Eleganca in naprednost v Mercedesovem razredu E

Različne sodobne rešitve, s katerimi nova limuzina iz Stuttgarta zaostruje tekmo v višjem razredu.

Sat, 19.03.2016, 09:00

Razred E, Mercedesova limuzina višjega razreda, je temeljito prenovljena in pripravljena za naslednji krog tekme predvsem z drugima nemškima tekmecema, audijem A6 in BMW serije 5. Izziva ju se s številnimi svežimi odlikami, ki gredo v različne smeri.

Najprej nekaj o zunanji pojavi. Razred E oblikovno ne prinaša revolucije, vključil se je v aktualni oblikovalski jezik znamke - na predstavitvi sem nekoga slišal reči, da je kot veliki C, nekdo drug ga je poimenoval mali S.

Elegance mu ne manjka in ne zdi se tako velik, kot je v resnici. V dolžino namreč meri 492 cm, kar je 4 cm več kot doslej, medosna razdalja se je povečala za dobrih 6 cm. Malce se razlikuje glede na opremo, pri izvedbah avantgarde in AMG ima športnejšo podobo z zvezdo v maski, pri drugih je na maski več letev, zvezda pa stoji na vrhu motornega pokrova.

V kabini, posebno spredaj, lahko govorimo o udobju na vrhunski ravni; seveda so bili predstavitveni avtomobili popolno opremljeni, a vseeno - navdušila sta sprednja sedeža, ki imata vse možnosti nastavljanja, masaže in sta nasploh udobno oblikovana.

V ospredju pozornosti je spremenjena armaturna plošča, ki jo zaznamuje informacijski sklop pod enotnim steklom, ki sega vse od levega zračnika do roba sredinske konzole na sopotnikovi strani, v njem sta dva barvna prikazovalnika z visoko ločljivostjo.

Lahko ju nastav­ljamo na najrazličnejše načine, po množici sklopov informacij potujemo z drsnikoma, občutljivima na dotik, ki sta nameščena na volanskem obroču. Okoli te atrakcije se dovršeno dopolnjujejo usnje, les in kovina.

Zadaj je klop lepo in udobno oblikovana za dva, prostora za noge pa ni izjemno veliko, še zlasti če sta voznik in sopotnik spredaj visoke rasti. Prtljažnik meri 530 litrov, kar je 10 litrov manj kot prej; zadnja klop se zlaga v najbolj praktičnem razmerju 40/20/40 in se podre v ravno dno.

Novi E ponuja množico naprednih asistenčnih varnostnih sistemov. Tu je npr. sistem drive pilot, naslednja stopnja v smeri avtonomne vožnje, ki s kamero in več zmogljivimi radarji nadgrajuje dosedanji sistem delovanja radarskega tempomata.

Avtomobil lahko samodejno prilagaja hitrost vozilu pred njim tudi do velike hitrosti, v nekaterih situacijah je sposoben rahlo zavijati; če se kolona ustavi in ne stoji dlje kot 30 sekund, lahko spelje sam. Ko vozimo po avtocesti, lahko ob vključitvi smernika, če okoli ni prometa, sam zamenja vozni pas. Če ne držimo volana, nas na to večkrat zapored opozori, in če se še vedno ne odzovemo, avtomobil sam ustavi.

Tu so še sistemi, s katerimi zmore samodejno zavreti pred prečno bližajočim se pešcem ali vozilom ali se mu z zasukanjem volana izog­niti. Morda se ne sliši novo, da lahko v prometu konkretno pomaga pri zaviranju - ko za hip nisem bil dovolj pozoren in se je avtocestna kolona močno upočasnila, je avtomobil ukrepal in primerno zavrl. Na tem mestu naj le omenim, da so na voljo še različne IT-rešitve, na primer, da se avtomobil parkira s pametnim telefonom, da zna komunicirati z drugimi vozili ...

No, kljub vsemu trudu pri razvoju avtonomnih vozil pa še kar nekaj časa ne bo šlo brez voznika za volanom.

Kakšni so občutki?

Novi razred E je limuzina, ki jo je v užitek voziti. Ob zelo ugodnem količniku zunanjega upora (0,23) se v njem peljete tiho, tudi pri večji hitrosti se ne čuti vetrni piš. Mogoče so različne vrste nastavitve podvozja, na voljo je tudi še izboljšano zračno vzmetenje. V pogonski ponudbi je verjetno najpomembnejša sprememba novi lažji in kompaktnejši štirivaljni dizel, valji imajo manj trenja. Zmore več moči (143 kW) in navora (400 Nm), med vožnjo deluje bolj gladko, le ko ga močno obremenimo, se pač oglasi. Govorimo o izvedbi E 220 d, ki je imela na prvi vožnji porabo okoli šestih litrov, kar je ugodno, a le ne tako malo, kakor obeta uradni podatek (3,9 litra).

Uvodoma so predstavili še dvolitrski bencinski štirivaljnik E 200 (moč 135 kW) in močnejšo izvedbo E 300 z enako prostornino (moč 180 kW) ter na drugi strani šestvaljni dizel E 350 d (moč 190 kW). Za slednja lahko le rečem, da se vsak po svoje avtomobilu zelo podata in ga naredita še bolj elegantnega, čeravno ga podražita.

V ponudbi bosta tudi E 400 4matic s trilitrskim bencinskim šestvaljnikom z močjo 245 kW ter povsem na drugi, bolj varčni strani priključni hibrid E 350e s sistemsko močjo 210 kW, ki združuje dvolitrski bencinski motor in sinhronski električni motor; samo na elektriko naj bi bil sposoben prevoziti 30 km.

Pri vseh motorjih je prenos urejen s standardnim devetstopenjskim samodejnim menjalnikom, pogon je na zadnji kolesi, pri 4maticu pa se 45 odstotkov moči usmeri na sprednji par in 55 odstotkov na zadnjega. Postopoma bodo uvedli še druge agregate, tudi najzmogljivejšo izvedbo AMG.

Novi razred E je v nekaterih motornih različicah pri nas že mogoče naročiti. Cene se začenjajo pri slabih 48 tisočakih, kolikor stane bencinski E 200, verjetno pri nas najbolj pogosto izbrani dizelski E 220 d stane vsaj nekaj manj kot 50 tisoč evrov, zmogljivejši E 350 d pa cenijo na slabih 64 tisoč evrov.

Prijavi sovražni govor