Svoboda kot modna igra

Oblikovalec Andrea Pompilio je v oblačilih zabaven in rahlo odbit.

Objavljeno
19. januar 2017 19.39
Aleš Čakš
Aleš Čakš

Andrea Pompilio (AP) je modni enfant terrible. Z nekonvencionalnimi idejami je v sezonah 2014 in 2015 kot povabljeni oblikovalec osvežil podobo moške znamke Canali, ki je sicer zakoreninjena italijanska klasika. Na tednu moške mode – Milano Moda Uomo 2017, končal se je v torek – pa je bil Pompilio eden tistih oblikovalcev, ki se ni odločil za modno revijo, temveč za predstavitev nove kolekcije jesen-zima 2017/18 v svojem milanskem studiu. Prav on je bil med prvimi italijanskimi oblikovalci, ki je svoja oblačila raje predstavil v studiu, povabil izbrane novinarje, urednike, kupce in jim v živo povedal vse, kar jih je zanimalo o oblekah, in so jih lahko tudi temeljito pogledali, fotografirali, se zmenili za nakup, snemanje modnih zgodb … Pravi namreč, da modne revije niso samo (pre)drage; zanj je težava predvsem, da ljudje tam nimajo pravega stika z oblačili, ne vidijo, kako so sešita, ne dobijo celotnega vtisa o kolekciji.

Toda pojdimo najprej k začetkom Andree Pompilia. Zdaj 42-letnik je odraščal v kreativni družini. Oče je bil arhitekt, mati strastna slikarka. Da se je že kot otrok ves čas ukvarjal z oblačili, pa sta najbolj »kriva« dedka: eden je bil prefinjen in uglajen gospod, celo najbolj modni gospod v Pesaru, kjer se je Pompilio tudi rodil. Drugi dedek pa je bil vojaški poveljnik in Pompilio se ga spominja po brezhibni uniformi z zlatimi gumbi. Vojaški slog je pozneje tudi najbolj zaznamoval njegovo oblikovanje …

A nanj je vplivala tudi stara mama, saj je lastnica več modnih butikov v Pesaru. V njih je Pompilio kot deček preživel največ časa. Ko ga je babica pri osmih letih vprašala, kaj bi najraje počel v življenju, je imel samo en odgovor: »Modni oblikovalec bom in pika!« Seveda se je to tudi zgodilo. Najprej je končal študij mode na Umetniškem inštitutu v Pesaru, na Inštitutu Marangoni pa je iz modnega oblikovanja magistriral. Kmalu je sodeloval z več modnimi hišami: Prado v Milanu, Calvinom Kleinom v New Yorku in Yvesom Saint Laurentom v Parizu. Z vsemi izkušnjami, ki jih je pridobil pri največjih imenih mode, je leta 2010 ustanovil svojo znamko. Njegova prva kolekcija je bila jesen-zima 2010/11. Začel se je udeleževati tudi pomembnega sejma mode v Firencah – Pitti Imagini Uomo – in njegovo ime je zaokrožilo po vsej Italiji in širše v modnem svetu. Nič čudnega torej, da je leta 2013 začel sodelovanje z japonskim proizvajalcem športnih copat Onitsuka Tiger. Zanj je ustvaril posebno kolekcijo superg Onitsuka Tiger x Andrea Pompilio.

Leta 2013 je prvič sodeloval na tednu moške mode v Milanu, leta 2014 pa je izdelal prvo kolekcijo za znamko Canali kot povabljeni oblikovalec.

