Enakovredni razstavni prostori ne pridejo v poštev

Pogovor: Iztok Bricl, direktor Gospodarskega razstavišča v Ljubljani.

Objavljeno
26. marec 2017 00.24
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Ena od zamisli organizatorjev je bila, da bi avtomobilski salon potekal dva konca tedna, toda pri razstavljavcih ni bilo enake želje. O takšnih in drugačnih posebnostih avtomobilskega salona je spregovoril mag. Iztok Bricl, direktor Gospodarskega razstavišča.

Ste dolgo čakali na ta trenutek?

Šestnajst let od zadnjega avtomobilskega salona v Ljubljani je zelo dolga doba. Razprostiral se bo na dvanajst tisoč kvadratnih metrih, v enajstih dvoranah, zraven bodo še tri dodatne montažne dvorane. Napovedujemo velik obisk med 80 in 100 tisoč ljudi, saj je minilo veliko časa od zadnje takšne prireditve. Če avtomobilski salon primerjamo z našim največjim sejmom Dom, ki ima 60 tisoč obiskovalcev, ne dvomim, da prihodnji teden ne bi prišlo blizu sto tisoč obiskovalcev.

Kako velik je logistični zalogaj?

Predvsem je pomembno, da se obiskovalci ne bodo pripeljali le s svojimi avtomobili, ampak bodo uporabljali tudi javna prevozna sredstva. Tisti, ki živijo blizu, naj pridejo kar peš. Slovesno odprtje bo sicer v ponedeljek ob 16. uri, udeležil se ga bo tudi premier Miro Cerar.

Kako pomemben je avtomobilski salon za Gospodarsko razstavišče?

V zadnjih letih smo se organizirali na način, da lahko izpeljemo dnevne prireditve, predvsem pa prireditve z velikim številom obiskovalcev. Če imaš na enem sejmu 60 tisoč obiskovalcev, je to zelo velika številka. Tudi po prestižu smo prepoznavni. Letos smo že gostili slovenski izbor za evrovizijsko popevko Ema, podelitev nagrad Žarometi, aprila bomo pripravili Slovensko popevko … Vse to so dogodki, zaradi katerih Gospodarsko razstavišče ni le sejemski prostor, temveč tudi prostor za odmevne prireditve. In zraven bi lahko štel še številne kongrese z več kot tisoč udeleženci.

Kje je ob vsem tem avtomobilski salon?

Vsekakor je zelo pomemben. Prepričan sem, da ga bomo čez dve leti znova pripravili. Naš cilj je, da bi nato potekal v tem bienalnem ritmu.

Zakaj ne vsako leto?

Razlog je preprost, saj se dogovarjamo s soseščino. Bienalni avtomobilski sejem imata tudi Zagreb in Beograd. Takšen je naš dogovor z drugimi sejemskimi prizorišči in slovenskimi avtomobilskimi uvozniki.

Kako poskrbeti, da bodo na naslednjem salonu nastopile vse znamke?

Žal mi je, da se letos nekateri niso odzvali. Sodeloval sem v pogovorih z vsemi direktorji največjih slovenskih uvoznikov avtomobilskih znamk, zato vem, da nekateri preprosto niso imeli dovolj velikega proračuna za udeležbo, spet drugi so rekli, da bodo tokrat počakali, da vidijo, kako salon poteka, in bodo prišli zraven prihodnjič.

Bi jih lažje prepričali, če bi vsem ponudili enako velik razstavni prostor?

To zagotovo ni mogoče. Tudi na drugih sejmiščih razstavljavce razporedijo glede na tržni delež. Tisti z velikim tržnim deležem imajo večje razstavne prostore. Enakovredni razrezi zato ne pridejo v poštev.