Alfina giulia že zapeljuje

Športna limuzina, ki je ustvarjena predvsem za vozniške užitke, je po dolgem pričakovanju le zapeljala na naše ceste

Objavljeno
21. oktober 2016 18.11
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj
Eden v zadnjih mesecih najbolj napovedovanih in težko pričakovanih avtomobilov, nova alfa romeo giulia, je od včeraj naprodaj tudi v Sloveniji. Najmanj boste zanjo odšteli 29.990 evrov (2.2 JTDm s 150 KM), za superšportno različico quadrifoglio s kar 510 KM pa nič manj kot 84.990 evrov.

 
Giulia se ponaša s slavno zgodovino, saj je njena predhodnica iz leta 1962 z zlatimi črkami zapisana pri poznavalcih športnih limuzin. Skrivnost pa tudi ni, da so imeli Alfini razvojniki z novo giulio v mislih BMW serije 3, ki z zadnjim pogonom med tovrstnimi avtomobili ni imel prave konkurence. A zdaj se lahko marsikaj spremeni …

Ob značilnih italijanskih čustvih, ki jih izžareva, je giulia nabita z najnovejšimi tehnološkimi rešitvami. Dobrih 4,6 metra dolga karoserija je izdelana iz jekel visoke trdnosti in aluminija, aluminij so uporabili tudi pri sprednjih obesah in zadnji premi; kardanska gred pa je v celoti iz ogljikovih vlaken in tehta le sedem kilogramov. S kopico aktivnih varnostnih sistemov je to zadostovalo za pet zvezdic pri poskusnem trku Euro NCAP.

Težko boste našli koga, ki mu ne bi ugajale karoserijske poteze. Na dolgem sprednjem delu dominira značilna trikotna maska, potniška kabina se izteče v kratek, čokat zadek. Vendar zunanja podoba nove giulie ni oblikovana le za dober videz, dejansko je aerodinamična, saj ima količnik zračnega upora le 0,25.

Sedenje za volanom in armaturna plošča sta podrejena vozniku. V kokonskem počutju uživa tudi sopotnik, medtem ko na zadnjih sedežih ni posebnega prostorskega razkošja.

Giulia je na voljo s tremi različno močnimi dizelskimi (2.2 JTDm s 150, 180 in 210 KM) in tremi bencinskimi motorji (2.0 turbo z 200, 280 KM in 2.9 V6 bi-turbo s 510 KM). Giulia z bencinskim motorjem in 280 konji je na voljo le z najbogatejšim paketom opreme veloce in ima vedno prilagodljivi štirikolesni pogon, slednjega je dobila tudi najmočnejša dizelska različica. Vse druge giulie, z dirkaško quadrifoglio vred, so gnane na zadnji kolesni par. Novinka je lahko opremljena z ročnim šeststopenjskim menjalnikom ali odličnim osemstopenjskim samodejnim. Zanimivo je, da je različica z 200-konjskim bencinskim motorjem na voljo le s samodejnim menjalnikom, medtem ko kupci 510-konjske quadrifoglie lahko izbirajo med ročnim ali samodejnim menjalnikom (vsekakor bi priporočil slednjega), je pa cena vozila v vsakem primeru enaka.

Kljub zelo deževnemu dnevu, v katerem smo preizkusili nove giulie, lahko zapišem, da se novinka odlično pelje, odziven in neposreden volan omogoča natančno vodenje, zadnji pogon značilno lahkotnost v ovinkih, elektronika pa poskrbi za pravočasno umiritev, če pretiravate. Skratka, kaže, da bo nova giulia kar pravšnja naslednica slavne predhodnice.