Dve oktavi više

Prvi kilometri: Škoda octavia tudi za športnike in urbane planince.

Objavljeno
14. april 2017 22.02
Andrej Brglez
Andrej Brglez
Nekje v vrhovih nemškega koncerna ali pa v kateri od pisarn uprave iz Mlade Boleslav so presodili, da paradni izdelek potrebuje nekaj zunanje osvežitve. Ali je privlačna octavia injekcijo botoksa v resnici potrebovala, je lahko stvar debate, številne druge rešitve in novosti pa so zagotovo zelo dobrodošla vsebinska nadgrad­nja.

Kar zadeva zunanjost, je sprememba največja na mestih, ki najbolj silijo v oči. Nov je sprednji del, večja je maska, tako spredaj kot zadaj pri svetilih prevladuje LED-tehnologija, sprednje luči so tudi razrezali na dva dela in tako naredili najbolj opazen odmik od siceršnjega oblikovnega trenda v razredu. Scout k temu dodaja še barvno poudarjeno »terensko« zaščito celotne spodnje obrobe pragov, kolotekov in spod­njega dela sprednjih in zadnjih odbijačev, kar opazovalca prepričuje, da ta octavia uživa tudi v vožnji po slabših terenih. Pri obeh izvedbah z vrha športne in rekreativne terenske ponudbe je slogovno osvežena tudi notranjost. Nova je na primer ambientalna LED-osvetlitev, nekaj sprememb je na armaturi in drugačne so tkanine. Vidne in na dotik zaznavne spremembe pa so le del zad­njega osvežitvenega paketa.

Drugi del se zdi pri teh dveh octaviah še pomembnejši. Nova generacija povezljivosti bo namreč kupcem, ki segajo po cenovno najvišje postavljenih različicah, ta Škodin avtomobil zagotovo zelo približala. Povedano drugače, to so dodatki, ki jih RS in scout letnika 2017 preprosto morata imeti. Nov je 9,2-palčni visokoločljivostni zaslon, na voljo so povezava wi-fi, smartlink+ z apple carplay, android auto in mirrorlink, infotainment z google earth in online map posodobitvami, pa storitev care connect in še bi lahko naštevali. Nič drugače ni pri paketu varnosti. Vključuje sistem proti naletu s prepoznavanjem pešcev, nadzor nad prometom zadaj, sistem za pomoč pri vzvratni vožnji ter pri vzvratni vožnji prikolice, opozorila za mrtve kote ...

Tudi brez privijanja mehanskega sklopa ni šlo. Octavia RS in octavia combi RS imata v bencinski izdaji 169 kW (230 KM), v dvolitrski dizelski pa 135 kW (184 KM). Pri scoutu je mogoče izbirati med bencinskim agregatom s 132 kW (180 KM) in dvolitrskim dizelskim strojem s 110 kW (150 KM) in 135 kW (184 KM). Pogon je seveda vedno stalni štirikolesni. Nova ter tehnično in prek sodobnega vmesnika vsebinsko obogatena športna in terenska octavia zaokrožujeta bogato izbiro Škodine prodajne uspeš­nice, za katero se zdi, da je z vsako generacijo samo še bolj trdno zasid­rana med razredno prodajno elito.