Honda jazz v sveži izdaji

Hondin znani model jazz je pop novem prostornejši, še naprej zelo prilagodljiv, a ni poceni

Objavljeno
11. marec 2016 13.28
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Jazz je Hondin model, s katerim je japonska znamka pred leti prvič pokazala, kako dobro je mogoče izkoristiti notranjost avtomobila. Te rešitve so prenesli še v druge modele, ohranili pa so jih tudi v njihovem začetniku. Odtlej je jazz malce zrasel, v več pogledih napredoval, a za vse, kar ponuja, zahteva kar nekaj denarja.

Hondin jazz ima za seboj dve generaciji in 5,5 milijona prodanih primerkov; je avtomobil, ki je z različnimi tipi pogona naprodaj po različnih svetovnih trgih. Lani so ga pripravili povsem na novo, za 9,5 cm so ga podaljšali in zdaj meri skoraj natanko štiri metre. Vsaj s strani ima prepoznavno linijo, medtem ko sta sprednji in še bolj zadnji del oblikovana drugače, ne bo ga mogoče zamenjati s predhodnikom. Dolžinski prirastek se pozna v notranjosti, ki je za ta velikostni razred res prostorna, podobno velja za prtljažnik, ki zmore ob zasilni rezervni pnevmatiki sprejeti 354 litrov (17 litrov več) in ob podrti zadnji klopi 884 litrov. Slednja se tako kot doslej zloži v popolnoma ravno dno, jazz ohranja tudi sistem, pri katerem se lahko sedali dvigneta pravokotno navzgor, kar omogoča prevoz višjih predmetov. Poleg tega je mogoče naslonjali obeh sprednjih sedežev spustiti nazaj, kar pride prav za počitek. Kabina je torej nadgradnja nečesa, kar je bilo že doslej zelo dobro.

Armaturna plošča je nova, podobna tisti, ki jo že poznamo iz novega HR-V, kar pomeni tri merilnike za volanom in nekoliko proti vozniku zasukan sredinski del, na katerem je lahko v višji opremi večfunkcijski zaslon z upravljanjem na dotik. Več je možnosti nastavljanja volana in sprednjih sedežev. Plastika je sicer boljša, a na prestavni ročici bi bila lahko mehkejša. Če smo uvodoma omenili, da jazz po svetu poganjajo najrazličnejši motorji, pa pri tretji generaciji za Evropo velja, da je ponudba omejena na najnujnejše: dosegljiv je le z novim 1,3-litrskim bencinskim motorjem i-VTEC, ki nadomešča prejšnji izvedbi z 1,2 in 1,4 litra gibne prostornine. Zmore največjo moč 75 kW (102 KM) pri 6000 vrtljajih na minuto in največji navor 123 Nm pri 5000 vrtljajih na minuto. Do hitrosti 100 km

h potrebuje odvisno od menjalnika 11 ali 12 sekund, najvišja je 190 km/h. Na prvih nekaj kilometrih je pustil korekten vtis, ni pa vzbujal izjemnega navdušenja. Lahko je združen s šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali pa samodejnim brezstopenjskim menjalnikom. Proizvajalec govori o precej nižji povprečni normni porabi okoli pet litrov bencina, videli bomo, koliko bo to v običajni uporabi. Drugih pogonskih možnosti za zdaj ni pričakovati, tudi ni več govora o hibridu, ki se pri Hondi in jazzu v preteklosti ni uveljavil. Avtomobil ima izboljšano podvozje in je zvočno bolje zatesnjen. Na varnostnem testu Euro NCAP je pridobil najvišjo oceno. Med asistenčnimi sistemi ima vselej funkcijo aktivnega zaviranja v mestu, več stvari to temo je na voljo pri naslednjem opremskem paketu, ki ima že tudi sredinski zaslon na dotik, 15-palčna platišča pa so v tem primeru že aluminijasta. Najvišja stopnja opreme prinaša še več stvari na temo udobja. Ob koncu kot vselej cena: ni nizka, saj je za novo hondo jazz treba odšteti od slabih 16 tisoč do 20.600 evrov. Skupaj s tem gre tudi zadržana napoved, da bodo letos pri nas prodali 70 avtomobilov.