Fiat 500X je mali športni terenec

Italijanski tekmec v množici lahkokategornih terencev.

Objavljeno
14. november 2014 15.43
Andrej Brglez, Na kolesih
Andrej Brglez, Na kolesih

Pri Fiatu so hiteli z razlago, da 500X ni samo še en 500, ampak povsem drugačen in samosvoj avto. A v isti sapi so dodali, da hkrati v sebi nosi vse družinske atribute, ki iz serije 500 gradijo znamko znotraj znamke. Kakorkoli že, 500X je predvsem Fiatov odgovor na capturja, juka, mokko …

Čeprav je 500X povsem v navzkrižju s filozofijo prvega 500, ni nobeno presenečenje, da so ga postavili v prav to vrsto, saj je serija 500 trenut­no njihova daleč najbolj atraktivna ponudba. So pa na novinca ponosni še drugače, saj gre za svež plod poroke med Italijanko in Američanom. Par se (za zdaj) dobro razume, a ni mogoče prezreti, da ima italijanska »mama«, kot se spodobi, zmeraj zadnjo besedo. Novi športni terenec se je pridružil modelom 500, 500C, 500 abarth, 500L, 500L trekking in 500L living in iz njihovih potez je tudi sestavljen.

Sprednji del tako kot pri bratih spominja na risbice obrazov, ki jih otroci v vrtcih rišejo pri spoznavanju različnih človekovih razpoloženjskih stanj. Fiat 500 je v tem smislu neutrudni dobrovoljček, ki mu zaradi pozitivne oblikovalske energije zob časa lepo prizanaša. Oblikovalski optimizem pa se lepo poda tudi večjemu, višjemu in povsem drugače nastopaškemu 500X. Natančen pogled razkrije, da so mu na izpostavljenih mestih dodali veliko elementov, s katerimi gradi bolj čvrsto podobo, ki jo kot namišljeni terenec tudi mora imeti. Izstopa spodnji del prednjega odbijača, bočni ogledali sta prepoznavno masivni, zadek pa je značajsko privzdignjen in nabuhel. Pozoren opazovalec bo tako opazil, da se duh osnovne 500 še najbolj zazna v naklonu stebričkov A in B in v detajlih, po katerih je malček najbolj prepoznaven.

Fiata 500X bodo ponujali v dveh karoserijsko in opremsko ločenih različicah, ena bo mestno metropolitanska in bo na voljo v paketih pop, pop star in lounges, druga bo imela bolj športnoterensko podobo in bo na izbiro v paketih s komercialnima oznakama cross in cross plus. Z dolžino 4,25 metra se bo 500X na trgu srečal z vrsto novih lahkokategornih terencev, ki prepričujejo k nakupu tiste, ki iščejo drugačnost in so zanjo pripravljeni plačati nekaj več. Tej zahtevi zadosti tudi bogata ponudba motorjev in menjalnikov ter njihovih kombinacij z dvo- ali štirikolesnim pogonom.

Na voljo so trije bencinski motorji, dva 1,4-litrska multiair (104 in 126 kW) ter 1,6-litrski e-torq (82 kW) in trije dizelski motorji multijet s prostornino 1,3, 1,6 in 2,0 litra ter močjo 70, 89 in 104 kW. Tem delajo družbo dva ročna in dva samodejna menjalnika, od katerih je eden podprt s tehnologijo dvojne sklope drugi pa ponuja kar devet prestav. Novi 500X stoji na hišni korporacijski platformi SCCS (small common components and systems platform), namenjeni za modele s sprednjim in štirikolesnim pogonom; iz jeepa renegada pa so štirikolesni pogon in samodejni menjalniki.

V kabini pričaka voznika plastika, oblikovana z velikim kapitalom preteklih italijanskih presežkov, kar potnike reši pred monotonostjo in cenenostjo. Na zadnji klopi je prostor primerno odmerjen tudi dvema odraslima, v prtljažniku pa pri osnovni postavitvi sedežev 500X ponuja 350 litrov tovornega prostora.

Po našem prvem preizkusu, ki je potekal tako po avtocestah kot kolovozih, lahko zapišemo, da se 500X izkaže z zelo dobro in dolgo predvidljivo lego, čvrsto konstrukcijo in dobro zvočno zadušenim podvozjem. Več o njem pa, ko pride k nam, kar naj bi se zgodilo v prvih mesecih prihodnjega leta, takrat bo znana tudi cena. Za lažje ugibanje naj dodamo, da je treba v Italiji, kjer je že naprodaj, za vstopni bencinski 500X odšteti 17.600 evrov.