaznamoval znameniti genialni arhitekt Antonio Gaudi, ki je postal večen navdih svojim naslednikom. Magični Gaudijevi ikonografiji se nista mogla ogniti niti brata Dalmau, ki sta sijajni fantazijski svet, ki ga je Gaudi stoletje prej ustvarjal v kamnu, prenesla med statve in potem na modne piste.

Tako kot je Gaudi s svojim delom poskrbel, da v Barcelono že leta derejo reke turistov, tudi Custo Barcelona ni brez odmeva v sodobnem potrošništvu – veliko zvestih strank ima blagovna znamka prav na vrhu komercialne lestvice sodobnega sveta, v Hollywoodu. Pisano obilje je všeč filmskim zvezdnicam, tako zasebno kot na platnu. Oblačila znamke so nosile igralke v komercialno najuspešnejših televizijskih serijah, kot so Prijatelji in Seks v mestu, oblekla pa sta tudi igralko Bridget Fonda za film Jackie Brown, Julio Roberts za Notting Hill in Pobeglo nevesto ... Robertsovo so oblačila, ki jih je nosila v obeh filmih, tako navdušila, da je znamko Custo Barcelona začela nositi tudi zasebno, na tem seznamu pa so se ji pridružili še Charlize Theron, Antonio Banderas in drugi zvezdniki. Združene države Amerike tudi sicer za Custo Barcelona predstavljajo najpomembnejši izvozni trg. Naprodaj je v več kot štiridesetih državah po svetu – ima okrog 80 lastnih trgovin, sicer pa se oblačila znamke prodajajo na več kot 3000 prodajnih mestih po svetu, osrednja trga sta Amerika in Evropa.

Custo Dalmau meni, da sta v poslu pomembna zlasti vztrajnost in zvestoba lastnemu slogu. Barvitost, ki jo prodaja Custo Barcelona, je del osebnosti obeh bratov in španskega načina življenja nasploh. Custo je prepričan, da je v Kataloniji ogromno kreativnega potenciala, pa ne samo v Barceloni, ki jo pozna ves svet, temveč tudi v manj znani Lleidi, kjer je doma, starodavnem katalonskem mestu, ki ga zaznamuje znamenita gotska katedrala La Seu Vella na griču nad mestom. Za Špance je sicer zelo pomembno, da s svojo dejavnostjo postanejo prepoznavni v tujini, kajti če ti ne uspe drugod, te tudi doma ne cenijo dovolj, kar pa ne velja zgolj za modo. Za dvajset let, ki jih je Custo posvetil promoviranju svoje dežele in kronal z uspehom španske blagovne znamke na ameriškem trgu, so ga doma nagradili z nazivom top podjetnika »Lo emprendedor«. Rad pove, da pot do uspeha iz odročne pirenejske vasi na svetovne modne trge ni bila gladka, brez trdega dela se ne bi izšlo, pa tudi ne brez odličnih sodelavcev – nikoli ne pozabi poudariti, da človek v velikem svetu redkokaj doseže sam, zahvala za uspeh blagovne znamke gre celotni ekipi.

Odnosi se mu zdijo zelo pomembni, dobro se razume tudi s svojimi bivšimi dekleti, saj je tako človeku lažje v življenju. Živi v nekakšni sestavljeni družini tipa »moji, tvoji, najini« – z ženo Evo Vollmer vzgajata pet otrok (tri hčerke in dva sinova), od tega imata skupaj najmlajšo hčerko. Starši so ga vzgojili v strpnosti in tudi sam se poskuša držati tega načela pri vzgoji otrok, ki jih zaradi številnih potovanj med Španijo in Ameriko seveda večkrat pušča v varnih ženinih rokah. Pri toliko otrocih, ki jih je treba nenehno oblačiti, pa je bilo samoumevno, da so sčasoma razvili tudi otroško različico znamke; poimenovali so jo Custo Growing, vodi pa jo žena Eva.