Jeep cherokee ameriško-italijanskih genov

Jeep predstavlja znano ime, a v popolnoma drugačni opravi

Objavljeno
07. november 2014 15.06
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Cherokee za ameriško znamko Jeep še zdaleč ni nepopisan list. Vozil je že v treh generacijah, v Ameriki so mu rekli liberty. Zdaj se predstavlja četrtič, toda prvič, odkar je Chrysler v objemu Fiata. Kaj dobimo iz te kombinacije?

Če ga poskušamo najprej umestiti v Jeepovo aktualno ponudbo, je cherokee manjši in malce manj luksuzen od grand cherokeeja, a večji in le bolj prefinjen kot prihajajoči novi renegade. Konkretno, dolg je 4,6 metra, medosna razdalja znaša 2,7 metra. Oblikovno je nasprotje predhodnika, ki je bil zelo oglat, tokrat pa združuje nekatere prepoznavne elemente svoje znamke, npr. masko s sedmimi pokončnimi režami, svojsko postavljenimi in oblikovanimi sprednjimi in zadnjimi lučmi, lepo tekočo stransko linijo. Zelo verjetno bo delil mnenja o všečnosti, a ne bo še eden v množici podobnih. Znotraj je udoben, materiali se ne zdijo slabi. Dovolj je prostoren spredaj, za dva tudi zadaj, tretji bo moral bolj potrpeti. Je pa druga vrsta ugodno vzdolžno pomična in ima nastavljiv kot naslonjal. Prtljažnik sprejme 412 litrov prtljage, ko je zadnja klop, ki je žal deljiva le v razmerju 60/-40, podrta v ugodno ravno dno, pa 1267 litrov.

Jeep cherokee ima tri motorne možnosti. Dizelsko stran zastopa Fiatov dvolitrski štirivaljni multijet, ki je pripravljen v izvedbah z močjo 103 ali 125 kW. Pri prvi, torej vstopni različici za prenos skrbi ročni menjalnik, pogon je lahko prednji ali na vsa štiri. Močnejši dizel ima vedno štirikolesni pogon z različnimi vozniškimi programi in devetstopenjski samodejni menjalnik. Pričakujejo, da bo ta kombinacija za kupce pri nas najbolj zanimiva. S tem motorjem bodo pozneje ponudili tudi izvedbo s štirikoles­nim pogonom in reduktorjem. V najbolj robustni izpeljanki trailhawk pa so poleg reduktorja dodali tudi zaporo zadnjega diferenciala, posebno zmogljiv program za slabe podlage, višje vzmetenje, manjša kolesa. Trailhawka žene le 3,2-litrski bencinski ameriški šestvaljnik pentastar (moč 200 kW), kar pomeni, da bo pri nas bolj redka izbira.

Na zelo kratki prvi pokušini po srednje strmem makadamu  cherokee ni imel težav, (ne v najbolj robustni izvedbi) dobro je blažil luknje in v kabino ni prenašal resnejšega dizelskega hrupa. Videli pa bomo, kako se bo z voznimi lastnostmi odrezal na asfaltu ter v nekaj hitrejših ovinkih in kako bo s porabo goriva v vozilu, ki je precej težak, od 1,8 do dve toni. Tudi to verjetno prispeva k podatku, da lahko povleče težo skoraj 2,5 tone. Cherokee se je zelo dobro odrezal na varnostnem trku Euro NCAP.

Jeep v zadnjih letih v Sloveniji ni bil zelo pogost, zato se tudi napovedi o cherokeejevih kupcih zdijo previdne. V polnem letu naj bi našel 25 lastnikov, cene pa so tak­šne: z vstopnim dvokolesnim pogonom (2.0 multijet 16v 140 2WD) stane najmanj 30 tisoč evrov, s štirikolesnim (2.0 multijet 16v 140 4WD) od 37 tisoč evrov naprej; če ga žene močnejši dizel in za prenos skrbi avtomatika (2.0 multijet 16v 170 4WD AUT), se cena začne pri 41 tisočakih, najbolj terensko naravnanega trailhawka, ki ima že takoj tudi vso mogočo opremo, pa cenijo na 53 tisoč evrov.