Fullback je Fiatov poltovornjak

Italijanska izvedba mitsubishija L200.

Objavljeno
23. september 2016 16.07
Boštjan Okorn
Boštjan Okorn

Fiat je v našem delu sveta nekoč že ponujal majhen poltovornjak, a zgolj kot eno od izvedb modela fiorino. Tokrat se je v ta tržni segment, ki je pri nas precej nišen, kje drugje na svetu pa izjemno priljubljen, podaja z resnim, skoraj 5,3 metra dolgim pick-upom. Poimenovali so ga fullback, pri prihodu na trg pa ubrali bližnjico, saj so pravzaprav zgolj zamenjali masko in značke na Mitsubishijevem L200, ki ga izdelujejo na istem tekočem traku.

Jasno je, komu so poltovornjaki, torej tudi fullback, namenjeni: najprej lastnikom manjših podjetij, gradbenikom, obrtnikom, kmetom in gozdarjem, ki lahko z njimi združijo trde službene poti z družinskimi izleti. Fullback je pač poltovornjak današnjega časa, pri katerem ob vstopu pozabiš na robustno, grobo, nič hudega, če z blatom zapacano zunanjost in se prepustiš skoraj avtomobilskemu občutku med vožnjo. To še posebno velja za različico z dvojno kabino, ki zadaj ponuja dovolj prostora za tri potnike, preprost dostop tja pa omogoči konkretno širok drugi par bočnih vrat. Pri različici s podaljšano kabino (ta je s 5275 mm za 10 mm krajša in je dobavljiva samo po naročilu) sta zadaj zasilni sedišči, do katerih se prebijete le z nekaj akrobatske spretnosti.

Izbirati je mogoče med dvema opremskima paketoma, GSX in GLX, pri drugem je že serijsko vključen štirikolesni pogon (drugače je speljan na zadnji kolesni par), zraven pa še polno sodobnih udobnostnih, varnostnih in lepotnih dodatkov, med katerimi omenimo brezstično odpiranje vozila, stransko stopnico in dodatne obrobe blatnikov, samodejno klimatsko napravo, opozorilnik na nenamerno menjavo voznega pasu in kamero za vzvratno vožnjo. Na seznamu ne nujno serijske opreme so še sistem za stabilnost prikolice, pomoč pri speljevanju v klanec, tudi sistem zaviranja v sili. S še nekaterimi dodatki, kot so biksenonski žerometi, navigacijska naprava, digitalni radijski sprejemnik in podobno, se kleni terenec lepo spogleduje s salonsko druščino iz visoke družbe.

Keson je dolg 1,85 metra za podaljšano kabino oziroma 1,52 metra za dvojno kabino, vedno širok 1,47 metra, nakladalna višina je približno 850 mm, sam avtomobil pa je od tal oddaljen 200 mm (GSX) oziroma 205 mm (GLX). S preizkušenim Mitsubishijevim štirikolesnim pogonom, ki mu ne manjkata sredinska zapora diferenciala in reduktor, se fullback lepo izkaže tudi na resnem terenu, kjer zmore do 30 stopinj vstopnega in do 22 stopinj izstopnega kota, kljub 3000 mm medosne razdalje pa ne bo nasedel na manj kot 24-stopinjskem pragu. Njegova nosilnost presega tono, vleče lahko do 3,1 tone težak priklopnik.

Pri tem mu bo šlo bolje z močnejšim, 133-kilovatnim dizelskim motorjem z navorom 430 Nm, ki je na voljo zgolj kombinaciji s štirikolesnim pogonom, kot vstopno izvedbo pa ponujajo ravno tako 2,4-litrski dizelski motor s 113 kW in 380 Nm navora. Oba sta Mitsubishijeva in pri obeh lahko izberete šeststopenjski ročni ali petstopenjski samodejni menjalnik.

Fullback, ki spada v Fiatovo skupino profesionalnih vozil (Fiat Professional), omogoča številne nadgradnje, v sodelovanju s podjetjem Mopar bodo nad keson postavili različne pokrove, osnovo avtomobila pa lahko uporabite za predelavo v manjši tovornjak. V ceniku je samo različica z dvojno kabino, ki z osnovno opremo GSX in s šibkejšim motorjem stane 24.490 evrov, za štirikolesni pogon je treba dodati tisočaka, za bolje opremljeno GLX pa boste odšteli najmanj 26.790 evrov in dodali 1200 evrov za avtomatiko. Pri tem smo že upoštevali 3500 evrov popusta. Pri Avtu Triglav načrtujejo, da bodo na leto prodali približno 20 fullbackov.