Hyundai I30 bi rad ostal najbolj vsestranski

Tretja generacija hyundaia nižjega srednjega razreda  s posodobljeno zunanjostjo, asistenčnimi sistemi in novimi motorji.

Objavljeno
20. januar 2017 18.36
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj
Novi i30 je tretja generacija na evropskem trgu najuspešnejšega Hyundaievega modela, ki je prvič prišel med kupce leta 2007. Zato je še bolj evropski kot doslej. Razvili in oblikovali so ga v Hyundaievem evropskem tehniškem središču v Rüsselsheimu, izdelujejo ga v Nošovicah na Češkem, preizkušali pa so ga na znamenitem Nürburgringu.


Že na prvi pogled novinec deluje bolj čvrsto in vzbuja občutek zrelosti. Najbolj opazne pa so spremembe na sprednjem delu, z novo masko oziroma rešetko, ki je, kot pojasnjuje oblikovalec Nicola Danza, ob straneh kaskadne oblike in bo odslej značilna za vse nove hyundaie. Potniško kabino so nekoliko zamaknili proti zadku in s tem dobili daljši in prepričljivejši pokrov motorja. Zadnji del je z dolgimi zaobljenimi lučmi v LED-izvedbi bolj mišičast, k dinamičnemu videzu celotnega vozila pa prispeva še zajeten strešni spojler, ki je vedno v črni barvi.

Ko sedeš za volanski obroč, najprej opaziš kakovostnejše materia­le, ki gredo v korak z evropskimi tekmeci. Na sredini armaturne plošče dominira dobro pregleden osempalčni zaslon – tako velik je serijski le pri bogatejših paketih opreme –, v katerem so med drugim združeni navigacija, povezljivostni vmesnik (apple carplay in android auto), kamera za vzvrat­no vožnjo. Nov je vsestransko nastavljiv trikraki volanski obroč, ki ima med drugim tipke za tempomat; ta je lahko tudi radarski. Med prvimi kilometri smo vozili primerke z najbogatejšimi paketi opreme, torej ni manjkalo niti luknjičasto usnje na električno nastavljivih in ogrevanih sprednjih sedežih. Za 4,34 metra dolgo vozilo – novi i30 je štiri centimetre daljši od predhodnika – je razmeroma dovolj prostora tudi v drugi vrsti, v skladu s pričakovanji pa je v prisekanem zadku nekaj manj kot 400-litrski prtljažni prostor, ki ga z zlaganjem zadnjih sedežev lahko povečamo do 1300 litrov.

Več novosti je tudi pri motorjih, ki so pomanjšani in vsi razen enega opremljeni s turbinskim polnilnikom. Kupci bodo lahko izbirali med tremi bencinci, od katerih je povsem nov najmočnejši štirivaljnik 1.4 T-GDI s 103 kW (140 KM); Hyundaievi inženirji pravijo, da ima kar za 48 odstotkov več navora kot 1,6-litrski predhodnik ter za deset odstotkov manjšo porabo goriva in izpust CO2. Iz i20 so prenesli prav tako turbinski litrski trivaljnik z 88 kW (120 KM), kot najšibkejša bencinska možnost pa je na voljo še običajni 1,4-litrski štirivaljnik z največjo močjo 73 kW (100 KM). Iz 1,6-litrskega štirivaljnega turbodizla so pripravili tri različno močne možnosti – 70 kW (95 KM), 81 kW (110 KM) in 100 kW (136 KM). Poleg šeststopenjskega ročnega menjalnika je na voljo sedemstopenjski dvosklopč­ni samodejni menjalnik (7DCT) z možnostjo ročnega prestavljanja, ki se je med prvimi kilometri dobro obnesel.

Posvetili so se tudi izboljšanju voznih lastnosti. K temu nekaj prispeva posodobljena, čvrstejša in za 20 odstotkov bolj toga karoserija, ki je za skoraj 30 kg lažja kot doslej. Nova je konstrukcija večvodilske zadnje preme, kar naj bi izboljšalo lego spredaj gnanega vozila v hitrih ovinkih. K voznikovim dobrim občutkom ne nazadnje pripomore nov volanski mehanizem, ki je za 10 odstotkov bolj neposreden kot prejšnji.

Pričakovano je novinec dobil tako rekoč vse znane varnostne asistenčne sisteme. Samodejno zaviranje v sili, z zaznavanjem pešcev, je serijsko v vsakem primeru. Doplačljivi pa so med drugim: ohranjanje voznega pasu, opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu, opozarjanje voznika na utrujenost, prilagodljivi žaromet in že omenjeni prilagodljivi tempomat. Zdaj predstavljeni petvrat­ni različici bo po poletju sledil še karavanski i30 family; prvič ga bodo pokazali na bližnjem ženev­skem salonu. Proti koncu leta in v letu 2018 pa bosta družino i30 dopolnila še športna izpeljanka in tako imenovani fastback. Slovenskim kupcem bo petvrat­ni i30 na voljo od konca februarja. Cene še niso znane, kakor pravijo pri slovenskem zastopniku, pa bodo primerljive z dosedanjimi, čeprav bo že osnovni paket opreme bogatejši.