Detroit v znamenju azijskih in evropskih tekmecev

Naias 2017: Redke zvezde, nekaj novih nišnih avtov in konceptnih napovedi

Objavljeno
13. januar 2017 19.44
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Je že tako, da nas na avtomobilskih razstavah, ki se dogajajo daleč stran od Evrope, najbolj zanimajo proizvajalci, ki so dejavni tudi v našem delu sveta. Večinoma se na njih s kako atrakcijo radi predstavijo domačini, posebno v Ameriki, ki je po svoje domovina avtomobilov. Ampak letos v Detroitu domača velika trojica ni pokazala prav veliko, nekaj redkih izstopajočih avtomobilov ali njihovih študijskih napovedi pa so tja pripeljale azijske in evropske znamke.

Res pravi novosti sta tokrat pripravili dve azijski znamki. Kia je predstavila popolnoma nov model kia stinger, ki ga lahko razumemo kot njeno naslednjo potezo pri približevanju evropskim premijskim imenom. Pravzaprav želi korejska znamka pokazati, da zmore izdelovati tudi izdelke, ki niso namenjeni le širokim množicam. Stinger, ki povzema zunanjo podobo študije GT iz leta 2011, je dolg 4,8 metra, gre za kupejevsko usločeno štirivratno limuzino, gran turismo. Poleg atraktivne zunanje pojave naj bi bil zanimiv tudi v vozniškem smislu, saj ima zadnji pogon, napredno prilagodljivo vzmetenje, tudi zmog­ljivejše agregate, na primer prisilno polnjeni 3,3-litrski bencinski šestvaljnik (izvedba GT) z največjo močjo 365 KM (286 kW) in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Uvodoma so ga predstavili tudi z dvolitrskim turbobencinskim štirivaljnikom in napovedali, da bo prav tako mogoč štirikolesni pogon. Za nas je najbolj pomembno, da se bo stinger pripeljal v Evropo proti koncu letošnjega leta, najverjetneje tudi s kakim dizelskim motorjem, brez katerega v tem delu sveta še vedno ne gre.

Verjetno enakovredna zvezda razstave v Detroitu je bil vsaj še en avtomobil. Lexus, najbolj prestižna znamka japonske Toyote, je največ­je uspehe vedno dosegal v Ameriki. Prav za ta trg je bil tudi zamišljen in prvi avtomobil, s katerim se je tam pojavil pred skoraj tremi desetletji, je bila največja limuzina LS, model, ki mu je utrl pot v serijske zmage na področju zadovoljstva strank. Tako ni presenetljivo, da so peto generacijo najprej predstavili na ameriških tleh. Pripravljena je na novi osnovi, ki so jo uporabili že za kupejevski LC 500, pričakovano z večjo medosno razdaljo in dolžino (5,2 metra), zunanja oblika je vendarle bolj agresivna od dosedanje dokaj zadržane. Pravijo, da je avtomobil kljub večjim meram lažji, da se bolje pelje in da bo v večji užitek tudi vozniku. Novost je 3,5-litrski bencinski šestvaljnik z močjo 305 kW (415 KM), za prenos na zadnji kolesi bo skrbel desetstopenjski samodejni menjalnik, bo pa avtomobil lahko opremljen tudi s štirikolesnim pogonom. Ker je bila dosedanja izvedba na voljo s hibridnim pogonom, ga morda lahko pričakujemo tudi v novem LS. Drugače pa bo poskušal avtomobil, ki mu seveda ne sme manjkati zračno vzmetenje, čim bolj razvajati s tiho kabino, na vse mogoče načine nastavljivimi sedeži in še čim. Lexusova lastnica Toyota je v Cobo centru predstavila novo izvedbo camryja, svojega v Ameriki najbolj prodajanega avtomobila. V njem je kar nekaj stvari, ki jih lahko prepoznamo tudi v kaki evropski toyoti.

Toyotina japonska tekmica Honda je pokazala novo izvedbo honde odyssey (ponaša se izboljšano notranjo prilagodljivostjo druge in tretje sedežne vrste). Gre za večjega enoprostorca, s katerimi se v ZDA v nasprotju z Evropo še ukvarjajo in jih imajo ljudje radi, na kar kaže tudi letošnja nagrada, ki jo je med avtomobili poleg električnega chev­roleta bolta (v Evropi bo to opel ampera-e) dobila lani predstav­ljena Chryslerjeva pacifica.

