Kaj prihaja na slovenske ceste v letu 2017?

Novosti 2017: Lepa bera bo tudi v tradicionalnih razredih – Še vedno brez revolucije na področju pogonov

Objavljeno
30. december 2016 19.33
Boštjan Okorn
Boštjan Okorn
Pretekli teden smo se obrnili nazaj v leto, ki se danes izteka, zdaj pa je že čas, da pogledamo za nekaj mesecev naprej, kaj so nam pripravile avtomobilske tovarne.

Vsi tukaj omenjeni avtomobili seveda ne bodo popolnoma novi, veliko jih bo zgolj posodobljenih, a kar nekaj je takšnih, ki bi lahko spremenili naš pogled na avtomobilsko industrijo. Resnici na ljubo si revolucije na področju pogonov še (vedno) ne moremo obetati, a morda lahko razveseljuje dejstvo, da bo med novostmi tudi precej avtomobilov iz klasičnih razredov, ne samo križancev in šport­nih terencev.

Najmanjši

Mestni avtomobili, dolgi približno 3,5 metra, se nikakor ne zmorejo uveljaviti kot kaj več kot zgolj zanimiva niša, a morda vas bo katera od sedmih novosti, ki jih bomo spoznali do konca poletja, vendarle prepričala. Najprej bo že v januarju stekla prodaja posodobljenega fiata 500, večjih sprememb pa si lahko obetamo pri vmesni prenovi mitsubishija space stara, ki ga bomo spoznali v aprilu. Škoda citigo bo maja z novo podobo sledila spremembam, ki smo jih že videli pri sestrskem volkswagnu upu, junija pa prideta na slovenske ceste dva električna smarta. Fortwo smo s takšnim pogonom že spoznali, a ga zdaj selijo še v novo različico, forfour pa bo prvič energijo dobival zgolj iz baterije, pri čemer je omembe vredno, da bodo tudi to izvedbo izdelovali v Novem mestu.

Nižji razred

Mehurčkastega citroëna C3 (zaradi možnosti oblog airbump na stranskih vratih) smo vam že dodobra predstavili, uradno pa ga začenjajo prodajati z novim letom. Alfa Romeo bo najbrž še januarja v Slovenijo pripeljala prenovljenega mita, ob slovesu najhladnejših dni pa nas bo ogrela še nova kia rio. Fiat se očitno še ni povsem odrekel puntu, a aprilska prenova zelo verjetno ne bo prinesla kakšnih revolucionarnih sprememb na tem legendarnem avtomobilu. Podobno velja za majske spremembe pri fiatu pandi, medtem ko bo nekje okrog prvomajskih praznikov začel povsem novo poglavje suzuki swift. Konkurenco bo že v istem mesecu dobil tudi v novem nissanu micri, junija pa še v seatu ibizi, ki bo prav tako zamenjala generacijsko številko. Nova ford fiesta, ki smo jo na odru že spoznali, bo od poletja (natančneje: julija) na voljo tudi slovenskim kupcem.

Nižji srednji razred

Še vedno najbolj prodajan avtomobilski razred bo v prvi polovici leta 2017 kar lepo prenovljen, dobil pa bo tudi nekaj zanimive alternativne ponudbe. Že januarja namreč prihajata na slovenski trg dve različici hyundaia ioniqa, saj bo najprej naprodaj v hibridni in povsem električni izvedbi. Septembra boste lahko ta avtomobil izbrali tudi kot priključni hibrid. Odločitev bo, torej, na vaši strani, verjamemo, da bo odvisna tudi in predvsem od cene. Na alternativni trg se bo aprila podal še električni volkswagen golf, za katerega upamo, da bo našel še kakšnega kupca poleg Ljubljanskega potniškega prometa.

Ko gre za avtomobile z bencinskim ali dizelskim motorjem, se boste že januarja lahko vozili v prenovljeni mazdi3, facelift čaka februarja seata leona, med zimskimi počitnicami pa tudi hyundaia i30, najprej v petvrat­ni, septembra pa še v karavanski izvedbi. Fiat se bo v boj za kupce marca podal še s petvratnim in karavanskim tipom, ki sta Slovencem zagotovo bližje kot že predstavljena limuzinska različica. Sedma generacija VW golfa bo nekaj sprememb dobila marca, tu bo prenova petvratne in karavanske izvedbe sočasna. Ob koncu maja ali začetku junija sledi prenova škode rapid, novo generacijo honde civic pa bomo spoznali do konca prve polovice leta. Torej denimo junija. Če se ozremo še na konec poletja, moramo omeniti prenovo peugeota 308, ki bo lepo zaokrožila spremembe v tem razredu.

