Citroën C3 ali ko hoče biti avtomobil doživetje

Citroënov novi malček v živahnem slogu večjega C4 cactusa. Po želji je tudi fotoaparat na kolesih.

Objavljeno
04. november 2016 17.47
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Pozabite na čas, ko je bil avtomobil le prevozno sredstvo od točke A do točke B. Prihaja namreč čas, ko bo avtomobil vse bolj tudi doživetje, pa četudi gre za model, ki je do zdaj spadal med najbolj ljudske primerke, brez vzbujanja čustev.

Citroën C3 je model, ki spada v najbolj prodajani razred malih družinskih avtomobilov. Zanj so se odločali kupci, ki so avto nujno potrebovali, ker drugače v sodobnem svetu niso mogli živeti. Toda z novo generacijo so pri Citroënu storili korak naprej, in to naravnost med ljudi. C3 je postal tudi doživetje, ne le kos pločevine na štirih kolesih.

Trup vozila je v eni barvi, streha v drugi, prav tako stranski ogledali. Na voljo je še stranska obloga (airbump – pod oblogo je ujet zrak), ki je zaščita in modni dodatek v enem, kar je pred časom na trgu predstavil že citroën cactus. In ne samo družine, predvsem mladi so tarča novega C3. Skupno je na voljo 36 različnih barvnih kombinacij, ampak to lahko kupcem povzroči tudi nekaj preglavic. Če si recimo avtomobil ogleduje mlad par, zaljubljenca pa še ne poznata vseh skritih občutkov drug drugega, bo morda težko uskladiti vse želje pri izbiranju barv. Vsekakor pa bosta potem na parkirišču vedno brez težav našla svoj avtomobil.

»Imamo devet barv trupa, pri strehi pa so na voljo črna, rdeča in bela. Zdaj je takšno poosebljanje mogoče tudi pri ljudskem avtomobilu, ne zgolj pri premijskih znamkah,« je dejal Baptiste Plaine, član Citroënove ekipe za C3. »Stranski ščitniki so ožji kot pri cactusu, lahko pa kupec izbere tudi avtomobil brez njih.«

Štiri možnosti za kombiniranje so na voljo v notranjosti. Oblikovalci pravijo, da so želeli vzbuditi enake občutke kot v domači dnevni sobi ali kuhinji. Materiali so prijetni na otip, najbolj opazen pa je ročaj za zapiranje vrat, ki ponazarja ročaj pri kovčku in potovanje iz prave dnevne sobe v tisto premično v C3. Pri Citroënu z vsemi modnimi dodatki še posebej radi poudarijo življenjski slog potovanj, mode in dizajna. Prav to je tudi način, s katerim želijo v prihodnjih petih letih povečati svojo globalno prodajo za 30 odstotkov.

Kljub temu je težko soditi, kako bodo ljudje sprejeli novi C3, lažje ocenimo njegovo uporabnost. Voz­nik hitro najde pravi položaj za volanom, gumbi so preprosti za uporabo, največja prednost so številni odlagalni prostori. Na svoje mesto lahko odložite stekleničko za vodo, mobilni telefon, ključe, sendvič in tudi vrečko z bonboni. Za nameček lahko v predal pri sovozniku pospravite celo manjši nahrbtnik. Vsaj pri sedežih pa bolj kot barve in materiali v resnici prijata široka sedalna površina in udobno oblazinjenje.

Udobna je tudi vožnja, a le pri umirjeni desni nogi. Za mestno uporabo, brez iskanja skrajnih meja in ob izogibanju slabim cestam je novi C3 prijeten spremljevalec, saj z mehkim podvozjem skrbi za udobje potnikov. Prostora za voznika in sopotnika spredaj je v vse smeri dovolj, a če sta njuna sedeža potisnjena povsem nazaj, gre zelo na tesno pri drugi klopi. V prtljažniku je prostora za 300 litrov.

Novi C3 pa je lahko tudi čisto pravi fotografski aparat (širokokotno snemanje s 120-stopinjskim kotom, polna HD-ločljivost, dva milijona slikovnih točk, notranji pomnilnik v velikosti 16 GB). Sistem connectedCAM omogoča, da s pritiskom na gumb pod vetrobranskim steklom naredite fotografijo ali videoposnetek, ki se nato naloži v vaš pametni telefon. Potrebujete le Citroënovo aplikacijo, nato pa se pametni telefon in avtomobil povežeta prek wifi povezave. Voznik lahko že naslednji trenutek deli fotografijo na splet­nih omrežjih, prav tako sistem ob prometni nesreči omogoča videoposnetek v trajanju trideset sekund pred nezgodo in minuto po trku. A problem je, ker je treba ob vsakem prihodu v avtomobil na novo poiskati povezavo. In ker ima lahko uporabnik v mestu veliko opravkov (in pogosto zapušča avtomobila), kaj hitro pozabi, da je povezava prekinjena.

Na slovenske ceste bo 3,99 metra dolgi C3 zapeljal januarja, cene še niso znane. Slišati je bilo sicer obljubo, da bodo »dobre«, a vprašanje je, ali bolj za kupce ali za prodajalce. Vsi modeli v Sloveniji bodo imeli sedempalčni zaslon na dotik, prav tako bodo na voljo vsi motorji, in sicer trije bencinski (50 kW

68 KM, 60 kW/82 KM, 81 kW/110 KM) in dva dizelska (55 kW/75 KM, 73 kW/99 KM). Najmočnejši bencinar ima lahko šeststopenjski samodejni menjalnik, pri drugih se moč razporeja ročno prek petih prestav. Po približno dvesto prevoženih kilometrih je imel bencinski motor porabo 7,1l/100 km in dizelski 6,1 l/100 km. a na 100 km, dizelski 6,1.