Ford se ozira k prestižu in alternativi

Vignale za bogato opremo, hibridni mondeo za varčevanje

Objavljeno
01. oktober 2016 23.26
Boštjan Okorn
Boštjan Okorn
Proizvajalci množičnih avtomobilov bi si svoj kos pogače radi odrezali tudi na premijskem trgu. Ford se tega loteva z novo opremsko družino vozil, ki nosi obujeno ime vignale. Na drugi strani pri nas predstavlja svoj prvi hibrid, ki je usmerjen v varčnost. Na novinarski predstavitvi na Vranskem so ob prikazu številnih novosti največ časa namenili vstopu v prestižni razred z opremskim paketom (ali družino vozil, kakor želite) vignale. Najprej na trg prihajata mondeo in S-max, naročiti je že mogoče tudi edge vignale, sledila bo kuga, prihodnje leto ob predstavitvi nove generacije pa še fiesta vignale. Koncept je pri vseh enak: vozniku in potnikom pričarati udobje najbolj prestižnih avtomobilov, ki se kaže že pri prefinjenih zunanjih dodatkih (nekaj v kromu, nekaj z drugačno masko in seveda oznakami), še bolj pa znotraj. Armaturna plošča je oblečena v usnje, enako kot deli vrat, bolj izbrane so tkanine na sedežih (prevleke so sestavljene iz 40 različnih delov), izboljšali so zates­njenost kabine, dodali akustična stekla, pri Sonyju pa so se potrudili in razvili poseben zvočni sistem, ki ga sestavlja 12 zvočnikov, 10-kanalni ojačevalnik in aktivni nadzor šuma. Za zadnji dodatek je sicer treba doplačati, enako velja za masažne sedeže, pa tudi radarski tempomat in aktivno pomoč pri parkiranju.

Zdi se, da Ford z družino vignale bolj meri na čustva kupcev in zavezanost h kakovosti vozil. Na koncu proizvodnje čaka vsakega forda vignale pregled vsaj 100 točk, lastniki bodo veseli triletnega brezplačnega servisiranja, pet let pa bodo lahko vozilo trikrat na leto brezplačno prepustili Fordovim čistilcem. Za doplačilo se bo mogoče dogovoriti za prevzem in vrnitev vozila za servis neposredno pri kupcu (doma, na delovnem mestu …), kar trenut­no velja za vse prodajalce, z odprt­jem salonov Ford Store pa bodo takšen prestiž prepustili enemu ali dvema, ki se bosta ponašala s tem nazivom.

Vignale je za približno osem tisočakov dražji od opreme titanium, kar pomeni, da se cene takšnega mondea začnejo pri slabih 39.000 evrih, cene S-maxa pa dva tisočaka višje. Pri obeh ponujajo popust, za mondea vignale 4000 evrov, za S-maxa pa 1600 evrov. Na leto naj bi prodali približno 30 prestižnih fordov.

Če Ford z družino vignale cilja na tiste stranke, ki se drugače ozirajo proti nemški premijski trojici, a tudi proti znamki DS in opremi initiale pri Renaultu, pa s svojim prvim hibridnim modelom na našem trgu tipa za okoljsko občutljivimi. Mondeo hibrid je na voljo le z opremo titanium, poganja pa ga dvolitrski bencinski motor z atkinsonovim ciklom in največjo močjo 103 kW. Pomagata mu elektromotorja s skupno močjo 35 kW, največja skupna moč vseh agregatov pa je 137 kW in na sprednji kolesni par prehaja prek brezstopenjskega menjalnika CVT. Zaradi vgrajenih baterij je prtljažni prostor zmanjšan na 383 litrov, a manjša je tudi poraba, ki v urad­nem ciklu povprečno doseže 4,2 l/100 km. Vozniku so kot posebnost namenili uporabniški vmesnik, prek katerega spremlja delovanje sistema, hkrati pa ga ta privaja na varčnejšo vožnjo. Hibridni mondeo je naprodaj za 32.600 evrov, a zanj ponujajo debelih 6600 evrov popusta, kar ga naredi cenovno izjemno privlačnega. O prodajnih načrtih vseeno ne govorijo naglas. Morda je tudi od tega odvisno, ali bo Ford pri nas kdaj predstavil električnega focusa ali vsaj priključno hibridno izvedbo C-maxa …