Jaguar XE v tekmo s  premijskimi limuzinami

Britanski novinec kot zanimiva poživitev razreda, ki ga obvladujejo BMW serije 3, audi A4 in mercedes razreda C.

Objavljeno
11. september 2014 19.17
G. B., Na kolesih
G. B., Na kolesih

Znamka Jaguar skupaj z Land Roverjem že nekaj let deluje pod okriljem indijske Tate, po zelo posebnem in nišnem športnem roadsterju F-type pa zdaj predstavlja avtomobil, ki naj bi ji prinesel  večje prodajne in proizvodne številke. Gre za limuzino srednjega velikostnega razreda, ki so ji dali ime jaguar XE, pripravljena pa je na povsem novi vozni osnovi, s katere bo kasneje pripeljal še kak drug model znamk Jaguar in Land Rover.

Pri Jaguarju trdijo, da je slabih 4,7 dolgi XE njihova nalažja in najbolj čvrsta limuzina doslej, slednje  so dosegli z napredno gradnjo iz aluminija. XE  bo lahko vozil na kolesih velikosti od 17 do 20 palcev, z najmanjšimi bo njegov količnik upora znašal le 0.26. Avtomobil bo imel pogon na zadnji kolesni par, napovedujejo pa mu družino štirivaljnih in šestvaljnih  bencinskih in dizelskih motorjev  ter šeststopenjski ročni menjalnik ali samodejnega z osmimi stopnjami.

Nekaj več informacij so pred bližnjo javno razgrnitvijo na razstavi v Parizu povedali  le o novem 2-litrskem dizlu z močjo 123 kW, ki so ga razvili sami in naj bi ob izpolnjevanju okoljskega standarda evro6 dosegal zelo nizko porabo in emisijo CO2 99 g/km. Na drugi strani palete so že zdaj napovedali športno izpeljanko z oznako XE S, ki jo bo poganjal 3-litrski bencinski motor V6 s prisilnim polnjenjem in največjo močjo 250 kW, s katerim bo nova mačka z mesta do hitrosti 100 km/h pospešila v manj kot 5 sekundah. Novega jaguarja XE bodo začeli prodajati prihodnje leto, izdelovali pa ga bodo v novem obratu v Solihullu v Veliki Britaniji. Pri Jaguarju nedvomno verjamejo, da bo XE bolj uspešen kot nekdaj model jaguar X-type, ki je imel v tem delu trga velike ambicije, a so ga zaradi neuspešnosti predčasno umaknili iz prodaje.