Evolucija Fordovega mustanga

Ameriška ikona se po petdesetletnici v novi izvedbi pelje tudi v Evropo

Objavljeno
15. maj 2015 14.54
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Andrej Krbavčič, Na kolesih

Pri novem Fordovem mustangu ni od prejšnjega ostal niti kamen na kamnu! Kot kažeta všečna podoba in veliko število prednaročil, se bo mladi žrebec dobro prodajal tudi v Evropi. K sreči ga niso poskušali vzrediti v lipicanca in mu dovolijo celo divje galopirati.

K nam bo mustang pripenil šele jeseni in cene sploh še niso znane, zato brzdajte čustva – ali pa jih spodbadajte in kupčkajte denar. Novi mustang je nesramno zapel­jiv konj, posebno z osemvaljnikom ...

Lani je bil mustang star petdeset let. Komaj enoleten je že nastopil v nepozabnem filmu Goldfinger. Njegova bogata filmska kariera je daljša kot pri večini čudežnih otrok in ji sploh ni videti konca – čeprav ni bil enako uspešen v vseh svojih izdajah.

O zunanjosti novinca naj govorijo fotografije, vedite le, da mustang ni eden, mustanga sta dva (fastback in convertible) krat dva (2,3-litrski turbinski štirivaljnik in 5,0-litrski osemvaljnik). Convertible (kabriolet) je 60 kilogramov težji od kupeja in ima manjši prtljažnik (332 namesto 408 litrov), saj ga precej zavzame elektrificirana platnena streha. Osemvaljnik je nov in sodoben. Med zvitimi novotarijami ima spremenljiv premer sesalnega kolektorja za boljše vrtinčenje zraka, seveda pa tudi po štiri ventile na valj in dve odmični gredi v vsakem bloku. Zmore 421 KM (310 kW) pri 6500 vrtljajih, navor znaša 530 Nm pri 4250 vrtljajih. To je dovolj, da doseže 1720 kg težki kupe z ročnim šeststopenjskim menjalnikom 100 km

h že po 4,8 sekunde. Kombinirana poraba goriva naj bi znašala 13,5 litra na 100 kilometrov, seveda smo jo z otroč­je navdušenim pospeševanjem daleč presegli – saj je mustang igrača, a ne? V tej kombinaciji motorja in menjalnika dobite še launch control za dirkaške starte z mesta in lahko vklopite celo line lock, da držita samo prednji zavori (Brembo), zadnji kolesi pa se kadeče »ogrevata« na mestu – ni je, ki se ne bi ozrla ... Že brez cviljenja pnevmatik je zvok koncertno mogočen. Zanimivo, z dobrim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom (z vzvodoma za ročno prestavljanje ob volanskem obroču) je poraba goriva za liter manjša.

Komur je mustang všeč, poraba bencina pa ne, lahko izbere 2,3-litrski novorazviti turbo štirivaljnik ecoboost. Ne bo dosti prikrajšan, saj bo kljub temu dobil 317 mus­tangov pri 5500 vrtljajih in bo lahko pospešil do 100 km

h v 5,8 sekunde. Teoretično bo porabil samo osem litrov bencina na 100 kilometrov. To je pametna izbira, čustveno pa ni polnovredna in pika! Pri tem motorju izbira samodejnega menjalnika poslabša porabo za poldrugi liter.

Školjka novega mustanga je kar za 28 odstotkov bolj toga od prejšnje. Neobremenjeni pokrovi in blatniki so aluminijasti, marsikje so poleg zvarov uporabili še lepila. Podvozje je tudi povsem novo: spredaj vzmetni nogi, zadaj večvodilska prema. Vzmeti in stabilizatorji so za Evropo ojačani. Diferencial ima delno zaporo. Volanu pomaga električni motor, izbrati je mogoče med tremi stopnjami ojačitve. Pri štirivaljniku so vse pnevmatike enake (255

40 R19), pri osemvaljniku sta zadnji večji (275/40 R19).

Mustang je dolg 4784 mm, kabriolet je samo 13 mm višji od kupeja (1381 mm). Spredaj je dovolj prostora tudi za velike, zadaj je v kabrioletu ožje, toda za malenkost več prostora je nad glavo. Oblazinjenje je seveda vedno v usnju. Nastavite lahko barvo osvetlitve merilnikov in upravljal, medijske naprave (SYNC 2) so sodobne z glasovnimi ukazi in dobrim zvokom radia. Varuje vas osem zračnih blazin. Če avto posodite, lahko predate ključ avtomobila, ki omejuje največjo hitrost. Izbirate še med tremi voznimi načini: sport+, track (dirkališče) in snow (za spolzko cestišče). Temu se prilagodijo ESC, odzivnost motorja, ojačitev volana in točka prestav­ljanja pri samodejnem menjalniku.

Klasičnih opremskih stopenj ni, a lahko doplačate za razkoš­nejši evropski paket, ki poleg okrasnih elementov vključuje navigacijo, parkirno pomoč zadaj ter avdiosistem z 12 zvočniki. Posebej si lahko omislite klimatizirana prednja sedeža, sedeža Recaro za kupe in alarmno napravo. Izbirate med desetimi karoserijskimi barvami in jih kombinirate s tremi barvami usnja.

Toda koliko neki bo mustang res stal?