Apple carplay: Mobilna telefonija še ne bo zavzela armaturne plošče

Preizkus dodatnih infozabavnih sistemov carplay, android auto in mirror link nas je pustil ravnodušne.

Objavljeno
16. november 2015 12.03
Matjaž Ropret, Infoteh
Matjaž Ropret, Infoteh

Zaradi pogostih pritožb, da so infozabavni sistemi zastari, pa tudi drugih interesov, so se njihovega razvoja lotili Apple, Google in konzorcij Mirror link. Zdaj je te »aplikacije« mogoče v nekaterih avtih naročiti kot dodatno opremo, zato smo pogledali, kako jih vzpostaviti in kaj prinašajo.

Vse tri »dodatne« infozabavne sisteme smo preizkušali v seatu ibizi, kjer jih prinaša t. i. full link. Tega je mogoče dokupiti k zaslonu na dotik za dokaj razumno ceno (približno 200 evrov). Počasi se kot dodatna oprema pojavlja tudi pri drugih proizvajalcih. Princip je tak, da uporabnik s kablom (istim, kot za polnjenje telefona oz. priklopom na računalnik) poveže telefon in nato, če želi, zažene enega od teh sistemov. Nekako tako, kot bi na računalniku (ali telefonu) pognal program, ki nadomesti izgled in funkcionalnost osnovnega operacijskega sistema. Pri tem naj bi bil Mirror link prilagojen »zrcaljenju« telefona na večji zaslon, carplay Applovim aplikacijam in storitvam, android auto pa Googlovim. Od treh sistemov smo v praksi kaj uporabnega dobili samo od Applovega. Ostala dva ali nista delovala ali pa nista ponujala veliko zanimivega.

Mirror link je bil od teh zamenjav za vgrajeni infozabavni sistem prvi na trgu. Je tudi neodvisen od proizvajalcev programske ali strojne opreme, razvija ga širši konzorcij podjetij iz panoge. Zato bi tudi pričakovali, da je prišel najdlje in da ponuja največ. Pa ni tako. Zataknilo se je že pri samem »nameščanju«. Od treh androidnih telefonov - iphona sistem ne podpira -, ki smo jih imeli v času preizkušanja na voljo, se je mirror link v avtu zagnal le na enem, Samsungovem galaxyju s6. LG g4 ni dal nikakršnega pojasnila, zakaj ne sodeluje, huawei mate s pa je ob vsakem poskusu »zmrznil« in ga je bilo treba vnovič zagnati (ali pa je to storil samodejno).

Nakar smo tudi ugotovili, da sistem v resnici ne preslika zaslona telefona v avto, ampak na njem zgolj prikaže aplikacije, ki so prilagojene za mirror link in jih ima uporabnik nameščene na telefonu. Teh aplikacij je malo in med njimi se v Sloveniji zdi uporabna zgolj navigacija sygic. Mirror link lahko tako večina mirno preskoči.
Prav tako za zdaj tudi android auto. Tega sploh nismo uspeli zagnati. Domnevamo, da Slovenije še ni med podprtimi državami, saj trgovina play na telefonu niti ne prikaže ustrezne aplikacije, ki naj bi jo bilo treba namestiti. Sistem bi med prvim vzpostavljanjem sicer moral pozvati uprabnika, naj namesti aplikacijo, a ne stori niti tega niti ne pove česa drugega, kot da zagon ni uspel. Ostane torej carplay.

Applov sistem deluje, a prinaša manj od pričakovanj

Pri tem je začetek bolj gladek. Približno deset sekund po priključitvi telefona na kabel, smo bili že v novem okolju. To izgleda približno tako, kot bi v roke vzeli nekaj let star iphone (tam nekje okrog petice). Domače (za Applove uporabnike), ampak že nekoliko zastarelo. V osnovi pa prinaša peščico Applovih aplikacij - telefon, sporočila, glasbo, zemljevide, podcaste in zvočne knjige - ter ostale, ki podpirajo carplay. Med več kot sto aplikacijami na preizkusnem telefonu ni bilo niti ene take, zato smo bili obsojeni na Applove. Če bi poslušali glasbo s storitvama rdio ali spotify ali spremljali bejzbolske rezultate, bi bilo drugače. A dejstvo je, da je tudi ta sistem za zdaj naravnan na ZDA. Kaj je torej na voljo običajnemu slovenskemu uporabniku? Na zaslonu ima, pričakovano, telefon, pri čemer je mogoče izbirati med stiki, vtipkati številko ali naročiti Siri, koga naj pokliče. To seveda ne deluje nujno, ker navidezna pomočnica ne razume slovensko.

Podobno je pri sporočilih (sms in imessage). Teh sistem sploh noče prikazati na zaslonu, niti ko avto stoji. Edina možnost, da uporabnik izve, kakšno sporočilo je dobil, je ta, da ga prebere Siri. Kako se sliši slovenščina, ki jo nekdo prebere v angleščini, si lahko predstavljate. Tudi pošiljanje sporočil deluje na enak način - Siri posluša in slišano pretvori v besedilo. Dodatna težava, poleg jezikovne, se lahko pojavi v tujini. Če namreč na telefonu ni vključenega podatkovnega gostovanja (torej če ni podatkovne povezave), Siri ne deluje in s tem je  aplikacija za sporočila ohromljena. Poleg tega je na voljo dostop do glasbe  -  v aplikaciji music, kar pomeni tiste, ki jo ima uporabnik naloženo na telefonu in pretočne, je naročnik storitve apple music. Kot rečeno sta od drugih pretočnih storitev v carplayju podprti rdio in spotify (ki v Sloveniji uradno ni na voljo), ne pa denimo pri nas najbolj razširjeni deezer.

Podobno je mogoče na zaslonu avta izbirati in predvajati podcaste in zvočne knjige. Prav dostop do glasbe in podcastov se nam ta čas zdi najbolj uporabna zadeva pri storitvi kot je carplay, saj je pri povezavi telefona čez bluetooth treba glasbo izbirati na telefonu, to pa je med vožnjo nevarno. Zadnja reč so zemljevidi in navigacija. Gre seveda za aplikacijo apple maps, ki je lahko uporabna, da voznik pogleda, kje je, in tudi za nekaj pomoči, če poti ne pozna. Vendar se nanjo ni dobro preveč zanašati. Hitro namreč vodi čez makadamske ali celo neobstoječe ceste, ne zna pametno prilagajati trase, temveč se trmasto drži variante, ki jo je uporabnik med predlaganimi izbral na začetku, zato je treba biti previden. Poleg tega imajo Applovi zemljevidi vpisani bistveno manj krajev in interesnih točk kot Googlovi ali namenske navigacijske aplikacije. Sam prikaz zemljevidov ustrezen, preklapljanje med različnimi pogledi in izhod iz navigiranja pa ne najbolj intuitivno.

Ni še treba hiteti

Za zdaj je edini smiseln od teh sistemov za uporabnike v Sloveniji Applov carplay. Pa tudi njegove funkcionalnosti in enostavnost uporabe skorajda dosegajo nekateri drugi sistemi. Denimo novi Fordov, ki prav tako omogoča priklop telefona po kablu in dostop do skoraj vsega, kar ponuja carplay, razen zemljevidov.

Dodatno opremo, kot je full link vzemite, če je vgrajena v katerega od avtov na zalogi, ki tudi sicer ustreza vašim željam, ali če boste tako ali tako naročali opremo po svoji izbiri in ste pripravljeni nekaj mesecev čakati na avto. Če niste in tovrstne opreme v avtih na zalogi ni na voljo, pa lahko za zdaj tovrstne dodatke brez vznemirjanja preskočite.