Fordov mondeo končno čisto nov

Evropska Fordova enota je dobila novo orožje za konkurenčni boj v segmentu, v katerem se za pozornost borijo modeli, kot so citroën C5, opel insignia, VW passat, če naštejemo le nekatere.

Objavljeno
20. december 2014 13.58
Blaž Kondža
Blaž Kondža

Tokrat so Fordovi oblikovalci in inženirji naredili domačo nalogo, ne nazadnje so si za razvoj vozila vzeli kar šest let – deloma tudi zaradi selitve proizvodnje iz Belgije v Španijo in krize kot take. Spred­nja maska je nastopaška, nevešče oko bi jo hitro zamenjalo za katero od vozil tajnega agenta Jamesa Bonda, bočne linije dobrih 4,8 metra dolgega novinca pa dinamične in športne. Komaj smo verjeli svojim očem, ko smo pogledali v notranjost: množica gumbov na sredinski konzoli je postala del zgodovine. Kot so nam povedali predstavniki Forda, so število gumbov, ki so v preteklosti verjet­no koga tudi odvrnili od nakupa, zmanjšali za 40 odstotkov. Zdaj je voznikov delovni prostor bolj prečiščen, usmerjen k vozniku in daje občutek športnosti. Instrumentna plošča združuje analogne merilnike in zaslon, ki med drugim, odvisno od opremljenosti vozila, prikazuje navigacijska navodila.

Pod motornim pokrovom najdemo enega izmed štirih bencinskih (1.0, 1.5 in dva 2.0 ecoboost različne moči) in štirih dizelskih motorjev (1.6 TDCi econetic in trije 2.0 TDCi različne moči). Njihova moč obsega razpon od 92 do 177 kilovatov. Vsi izpolnjujejo novi emisijski standard evro6, porabo goriva pa so jim v povprečju zmanjšali za 14 odstotkov v primerjavi s prejšnjo izvedbo. Novost je tudi uporaba večkrat nagrajenega litrskega bencinskega trivaljnika ecoboost z 92 kilovati v tako velikem avtomobilu. Poleti pričakujemo še prihod četrtega, najmočnejšega turbodizelskega motorja s 155 kilovati (210 KM) in 450 Nm navora ter štirikolesnim pogonom. Takrat napovedujejo tudi prestiž­no oprem­ljeno različico vignale. Štirikolesni pogon bo sicer na voljo tudi za močnejši dizelski različici.

Posebnost je hibridni pogon, ki je na voljo le pri štirivratni izvedbi. Sestavljata ga 2,0-litrski bencinski motor in elektromotor, ki ga napaja litij-ionski akumulator s kapaciteto 1,4 kWh. Na elektriko lahko dosežemo največjo hitrost 135 km/h, skupna moč obeh motorjev pa znaša 138 kW. Takšna kombinacija omogoča majhno povprečno porabo goriva 4,2 litra na 100 kilometrov in povprečni izpust CO2 99 gramov na prevoženi kilometer.

Novi mondeo se ponaša z nekaterimi asistenčnimi sistemi, ki v marsičem olajšajo voznikovo delo in pripomorejo k varnosti, a so večinoma na doplačilni listi. Glavna novost je sistem za preprečevanje trkov z dodano prepoznavo pešcev (pre-collision assist with pedestrian detection). Ta prepozna pešce tako na cesti kot ob njej, pri čemer mu pomagajo kamera in radar ter zbirka shranjenih »oblik pešcev«. Če sistem zazna pešca oziroma potencialno nevarnost trka s peš­cem, ki je denimo še na pločniku, najprej opozori voznika, in če ta ne ukrepa, se sproži samodejno zaviranje v sili. Sistem seveda posreduje tudi pri nevarnosti trka z vozili in tako nadgrajuje že znani sistem aktivne mestne varnosti active city, ki deluje le do hitrosti 40 km/h.

Pomembna varnostna komponenta so tudi napihljivi varnostni pasovi za potnike na zadnjih sedežih, ki bodo v mondeu doživeli evropsko premiero. Že omenjena radarska tehnologija podpira še dva asistenčna sistema – aktivni tempomat in opozorilnik za varnostno razdaljo, vgrajena kamera pa sodeluje tudi pri sistemu ohran­janja istega voznega pasu.

Med novostmi na seznamu (doplačljive) opreme so tudi dinamični LED-žarometi, ki se prilagajajo voznim razmeram in so za 80 odstotkov učinkovitejši od običajnih. Aktivno spreminjajo doseg in osvetlitveni kot ter omogočajo šest različnih režimov osvetlitve.

Nova generacija mondea, ki jo izdelujejo v španski Valencii, bo na voljo kot štirivratna limuzina, karavan in petvratna kombilimuzina. Na slovenskem trgu načrtujejo začetek prodaje v februarju 2015. Kakšne bodo cene, še ni znano, verjetno pa bodo podobne kot pri konkurenci.