Volvo V90 CC kot elegantna alternativa mestnim terencem

Po skoraj dvajsetih letih je čas za četrto generacijo švedskega terenskega karavana

Objavljeno
16. september 2016 16.44
Blaž Kondža
Blaž Kondža

Družina največjih volvov, ki nosi oznako 90, je od četrtka popolna. Velikemu mestnemu terencu XC90, limuzini S90 in karavanu V90 se je pridružil še četrti član – V90 cross country (V90 CC). Novinec nadaljuje uspešno zgodbo Volvovih terenskih karavanov, ki se je pred slabimi dvajsetimi leti začela z modelom V70 XC.

 

Takrat so Švedi ustvarili tudi nov segment praviloma štirikolesno gnanih terenskih karavanov, ki združujejo zmogljivost, robustnost in eleganco ter se dobro počutijo tako na gozdnih cestah kot avtocestah. Ne nazadnje je razred »cross country« nastal iz čisto praktičnih vzgibov, saj se takšno vozilo dosti bolje obnese v ponekod neusmiljeni švedski pokrajini, kjer zelo hitro zaidemo iz civilizacije v gozdnato divjino. Tam se pokažejo prednosti večje oddaljenosti od tal, robustnejših odbijačev, zaščite dna vozila in štirikolesnega pogona. In seveda karavanskega prtljažnika, ki meri pri novem volvu kar 913 litrov v osnovni postavitvi – če podremo zadnje sedeže, bo prostora še več.

Novi V90 CC je nastal na aktualni Volvovi platformi SPA (scalable product architecture), s katero je načrtovanje vozil učinkovitejše. Inženirji so morali uskladiti številne dejavnike, ki vplivajo na šasijo, podvozje in avtomobil kot celoto. Med razvojem so preizkušali več kot 200 različnih nastavitev šasije. Kakor so povedali ob predstavitvi, je avtomobil prestal nešteta testiranja tudi v najbolj zahtevnih razmerah – od švedske zime do arizonskega poletja.

»V90 cross country povzema eleganco modela V90, hkrati pa vse skupaj prenaša v svet, kjer na zmogljivosti ne smejo vplivati ne teren ne vremenske razmere. Sočasno pa zagotavljajo najvišje standarde varnosti, udobja in užitka v vožnji. To je pravzaprav pravi pustolovski paket,« je ob razkritju novinca med drugim povedal Håkan Samuelsson, predsednik uprave Volvo Car Group. Tako zunanjost vozila kot njegova notranjost sledita najnovejšim smernicam Volvovega oblikovanja, pri čemer lahko kupci izbirajo med dvema zunanjostma – robustnejšo in elegantnejšo, pri kateri za Volvove cross countryje značilne črne obrobe blatnikov zasijejo v barvi karoserije. Uglajena in prestižna notranjost, z najsodobnejšo multimedijsko napravo in zvočnim sistemom Bowers & Wilkins vred, pa je znana že iz modelov S90 in V90.

V primerjavi z V90 je V90 CC za 65 milimetrov bolj dvignjen od tal – oddaljenost od tal tako meri 21 centimetrov –, s čimer so dosegli boljši vstopni in izstopni kot ter možnost brezskrbnejše vožnje po neutrjeni podlagi. Za doplačilo je na voljo tudi zračno vzmetenje, ki omogoča prilagajanje višine vozila voznim razmeram. Omenimo še, da so za V90 CC v sodelovanju z gumarsko industrijo razvili prav posebne pnevmatike (oznaka VOL na bočnici), ki omogočajo boljši oprijem in udobje vožnje tako na terenu kot na avtocesti.

Volvo, ki je znan po visokih merilih glede prometne varnosti, je z V90 cross country v sklop svojih varnostnih rešitev intelisafe vpeljal dva nova sistema, katerih delovanje temelji na računalništvu v oblaku in se imenujeta povezana varnost (angl. connected safety). Prvi, slippery road alert oziroma opozorilo na spolzko cesto, deluje tako, da avtomobil s svojo senzoriko meri oprijem na cestišču. Ko zazna slabši oprijem, o tem obvesti tako voznika avtomobila kot vse druge volve, ki podpirajo ta sistem in se bližajo spolzkemu odseku ceste.

Drugi sistem, imenovani hazard light alert oziroma opozorilo za varnostne utripalke, pa opozori voznike bližajočih se volvov, priključenih na oblak, da je voznik pred njimi vklopil varnostne utripalke. S tem se še dodatno zmanjša možnost naleta. Seveda pa ima novinec na voljo tudi vse obstoječe varnostne rešitve, znane iz družine 90 – nekatere so serijske, spet na seznamu za doplačilo.

Volvu V90 CC so namenili dva bencinska in dva dizelska motorja, vse štiri z enako prostornino – 1969 kubikov – in štirimi valji, ter štirikolesni pogon. Šibkejši turbobencinec T5 razvije 187 kW moči in 350 Nm navora, močnejši T6 pa iztisne iz sebe 235 kW moči in »dizelski« navor 400 Nm. Njuna moč se prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na vsa štiri kolesa. Tovarna obljublja povprečno porabo od 7,4 litra na 100 kilometrov. Pri dizelskih agregatih lahko izbiramo med 140-kilovatnim D4 in 173-kilovatnim D5; pri D4 sta na voljo šeststopenjski ročni menjalnik in osemstopenjska avtomatika, pri D5 pa le avtomatika. Dizel je varčnejši in po podatkih tovarne porabi v povprečju od 5,1 litra na 100 kilometrov naprej, odvisno od izvedbe.

Kdaj bodo novi volvi v Sloveniji, je preuranjeno ugibati. Edino, kar vemo, je, da načrtujejo začetek serijske proizvodnje novinca v švedski tovarni v Torslandi za letošnjo jesen.