Italijanski svetovljan s štirikolesnim pogonom

Preizkusili smo fiat freemont 2.0 multijet 16v 170 AUT AWD cross.

 

 

Objavljeno
24. marec 2015 18.19
Bruno Kuzmin, Na kolesih
Bruno Kuzmin, Na kolesih
Freemont, ki se ponaša z enoprostorskimi in terenskimi vrlinami, je svetovljan z italijanskim dizlom, mehiškim proizvodnim poreklom in veliko ameriške filozofije v službi potovalnega udobja s pustolov­skim prizvokom.

Freemont, ki izhaja iz leta 2008 predstavljenega dodgea journeyja, se že nekaj časa vozi po svetu v posodobljeni podobi. Vendar spremembe niso tektonske. To je še vedno mogočen in ameriško všečen, a hkrati prej klasičen kot po zadnji modi aerodinamično izpiljen avtomobil. Ameriški koncept se nadaljuje v notranjosti s tremi vrstami stopničasto nameščenih sedežev. Sedem jih je, kar je osnova za prevažanje domačega in sosedovega naraščaja. Enoprostorski koncept, ki mu ne gre zanikati priročnosti, se nadaljuje z lahkotnim prilagajanjem sedežev, tj. vzdolž­nim pomikanjem, nastavljanjem hrbtnega naslona in zlaganjem v ravno dno, z dvema dvižnima otroškima »jahačema« in množico odlagališč – tudi v tleh in pod sedalom sovoz­nikovega sedeža. Koliko je držal za pijačo, pa je kar težko prešteti!

Freemont je prijeten sopotnik, s spoštovanja vrednim seznamom opreme, ki vključuje tudi triobmočno klimatsko napravo, vzvrat­no kamero, dober avdiosistemom, velik zaslon z upravljanjem na dotik in strešni LCD-zaslon za videovsebine. Voznik vse to spremlja z razmeroma visokega položaja za volanom, ki je za povrhu zelo odmaknjen od vetrobranskega stekla. Občutek pod črto je pozitiven, čeprav je res, da velikih stilistov armaturna plošča ne bo prepričala.

Sledi pot v Italijo. Nič manj kot 2,1 tone težkega, 4,9 metra dolgega in s štirikolesnim pogonom ter šeststopenjskim samodejnim men­jalnikom opremljenega jenkija poganja dvolitrski dizelski multijet s 125 kW (170 KM) in spodobno prožnostjo. Številke so tak­šne: največja hitrost je 183 km/h, pospeševanje do 100 km/h traja dobrih enajst sekund, povprečna tovarniška poraba doseže 7,3 oziroma v mestu 9,6 litra. Močnejši vtis pusti križanec z udobjem med umirjeno vožnjo. Čez grbine in neravnine se pelje uglajeno. Pa tudi stabilnosti najbolj družinskemu in kljub letom še vedno posrečenemu fiatu ne manjka.