Grandtour, prostornejši renault megane

Spodobno oblikovani karavan

Objavljeno
07. oktober 2016 19.39
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Grandtour je pri Renaultu že dolgo oznaka za klasične karavane, ki jih imajo v več segmentih, tudi pri meganu, ki je bil grandtour že v prejšnjih generacijah. Najbolj domiselno je bil oblikovan v drugi izvedbi, malo manj v dosedanji, tokratna pa dobro poudarja ali nadgrajuje linije še sveže kombilimuzine.

 

Megane grandtour je z dolžino 463 cm od osnovne petvratne kombilimuzine daljši za 27 cm (medosna razdalja je daljša za 4 cm) in od predhodnika za 4,5 cm. Opazi se, da so ga razvijali skupaj z osnovno različico, saj deluje skladno in hkrati dovolj prepoznavno, na trenutke se zdi kot manjši karavanski talisman. Znotraj je spredaj vse tako kot v osnovnem modelu, z velikim pokončnim večfunkcijskim zaslonom vred, na katerem se odvisno od opreme nastavlja vse mogoče.

Več sprememb je glede na kombilimuzino zadaj, več prostora je za noge in hrbtni naslon sedežev je postavljen bolj položno. Prtljažnik z dvojnim dnom meri 521 litrov, kar je toliko kot doslej, v tem pogledu grandtour kljub malo večji dolžini ni napredoval. Prostor je sicer lepo obložen s tekstilom, zaključek je raven. Zadnja klop, ki je deljiva v razmerju 60/40, se v višjih opremah lahkotno podre s potegom kljukic v prtljažniku, nastane približno ravno dno, bolje opremljeni model ima še zlaganje sovoznikovega sedeža. Z izjemo vstopnega modela ima karavan vselej strešne nosilce.

Megane grandtour je pričakovano dosegljiv v že znanih motornih izvedbah, gre za štiri bencinske motorje in pet dizelskih z razponom moči od 66 do 151 kW. Menjalniki so v osnovi ročni, močnejše različice imajo lahko samodejnega z dvema sklopkama. Grandtour je 1000 evrov dražji od kombilimuzine, cene se začenjajo pri 15 tisoč evrih in segajo do 26 tisočakov. Karavan je doslej obsegal kar polovico prodaje megana in obetajo si, da bo tako tudi v prihodnje. To naj bi pomenilo povečano skupno prodajo megana, ki ga je po navedbah predstavnikov Renault-Nissan Slovenija od pomladi, ko so ga uvedli na trg, izbralo 60 kupcev na mesec. Največ povpraševanja je po srednjem dizelskem motorju dCi 110 in opremi intense, kar je tudi posledica dejstva, da gre pogosto za podjetniški avto. Pri prodaji fizičnim osebam je polovica vozil dizelska in polovica bencinska.