Hyundai ioniq, ena pojava za dva pogona

Hyundaijev alternativni predstavnik kot električna in hibridna kombilimuzina.

Objavljeno
03. februar 2017 16.55
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Hyundai je svetovni avtomobilski velikan in od Korejcev smo tudi zato že kar nekaj časa pričakovali, da bodo naredili konkretnejši korak tudi na področju avtomobilov z drugačnim pogonom. Res so že doslej imeli primerke znanih modelov, prirejene na pogon na gorivne celice, zdaj pa je nared povsem nov model, ki je lahko električni avtomobil ali bencinsko-električni hibrid.

Hyundai ioniq je po karoserijski zasnovi kombilimuzina nižjega srednjega razreda, ki je jasno drugačna od druge ponudbe te znamke. Električna izvedba se od hibridne najbolj razlikuje s sprednje strani, saj ima povsem zaprto masko in vse luči v diodni tehniki. Pri hibridu, katerega obraz je bolj sproščen, so svetila kombinirana, kakšna razlika pa je tudi na drugih delih karoserije. Rekli bi, da je oblika bolj umirjena kot pri toyoti prius, s katero se meri hibridni ioniq.

Ioniq je dolg skoraj 4,5 metra in ima dovolj prostora v prvi in drugi vrsti ter solidno velik prtljažnik, ki meri v električni izvedbi 350 litrov in v hibridni 443 litrov. V električni seveda manj zaradi večjih akumulatorjev − 12 celic iz litij-ionskih polimerov, ki ioniqu EV zagotavljajo zmogljivost 28 kWh. Za pogon skrbi trifazni sinhronski elektromotor z največjo močjo 88 kW in navorom 295 Nm, ki se na sprednji kolesi prenaša prek enostopenjskega reduktorja z diferencialom. Vse skupaj je pričakovano precej odzivno, seveda pa tudi odvisno od programa, v katerem vozimo. Če gre za najbolj varčnega, za idealne razmere vožnje navajajo doseg 280 km, realni bo opazno manjši, kar pa bo treba natančneje preveriti na pravem preizkusu. Na hitri polnilnici z močjo 100 kW naj bi se električni ioniq do 80 odstotkov napolnil v 25 minutah, mogoče pa bo polnjenje tudi na domači vtičnici, kjer se bodo akumulatorji popolnoma napolnili čez noč.

Hibridni ioniq prinaša kombinacijo štirivaljnega 1,6-litrskega bencinskega motorja z neposrednim vbrizgom goriva (GDI) in manjšega električnega motorja. Skupna sistemska moč znaša 104 kW (140 KM) in navor 265 NM. Akumulatorji iz litij-ionskih polimerov so, kot rečeno, v tem primeru precej manjši (1,56 kWh). Prenos je speljan prek samodejnega menjalnika z dvema sklopkama, vse skupaj je zelo podobno pogonskemu sistemu hišnega sorodnika kie niro. Proizvajalec govori o normni kombinirani porabi 3,8 litra, v praksi pa bo seveda višja in zelo odvisna od načina vožnje.

Za volanom ioniqa nas pričaka okolje s hišno modro grafiko in različnimi prikazi. Izvedbi se najbolj razlikujeta na sredinski konzoli, kjer ima hibrid prestavno ročico, ki jo po programih res premikamo. V električnem modelu je zasnova drugačna, saj programe vožnje izbiramo s pritiskom na različne gumbe.

Novi hyundai je pri nas tako v električnih kot v hibridni izvedbi že v prodaji, in sicer pri desetih pooblaščenih prodajalcih znamke, ki so za ta dva pogona posebej usposobljeni. Električni stane v osnovni, že dokaj dobro opremljeni različici 35.000 evrov in v najdražji 37.500. Od teh cen bo tudi letos mogoče odšteti 7500 evrov, kolikor bo znašala državna spodbuda za nakup avtomobila s takšnim pogonom. Hibridni ioniq bo stal od 23.000 do 28.000 evrov, zanj subvencije ni. Bo pa ta dosegljiva za tretjo ioniqovo izvedbo, to bo priključni hibrid, ki ga bo mogoče polniti na zunanjem omrežju in bo pri nas dosegljiv jeseni. Hyundaijevi slovenski predstavniki pričakujejo, da bodo letos prodali od sto do 150 ioniqov, od česar naj bi bila velika večina hibridnih, za katere se najbolj zanimajo fizične osebe, za električnega ioniqa, ki naj bi predstavljal le desetino prodaje, pa predvsem podjetja.