Ford fiesta s sodobno vsebino v novo tekmo

Fordov mali veliki adut stavi na varnost

Objavljeno
02. december 2016 16.15
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Avtomobilske tovarne ob predstavitvi nove generacije kakega množičnega modela rade povedo, kako veliko kupcev so že prepričale z njim. Fordova fiesta je avtomobil, ki v Evropi dosega visoke številke, in zdi se, da je v novi izvedbi prav zaradi tega oblikovno niso želeli »postaviti na glavo«. Veliko več sprememb je v njeni vsebini.

 

Fiesta se je v Evropi prvič zapeljala daljnega leta 1976 in našla 17 milijonov voznikov; tudi zdaj, ko se aktualna generacija počasi poslavlja, se prodaja dobro. Naslednica, ki so jo te dni razkrili v Fordovi glavni evropski tovarni v Kölnu, deluje ob vseh odlikah, ki so nam jih opisovali njeni snovalci, predvsem kot oblikovna evolucija dosedanjega modela. No, seveda opazimo nekatere spremembe: luči, maska, odbijači sestavljajo nekoliko drugačen, morda resnejši obraz, zadaj luči nisi več pokončne, temveč vzdolžne.

Pravijo, da je fiesta le malo daljša, za 7 cm, kar pomeni, da meri v dolžino približno 403 cm; med­osna razdalja se je povečala le za nekaj milimetrov, rahlo širša sta oba koloteka. Že uvodoma so jo pokazali v različnih opremskih izvedbah, največji novosti sta najbolje opremljena vignale in robustnejša active, ki izstopa s poudarjenima odbijačema in črnimi blatniki, strešnimi nosilci in je postavljena za odtenek višje od tal. Tu je še športno dišeči ST line, poleg titaniuma bo na voljo tudi bolj osnovna fiesta trend. Kakor smo razumeli, bo predvsem izvedba active prišla na trg pozneje, predvidoma v letu 2018, sicer pa bo takšno različico, ki malce spominja na modne crossoverje, dobil še kak Fordov model.

V avtomobil v času našega ogleda še nismo mogli sesti, je pa v kabini kar nekaj pomembnih sprememb. Najbolj drugačen je sredinski del armaturne plošče, na katerem pričakovano kraljuje večfunkcijski zaslon, ki je po zatrjevanju govorcev na predstavitvi najvišje kakovosti glede jasnosti grafike in intuitivnosti upravljanja, gre za sistem sync 3. Predvsem pa je precej manj gumbov in stikal, kar je bila doslej ena redkih večjih zamer.

Fiesta že dolgo velja za enega najbolje voznih majhnih avtomobilov, in kakor je rekel Joe Bakaj, ki je v evropskem Fordu vodja produktnega razvoja, so ohranili njeno zabavnost, poudaril pa je tudi pojem uravnoteženosti, kar si predstavljamo kot napredek v smeri udobja. Podvozje so, kot pravijo, izboljšali na več ravneh, karoserija je vzvojno še čvrstejša. Glede motorjev smo dobili vtis, da bo fiesta vsaj uvodoma temeljila na zdaj že dobro uveljavljenem litrskem bencinskem trivaljniku s prisilnim polnjenjem (ecoboost), ki je pripravljen v treh različno močnih izpeljankah (73 kW/100 KM, 92 kW/125 KM ter 103 kW/140 KM). Nekdanji vstopni motor s prostornino 1,25 litra se poslavlja, zamenjal ga bo manjši Fordov 1,1-litrski trivaljnik, ki je sorodne zasnove kot eco­boost, nima pa turba in zmore moč 51 kW (70 KM) ali 62 kW (85 KM). Čeravno dizle nekateri proizvajalci v malih modelih opuščajo, bo v novi fiesti na voljo, in sicer 1,5-litrski štirivaljnik z močjo 63 kW (85 KM) ali 73 kW (100 KM).

Pravijo, da so menjalniki novi, večinoma seveda ročni s petimi ali šestimi stopnjami, za vstopno različico ecoboosta bo na voljo tudi šeststopenjski samodejni z obvolanskima prestavnima ročicama. Dodajmo, da bo v letu 2018 pripravljena tudi nova izvedba trivaljnega ecoboosta, pri katerem se bo lahko v prid bolj varčne vožnje eden od treh valjev občasno izklapljal. O kakem bolj radikalno drugačnem pogonu niso govorili, čeravno je Fordov predsednik uprave Mark Fields v svojem splošnem nagovoru dejal, da bo Ford do leta 2020 na svetovni ravni predstavili 14 električnih vozil.

Ford je bil že doslej znamka, kjer ponudbi varnostnih asistenčnih sistemov ni bilo kaj veliko očitati. Fiesta je dobila vse, kar zmorejo njihovi večji avtomobili, ali še več; omenim sistem za zaviranje v sili, ki menda lahko zaznava ne le vozila, temveč tudi pešce, in to celo ponoči. Skupaj bo tako ali drugače na voljo 15 asistenčnih sistemov, videli bomo, koliko za doplačilo.

Fiesta osme generacije, ki namerava tudi tokrat ostro tekmovati s Volkswagnovim polom, renaultom cliom, oplom corso, škodo fabio, peugeotom 208 ..., bo na evropske trge, tudi na našega, prispela prihodnje poletje, zato je še prezgodaj govoriti o cenah.