Ford predstavlja novega focusa

Bolj všečna pojava, v Evropi znova kot kombilimuzina in karavan.

tor, 10.04.2018, 19:36

London - Ko je prvi focus leta 1998 zapeljal na evropske ceste, je bil v tehničnem in oblikovnem smislu res napreden, njegov new edge dizajn je bil vrhunski. Tudi pozneje je ostajal konkurenčen, čeravno manj izrazit. Zdaj se pri Fordu z njim sicer ne vračajo na radikalni začetek, a so mu le pripravili bolj sveže poteze, skupaj z veliko nove tehnike.

 

»Proporci so pri avtomobilu glavni. Hoteli smo malo več prostora, malo bolj nazaj pomaknjeno kabino, kratke previse ..., da avtomobil deluje malo nižji, hoteli smo, da je predvsem ford, še bolj kot predvsem focus,« nam je v tehnološkem parku Here East v Londonu razlagal Amko Leenarts, šef Fordovega evropskega oblikovanja. Ko sem ga vprašal o prvem radikalnem new edge dizajnu, bolj uniformiranih nadaljevanjih in o tem, kam bi sodil tokratni focus, tega ni neposredno komentiral, temveč je dejal, da so doslej delali linije na pretežno ravnih površinah, zdaj pa da so ustvarili prostorske oblike, seveda z željo, da bi bil elegantnejši. Poleg tega je zdaj sredi prtljažnih vrat velik napis focus, ki povezuje dvoje zadnjih luči in ga skupaj s poudarjenimi rameni dela širšega: »Napisa v kotu levo ali desno spodaj tudi sicer nisem maral,« je v malce v šali dodal Leenarts.

Četrti focus je pripravljen kot štiri- in petvratna komblimuzina ter karavan. Kadar ima pet vrat, kar je seveda v Evropi najpogosteje, je dolg 438 cm, le za slaba 2 cm več kot prej, po svoje pa je zanimivo, da je prirastek pri karavanu precej večji (+11 cm) in focus wagon meri 467 cm. Za 5,6 cm daljša kot prej je medosna razdalja, kar je prineslo predvsem več prostora za kolena potnikov v drugi vrsti, kjer bo poslej za dva potovanje dokaj udobno, tudi videla bosta skozi stranski okni lepše. Pri karavanski različici so se potrudili, da se rolo res zlahka sname in pospravi v dvojno dno, se pa tudi tam klop deli le v razmerju 60/40.

Focus je lahko pripravljen v več opremskih izvedbah, ki se razlikujejo po elementih sprednjih luči, tudi detajlih sprednje maske, v posameznih primerih gre celo za več kot le opremo: tako ima npr. šport­nejši ST-line malce znižano podvozje, čisto na drugi strani pa je pri bolj robustnem activu ob poudarjenih plastičnih obrobah blatnikov dvignjeno. Zelo dobro je videti prav ta active, ki bo lahko tudi karavan, škoda je le, da ne bo možnosti štirikolesnega pogona, čeprav ga pri znamki imajo.

                                                       Focus bo na voljo tudi v bolj robustni izvedi active

Foto: Gašper Boncelj

Focus je bil vselej eden najbolj vozniško usmerjenih avtomobilov in pri Fordu trdijo, da bo še vedno tako. Z boljšim jeklom so povečali vzvojno čvrstost, hkrati je avtomobil za nekaj deset kilogramov lažji, z različnimi drobnimi rešitvami so količnik zračnega upora zmanjšali na 0,273. Spremen­jeno je podvozje, ki bo imelo pri šibkejših motorjih zadaj poltogo premo iz fieste ST, pri močnejših pa še naprej večtočkovno vpetje, pri katerem so po vzoru dosedanjega napol dirkaškega focusa RS tudi posodobili in učvrstili zadnji pomožni okvir. Motorji so nekateri posodobljeni, nekateri povsem novi. V ospredju je trivaljni bencinski ecoboost, ki v litrski izvedbi zmore 62,5 kW (85 KM), 73 kW (100 KM) ali 92 kW (125 KM). Večji, 1,5-litrski, je na izbiro s 110 kW (150 KM) in 133 kW (182 KM), pri močnejši različici lahko elektronika izklaplja delovanje enega od treh valjev. Tudi dizla, 1,5-litrski (70 kW/95 KM ali 88 kW/120 KM) in dvolitrski (110 kW/150 KM), sta dobila veliko novih rešitev.

Armaturna plošča z novim sredinskim zaslonom in v primeru avtomatskega menjalnika s kolescem za premikanje programov

Foto: Ford


Močnejši bencinski in dizelski motorji bodo lahko imeli nov osemstopenjski samodejni menjalnik, ki ne deluje s pomočjo dveh sklopk, temveč s pretvornikom navora. Upravlja se s kolescem, ki je poleg širokega barvnega prikazovalnika različnih informacij na vetrobranskem steklu glavna poživitev sprednjega dela kabine. Tam boste sicer hitro opazili več­funkcijski zaslon, ki ga je lani uvedla fiesta, in še vedno precej majhnih tipk na volanskem obroču.

Ford bo za novega focusa objavil vrednosti porabe in emisij po novem ostrejšem merilnem standardu WLTC. V nekaterih primerih, posebej pri dizelskih motorjih, vseeno pričakujejo zelo nizke vrednosti in torej ugodno porabo, a je morda bolje počakati na uradne objave in tudi rezultate v praktični vožnji. Po besedah evropskega šefa znamke Stevena Armstronga Ford bodo nekateri trgi dizle še naprej potrebovali, na naše vprašanje pa je dejal, da v kratkem pripravljajo tudi focusa kot blagi bencinski hibrid z 48-volt­no električno napeljavo. Povsem električnega pač niso niti omenili, čeprav imajo na globalni ravni na tem področju velike načrte in se je dosedanji focus EV v sicer zelo omejenem številu primerkov že vozil.

 

Ford focus je obilno založen z varnostnimi asistenčnimi dodatki. Kaj bo v kakšnem paketu, koliko bo treba doplačevati, je še prezgodaj ugibati. Med različnimi rešitvami omenimo sistem samodejnega zaviranja v sili, ki poleg avtomobilov in pešcev prepozna tudi kolesarje; radarski tempomat prepozna prometne znake in avtomobil ohranja v sredini med črtami na vozišču ter ga v navezi s samodejnim menjalnikom povsem ustavi in potem spet spelje; mogoče bodo samodejno prilagod­ljive matrične luči, ki lahko npr. pred krožnim prometom razširijo polje osvetlitve in ga potem spet zožijo in podaljšajo ... Ford uvaja tudi zanimivo rešitev, ki vas bo zelo ostro opozorila, če se boste zapeljali v napačno smer! Pravijo, da bo znal avtomobil zelo dobro zaznavati rob cestišča, tudi če tam ne bo črte ali če bo slabo vidna, parkirati naj bi zdaj znal čisto sam in podobno.

Ford focus bo za Evropo še naprej nastajal v tovarni v Saarlouisu v Nemčiji. Pri nas ga bodo začeli prodajati jeseni, zato je še prezgodaj govoriti o cenah. Ob tem le dodajmo, da je bila prenova potrebna, saj prihajajo na trg tudi drugi novi in zelo neposredni tekmeci, že letos kia ceed, v začetku prihodnjega leta toyota auris in nato še kateri, ki ni od muh.

Save

Prijavi sovražni govor