Audi A4 s pogledom v multiasistenčno prihodnost

Audi je razkril, s čim bo dražil tekmece v peti generaciji štirice

Objavljeno
11. september 2015 17.18
Andrej Brglez, Na kolesih
Andrej Brglez, Na kolesih

Po zadnjih predstavitvah tekmecev, tudi znotraj koncerna, smo se spraševali, kaj bo pokazal novi A4, da bo ubranil zanj značilno tehnološko prepoznavnost in premijsko drugačnost. Zdi se, da je v vseh ključnih tehnoloških panogah tekmecem olimpijsko normo postavil še nekoliko višje.

 

Dvoje, kar je prav gotovo povezano tudi z delom oblikovalcev v vetrovniku, bo voznik med vožnjo takoj opazil. Novi A4 je namreč od predhodnika občutno tišji, po tej plati sega vsaj razred višje in v kabini je opazno prostornejši. Na dolžini 4,73 metra in pri medosni razdalji 2,82 metra so povečali prostor v predelu nog, ramen in glave, kar je, še posebno v primerjavi z najbolj neposrednima tekmecema, mercedesom C in BMW 3, ki sta vedno bolj (športno) utesnjena, odlična poteza, saj čisto vsi nočejo zapredkastega občutka za volanom. Kljub temu da je novi A4 večji, pa je njegova masa, odvisno seveda od izbranega motorja, tudi do 120 kg manjša kot pri odhajajočem modelu.

Samozavestna prednost, na katero novinec več kot očitno stavi, pa je povezana tudi s prepletom številnih izjemno zmogljivih varnostnih asistenčnih sistemov. Na kratko, ACC v navezi z dvema radarjema spredaj in kamero v sozvočju z vsemi drugimi sistemi pokriva območje hitrosti od 0 do 250 km/h, virtualni prikazovalnik na visokoločljivem 12,3-palčnem LCD-zaslonu pa grafično prikazuje najpomembnejše informacije. Ali drugače, vključite ACC, določite hitrost, na primer 90 km/h, in A4 bo pred tablo z omejitvijo 60 km/h samodejno zmanjšal hitrost in do preklica te omejitve peljal natanko toliko. Tudi pred krožiščem ali ovinkom bo samodejno upočasnil in potem na ravnini spet pospešil do nastavljene hitrosti. Pred vzponom bo povišal motorne vrtljaje, na spustu pa bo za manjšo porabo prestavil v »prosti tek« itd. Povedano še drugače, A4 je novodobni »vozi Miško«, tik pred tem, da bi lahko vozniku med vožnjo zavezali oči. Kakorkoli že, preskušeno v vožnji deluje impresivno. Dodajo še, na primer, matrične LED-žaromete, vmesnik za pametni telefon, avdiosistem s 3D-zvokom (kot tretja dimenzija zvoka je zajeta tudi višina), predal za telefon z brezžičnim polnjenjem in še dolgo bi lahko naštevali dobrote iz tehničnega oddelka, ki se jih lahko dobi za doplačilo.

Tudi z motorji ne bo zadrege, saj ponujajo kar sedem možnosti, tri bencinske TFSI in štiri dizelske TDI. Njihov razpon moči sega od 110 do 202 kW. Porabo goriva so zmanjšali pri vseh, a v tem pogledu seveda izstopa 2,0-litrski TDI ultra (140 kW) s tovarniško izmerjeno porabo 3,7 l/100 km in 95 g/km CO2 (3,8 l/100 km in 99 g/km pri karoserijski različici avant). Železni repertoar bodo na srečo še vedno tudi 3,0-litrski šestvaljniki TDI, z odličnim razmerjem med močjo in porabo goriva ter žametno zvočno kuliso in mirnim tekom. V vožnji je presenetil tudi 1,4-litrski TFSI (110 kW), ki je zamenjava za 1,8-litrski agregat v predhodniku, saj se je pri avtocestnih 130 km/h v izjemni tišini vrtel z zgolj 2800 motornimi vrtljaji.

Več o vozni dinamiki nove generacije audija A4 pa že kmalu, saj bodo prve štirice pri nas že novembra, ko bo razkrita tudi zadnja pomembna uganka novega A4 – cena. Na trgih, kjer so jo bolj ali manj že oblikovali, se novinec praviloma umešča v ozko sredino med BMW 3 in mercedesom razreda C.