Pri znamki AP prevladujejo plašči in jakne z dvorednim zapenjanjem, ki se spogledujejo z vojaškimi plašči izpred desetletij. Foto: spletna stran Andrea Pompilio

Kaj pa nam je Andrea Pompilio povedal o svoji novi kolekciji pred dnevi v milanskem studiu? »Poimenoval sem jo Freedom Forever (Svoboda za vedno), ker časti posameznikova sporočila prek osebnega sloga. Svoboda je kot igra, ki omogoča spreminjanje (modnih) počutij, vsakodnevnih odločitev in sila, ki nas vleče naprej.« V modnih slogih ljudi vidi svobodo izražanja, mišljenja, svobodo upati si, svobodo biti brez meja v glavi. Tako kot vedno je Pompilio z znamko AP zelo nekonformističen v oblačilih. Prevladujejo plašči in jakne z dvorednim zapenjanjem, ki se spogledujejo z vojaškimi plašči izpred desetletij, vanje pa je vpletel še duh mehiškega ponča (predvsem z barvami in materiali), puloverji so volneni in pleteni z manjšimi bombažnimi detajli, v ospredju so tudi bomber jopiči z zadrgami, 'oversized' hlače in tako imenovani chunky mokasini, ki ponazarjajo Pompiliev priljubljeni retro slog. Med materiali prevladujejo volna, kašmir, bombaž in žakar.

Nova kolekcija AP je še ena tistih njegovih, ki govori o tem, kako oblačila »služijo« osebnosti posameznika in ne izpostavljanju znamke.

Čeprav je Pompilio predlani prekinil sodelovanje s Canalijem, je, pravijo modni poznavalci, tej znamki pred nekaj leti spremenil DNK. »Canali je blagovna znamka izjemne elegance, modne obrti in pozornosti do detajlov na oblačilih. Ponuja najboljše iz nabora Made in Italy. Znamka je tudi eden od nosilcev uspeha italijanske mode v svetu, zadnja leta tudi v Aziji, kjer ima ta znamka nove velike trgovine (Peking, Seul). Je predstavnica modnega luksuza; nenehno uvaja nove tehnologije v izdelovanje oblačil, nove pristope do kupcev. Ker so se pri Canaliju želeli približati mlajšim moškim, starim okrog 30 let, so se odločili za sodelovanje z mano,« je pokomentiral dveletno sodelovanje s to znamko.

Nova kolekcija za jesen-zimo 2017/18 se imenuje Freedom Forever. Foto: spletna stran Andrea Pompilio

Italijani so drzni v modi, to ni nič novega, Slovenci pa v poslovni opravi težko 'pogoltnejo' že rožnato srajco. Pa ne le Slovenci; tudi moški iz drugih evropskih držav, ki so manj modne, nimajo pravega sloga. Kaj jim svetuje Pompilio? »Oblačila, ki odražajo njihove prevladujoče lastnosti, za začetek nekaj klasičnih kosov, ki pa so večni – bela srajca, volneni suknjiči in hlače, čevlji z angleškim vzorcem.«

Andrea Pompilio je v modi zabaven in rahlo odbit. V znamki AP eksperimentira, vanjo vključuje različne sloge – najraje retro in vintidž – in meša vsa tehnična znanja, ki jih ima, medtem ko je bil pri Canaliju zadržan z eksperimenti in se je bolj posvečal prefinjenemu klasičnemu slogu, a s sodobnimi kroji, materiali in barvami. Res je drugačen od drugih, saj še zdaj nima svoje trgovine v Milanu (v tej modni prestolnici sveta ima največ kosov oblačil v prodaji v prestižni blagovnici Excelsior), pa tudi spletne prodaje še nima, saj svoje stranke najraje vidi v showroomu v Parizu.

Kako se je Andrea Pompilio približal mlajšim moškim, da bi izbrali znamko Canali? »Moje kolekcije so bile namenjene bolj občutljivim moškim. To smo naredili z mešanjem klasike in oblačenja za vsak dan. Eden mojih najljubših kosov iz pomladno-poletne kolekcije 2012 je bil dvoplasten suknjič, izdelan iz najtanjšega bombaža. Ko ta suknjič moški pokombinira s svileno ali majico iz kašmirja, ohlapno padajočimi hlačami in lahkotnejšo obutvijo, dobimo brezhibno poletno različico modernega moškega.«