Hyundai ioniq ali elektrika v treh slikah

Korejski velikan na svoj način vstopa v alternativno tekmo

Objavljeno
05. februar 2016 14.30
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Čeprav so še vedno daleč od množičnosti, so alternativni pogoni tema, ki je ni zaobšel nobeden od velikih avtomobilskih proizvajalcev. Pomemben korak v tej smeri napoveduje tudi korejski Hyundai. Letos bo na trg pripeljal avtomobil, ki bo prvi doslej lahko priprav­ljen kot hibrid, priključni hibrid ali kot baterijski električni avtomobil. No, Hyundai se je z drugačnimi pogoni ukvarjal že doslej, po svetu že nekaj časa vozi ix35 na gorivne celice in vodik, ampak to je za zdaj tista veja alternative, ki se zdi najbolj oddaljena od množične uporabe. Več ljudi se vozi v takšnih ali drugačnih hibridih, počasi, a vseeno hitreje kot vozila na gorivne celice prihajajo na trg baterijski električni avtomobili. Hyundai bi rad tu ubil več muh na en mah – njegov ioniq bo namreč pod isto obleko lahko pripravljen s tremi različnimi pogonskimi sklopi. Lahko bo hibrid, ki bo kombiniral motor z notranjim zgorevanjem in električni pogon; lahko bo priključni hibrid, pri katerem bo poleg prej opisanega akumulator za električni pogon mogoče polniti še na zunanjem omrežju, kar navadno pomeni, da se nekaj časa lahko vozi le na elek­triko; navsezadnje pa bo lahko tudi baterijski električni avtomobil, ki bo imel le en motor – električnega. Nekaj podobnega, a ne identičnega recimo poznamo pri Volkswagnu, ki je pri golfu klasičnemu pogonu na bencin ali dizel dodal še priključni hibrid in električno izvedbo, ni pa običajne hibridne različice.

Hyundai je za zdaj predstavil zgolj nekaj tehničnih podatkov o izvedbi ioniqa s hibridnim pogonom (več o drugih dveh bo menda znano na marčni razstavi v Ženevi), ki bo prišla na trg prva – k nam jeseni. Šlo bo za bencinski hibrid, pri katerem bo glavnino dela opravljal povsem nov 1,6-litrski štirivaljni bencinski agregat kappa. Med drugim ima sistem neposrednega vbrizgavanja z visokim tlakom 200 barov. Njegova največja moč bo 77 kW (105 KM). Pomagal mu bo električni motor z največjo močjo 32 kW (43,5 KM). Za prenos na sprednji kolesi bo skrbel samodejni men­jalnik z dvema sklopkama, kar je drugače kot pri nekaterih hibridih, ki imajo brezstopenjski samodejni menjalnik. Videli bomo, ali bo z njim ioniq res zelo varčen; podatkov o uradni porabi še ni, a ni skrivnost, da se pri Hyundaiu tudi v tem pogledu merijo z novim Toyotinim priusom. Vsekakor pa je po zunanjih potezah mogoče sklepati, da je avto precej aerodinamičen, govorijo o količniku upora 0,24, k čemur pripomore tudi oblika platišč, pa zadnja spojler in difuzor.

Potrebno energijo za električni motor bo imel ioniq shranjeno v akumulatorju iz litijevih polimerov, ki bo nameščen nizko pod zadnjimi sedeži. Opisana namestitev naj bi avtomobilu zagotovila nizko težišče, ki je eden do pogojev za dobro lego na cesti, pri čemer se misli na stabilno lego in oprijem v hitrejših ovinkih in na različnih podlagah. Pomembno vlogo pri tem bosta imeli tudi večvodilska zadnja prema in ne nazadnje lahka gradnja avtomobila. Pri slednji so najmočnejše jeklo kombinirali z aluminijem, ki so ga uporabili za motorni pokrov, prtljažna vrata in nekatere dele podvozja.

Pri Hyundaiu pravijo, da bo ioniq napreden tudi z vidika uporabe predelanih oziroma do okolja prijaznih materialov; omenjajo notranje obloge vrat iz reciklirane plastike, lesnega prahu. Tak­šne rešitve bodo, kakor pravijo, na pogled in otip prijetne, hkrati pa bodo pripomogle k manjši masi avtomobila. Napovedujejo sisteme za povezljivost pametnih telefonov (android auto, apple carplay) in njihovo brezstično polnjenje ter množico asistenčnih sistemov, med drugim samodejno zaviranje v sili, opozorilnik na vozila, ki se prečno približujejo z zadnje strani, in radarski tempomat, ki bo pri upočasnjevanju deloval do hitrosti 10 km/h.

Kot rečeno, bodo pri ioniqu ponudili tri pogonske možnosti, ni pa presenečenje, da bodo to popolnoma novo koncernsko tehniko sčasoma uporabili tudi pri drugih modelih skupine. Hyundai in Kia sta namreč znamki enega koncerna in skoraj identičen pogonski hibridni sklop kot v ioniqu bodo kmalu predstavili v novem Kiinem modelu niro. Gre za športnega terenca, ki je nekaj manjši od ravnokar novega sportagea, prvič pa bo na ogled na bližnji razstavi v Chicagu. V nasprotju z ioniqom je Kia zanj že objavila vsaj okviren podatek o emisijah – niro naj bi imel v kombiniranem ciklu NEDC izpust CO2 manjši od 90 g/km. Avtomobil, ki mu pristavljajo oznako HUV ali hybrid utility vehicle (hibridno večnamensko vozilo), bo pripeljal tudi k nam, tako kot ioniq letos jeseni.