308 GT – Peugeotov nežni športnik

Peugeotov model 308 je v novi generaciji že dobro znan avtomobil, v paleti njegovih različic pa odslej najdemo tudi oznako GT. Gre za zmogljivejšo izvedbo, vendar še vedno primerno tudi za običajne vožnje in voznike

Objavljeno
08. maj 2015 16.18
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Peugeot 308 GT je lahko priprav­ljen kot petvratna kombilimuzina ali karavanski SW, prepoznamo pa ga po malo agresivnejši pojavi, ki jo spredaj zaznamujejo pričakovano velike reže za zajemanje zraka, drugačni so smerni kazalci, tu sta napis GT in znak leva na maski. Širša sta sprednji in zadnji odbijač. Podvozje je spredaj znižano za sedem in zadaj za 10 milimetrov; pravijo, da je tudi čvrstejše. Izvedba GT se vozi na prepoznavnih 18-palčnih platiščih z nizkimi in širokimi pnevmatikami michelin pilot sport 3.

Znotraj je vse v črnem, v osnovi gre za kombinacijo plastificirane tkanine in alkantare, lahko pa je tudi vse v usnju. Veliko je drobnih poudarkov, izstopajo pa tisti v rdeči barvi, na primer šivi na sedežih ali volanskem obroču. Na armaturni plošči je tipka sport; s pritiskom na njo postane stopalka za plin bolj odzivna, volan trši, merilniki zažarijo v rdečem, ogledujemo si lahko prikaz moči, navora in tlaka kompresijskega polnjenja.

Peugeot 308 GT je pripravljen tako v bencinski kot dizelski izvedbi. V prvem primeru ga žene 1,6-litrski prisilno polnjeni agregat e-THP 205 z močjo 151 kW (205 KM) in največjim navorom 285 Nm v območju od 1750 do 4500 vrt./min. Z mesta do hitrosti 100 km/h pospeši v 7,5 (karavanski SW 7,6) sekunde, povprečna tovarniška poraba znaša 5,6 (SW 5,8) litra. Druga možnost je dvolitrski blue HDI 180 z močjo 133 kW (180 KM) in navorom 400 Nm pri 2000 vrt./min. Tu je menjalnik vedno samodejni s šestimi stopnjami. Z mesta do stotice se zmore pognati v 8,4 (SW 8,6) sekunde, govorijo o norm­ni kombinirani porabi le 4,0 (SW 4,1) litra.

Peugeota 308 GT kot kombilimuzino v bencinski izvedbi cenijo na slabih 25 tisočakov in v dizelski na nekaj manj kot 29 tisoč evrov. Karavan je v obeh primerih za 900 evrov dražji. Se pa ta znesek s financiranjem, uveljavljanjem popusta in menjave staro za novo lahko zniža. Pravijo, da je 308 GT letos pri nas že dobil 15 kupcev, do konca leta si jih skupaj obetajo 50. Za konec omenimo, da bo znamka jeseni predstavila še res radikalno izvedbo 308 GTI, ki jo bo poganjal 1,6-litrski turbobencinec iz modela RCZ R z 250 ali 270 KM (184 ali 199 kW).