C3 aircross, mali SUV iz Citroëna

 Deluje kot daljši in robustnejši C3.

Objavljeno
27. oktober 2017 19.11
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Citroën C3 aircross zunaj ne more skriti sorodnosti s še zelo novim citroënom C3, s katerim si deli vozno osnovo. S 415 cm je od njega vendarle kar nekaj daljši, pa malce ožji in višji. Oddaljenost od tal znaša 14 cm, kar je 2 cm več kot pri C3, ni pa posebno veliko. Pogon je vselej na sprednji kolesi, tako kot pri vseh drugih SUV oziroma križancih iz skupine PSA Peugeot Citroën pa je v dodatni opremi na voljo program za boljši oprijem in lažje speljevanje.

C3 aircross podobno kot C3 izstopa z živahno, pestro urejeno armaturno ploščo in nasploh sprednjim delom kabine. Tako kot pri večini novodobnih tekmecev so dosegljive različne barvne kombinacije v povezavi z zunanjostjo. Predvsem pa ponuja tudi kar nekaj prostorske prilagodljivosti. Druga vrsta sedežev, ki se deli v razmerju 60/40, ima v boljši opremi 15 cm vzdolžnega pomika, podira se v ravno dno dosegljivo je tudi zložljivo naslonjalo sovoznikovega sedeža. V tem primeru torej govorimo o lastnostih, ki so značilne za enoprostorce, čeprav tega pojma avtomobilski proizvajalci ne uporabljajo prav radi, ker se ne sliši moderno. Prt­ljažnik z dvojnim dnom glede na položaj zadnje vrste sprejme kar ugodnih 410 do 520 litrov prtljage, če so sedeži zloženi, pa slabih 1300 litrov.

C3 aircross je v ponudbi z že dobro znanimi bencinskimi in dizelskimi motorji, in sicer so prvi trivaljniki prostornine 1,2 litra z močjo 60 kW (82 KM), 81 kW (110 KM) in 96 kW (130 KM), dizelski 1,6-litrski štirivaljni HDi pa zmore moč 73 kW (100 KM) ali 88 kW (120 KM). Menjalniki so večinoma ročni, pri srednjem bencinskem agregatiu je dosegljiv tudi samodejni. Vzmetenje se je vsaj na prvih nekaj kilometrih zdelo kar udobno.

Cene? Za vstopni bencinski motor in osnovno opremo je potrebno odšteti 14 tisoč evrov, cene gredo tja do 20 tisočakov, koliko velja močnejši dizelski aircross z najvišjo opremo. V primeru financiranja so lahko cene še nekaj nižje. Novi C3 aircross je sicer tehni??ni sorodnik še prav tako zelo novega opla crossland X, nastaja pa v tovarni PSA v Zaragozi v Španiji. Vozi v konkurenco, ki se v zadnjem obdobju skoraj neverjetno hitro širi (kia stonic, hyundai kona, seat arona…), da ne govorimo, da je bilo nekaj zelo uspešnih modelov na trgu že doslej. A imajo z njim v Sloveniji vseeno konkretne načrte. V prvem polnem prodajnem letu naj bi našli od 300 do 350 kupcev, več pričakovano z bencinskimi motorji.