Morda je svojevrstno presenečenje, da je z dokaj zanimivimi novostmi (predvsem konceptnimi) nastopil koncern Volkswagen. Pri matični znamki so med drugim pokazali podaljšano različico modela volkswagen tiguan, v ospredje pa postavili študijo I. D. buzz, ki je oblikovno najnovejša izpeljava hvaljene, a nikoli pro­izvodno udejanjene študije microbus. Buzz lahko sprejme do osem ljudi in tako kot v Parizu prikazani prvi I. D. zmore velik doseg med 500 in 600 km, kar mu omogoča akumulatorski sklop v dnu vozila s skupno zmogljivostjo 111 kWh. Ima dva električna motorja, enega spredaj, drugega zadaj. Pripravljen je na novi platformi za električna vozila, ki jo v koncernu imenujejo MED in naj bi bila primerna tudi za električne modela drugih znamk skupine. Sama znamka Volkswagen pa je napovedala več električnih modelov, s katerimi naj bi leta 2020 začela prodajno ofenzivo. Ali bo med njimi kaj podobnega kot I. D. buzz, se bo vodstvo še odločilo. Ob tem dodajmo, da so študijo pripravili kot avtomobil, ki omogoča popolnoma avtonomno vožnjo, nekateri mediji pa so jo opisali kot tip vozila, s katerim naj bi Volkswagen, ki pripravlja novo znamko, usmerjeno na široko področje sodobne mobilnosti (Moia), konkuriral podjetjem, kot je Uber. Pri koncernu Volkswagen moramo omeniti še pričakovano napoved bodočega velikega SUV atlas in še enega velikega Audijevega SUV ali crossoverja, ki se bo imenoval Q8. Za zdaj so ga pokazali še v študijski pojavi, ki je pripravljena kot priključni hibrid (kombinacija trilitrskega bencinskega in električnega motorja), avtomobil pa naj bi že prihodnje leto prišel v proizvodnjo in se potem meril s tekmeci, kot je BMW X6.

Mercedes-Benz nikoli ne izpusti priložnosti, da v Detroitu prikaže kako novost. Za ZDA so seveda najbolj zanimivi njegovi veliki avtomobili in tako je bila tokrat prvič širše predstavljena kupejevska izvedba modela razreda E. E kupe je dolg 482 cm, kar 12 cm več kot prej, nekoliko je tudi širši in višji. Na maski ima nekaj značilno kupejevskih poudarkov, dvoje vrat je brez okvirjev, zadnje luči iz svetlečih diod ustvarjajo vtis ozkega svetlobnega pasu. Znotraj je prav tako nekaj oblikovnih elementov, rezerviranih le za to izvedbo (zračniki), sicer pa armaturno ploščo tako kot v limuzini obvladuje velik podolgovat zaslon z dvema prikazovalnikoma. Ob uvedbi na trg bo E coupe na voljo z enim dizelskim in tremi bencinskimi motorji z močjo od 135 do 245 kW, kolikor iz sebe iztisne bencinski šestvaljnik v izvedbi E coupe 400, ki je tudi edini pripravljen s štirikoles­nim pogonom.

No, na razstavi v Detroitu so seveda nastopili tudi domačini. Ford je predstavil prenovljeno različico v ZDA najbolje prodajanega motornega vozila, pick-upa F 150, ki bo imel poslej tudi dizelski motor, ampak nismo slišali namigov, da ga nameravajo prodajati tudi v Evropi. Je pa Ford za leto 2020 napovedal vrnitev svojega nekoč priljubljenega velikega športnega terenca bronco. Fiat Chrysler v Cobo centru ni razstavil kake res pomembne novosti, komaj kakšno zanimivejšo je bilo videti pri General Motors. Tako omenimo dva SUV-modela chevrolet traverse in GMC terrain (tudi tega bo lahko poganjal dizelski motor), ki pa za naše trge nista aktualna, saj GM teh dveh znamk v Evropi ne trži.

V Detroitu se vsako leto pokaže kak kitajski proizvajalec. Tokrat omenimo, da se je v Cobo centru predstavil kitajski proizvajalec GAC, ki sicer ni bil tako atraktiven kot pred tednom dni v Las Vegasu Faraday Future, pa morda bolj realističen. Na ogled so bili trije modeli, hibridni križanec, športni terenec in električni avto, ki jih nameravajo v ZDA ponuditi leta 2020, pozneje pa tudi v Evropi.