Pred prehodom v srednji avtomobilski razred dodajmo še prenovi dveh francoskih limuzin, citroëna C-elysee in peugeota 301, ki bosta slovenskim kupcem na voljo od konca marca oziroma aprila. Februarja bo prenovljena tudi škoda octavia (tako petvratna kot karavanska različica), ki jo boste spoznali po deljenih sprednjih lučeh, v Slovenijo pa se bo v začetku pomladi pripeljal Toyotin prius še kot priključni hibrid.

Srednji razred

Kia bo januarja predstavila optimo tudi v hibridni izvedbi, najprej bo naprodaj kot limuzina, od poletja pa še kot karavan. Tega boste lahko januarja že spoznali, a s tradicionalnim bencinskim oziroma dizelskim pogonom. Ena najpomembnejših novosti leta 2017 bo v srednjem razredu zagotovo nova opel insignia. V Sloveniji jo boste na cesto lahko zapeljali ob koncu drugega četrtletja, ko bosta na voljo tako limuzinska insignia grandsport kot karavanska insig­nia sports tourer.

Višji razred

Prenovljeni audi A5 kot sportback in klasična limuzina prihaja na slovenske ceste marca, že mesec dni prej pa bo za slovenske kupce nared nova generacija BMW serije 5. Limuzina bo pričakovano nadaljevanje dosedanje zgodbe, bolj zanimiv bo priključni hibrid iperformance, katerega prodaja se začne mesec dni pozneje. Za koga bi bila lahko manjše presenečenje odločitev Volkswagna, da se odreče imenu (passat) CC in novi limuzinski kupe predstavi kot arteon. Na slovenskih cestah ga boste videvali od junija.

Prestižni razred

V začetku leta sicer ne bo kakšnih novosti med najbolj uglednimi limuzinami, zato pa bo avgusta naprodaj dodelani mercedes-benz razreda S, oktobra pa bomo spoznali še novega audija A8.

Malo mešano

Dolg je seznam križancev ali športnih terencev, a postavljeni so v en razred, čeprav so si po velikosti (pa tudi podobi in uporabnosti) med seboj zelo različni. Morda najprej začnimo s tistim, kar smo poznali kot enoprostorce. Koncept fiata 500L se ne bo bistveno spremenil, saj se mu aprila obeta samo osvežitev, čisto drugače je s peugeotom 5008, ki smo ga do zdaj poznali kot klasičnega enoprostorca, po prenovi pa je bližje križancem. Od aprila tudi v Sloveniji.

Sicer pa bomo januarja za uvod v leto odkrivali predvsem manjše spremembe pri fiatu 500X in jeepu grand cherokeeju. Ford bo v istem mesecu začel prodajati kugo in edge v prestižnejši izvedbi vignale. Februar bo čas za novo generacijo največjega minija (countryman), ki bo od junija naprodaj tudi kot priključni hibrid (PHEV). Audi si veliko obeta od novega Q5, ta bo naprodaj najpozneje po koncu zimskih počitnic, podobno napoved začetka prodaje smo dobili še za zanimivega suzukija ignisa.

Če že nestrpno čakate na medvedjo škodo ko­diaq, prvega češkega predstavnika večjih šport­nih terencev, potem boste zadoščenje doživeli v marcu. Takrat bodo svojo novost predstavili tudi pri Volvu, saj bodo začeli prodajati terensko obarvanega velikega karavana V90 cross country. Novi orjak ne bo dolgo čakal na dodatno konkurenco, saj bo Mercedes-Benz aprila v Slovenijo pripeljal all-terrain, ki je zasnovan zelo podobno in je nov dodatek razredu E. V istem mesecu bo naprodaj prenovljeni mercedes-benz GLA, nissan X-trail pa bo ob sedanjih 1,6-litrskih motorjih dobil še 2,0-litrskega, kar se nam je zdela dovolj pomembna novost, da smo jo uvrstili na seznam.

Še veliko pomembnejša je seveda napoved, da bo Alfa Romeo v aprilu pri nas predstavila svojega prvega športnega terenca z imenom stelvio. Novica je zanimiva tudi zaradi dejstva, da po dolgotrajni suši iz te tovarne po lani predstavljeni giulii v sorazmerno kratkem času prihaja že drugi avtomobil (izdelan sicer na isti osnovi). Tudi za Mazdo prenova dovolj uspešnega CX-5 ni od muh, slovenske kupce bodo z njim začeli iskati v maju. Mesec pozneje bo Renault s prenovljenim capturjem poskušal nadaljevati uspešno zgodbo tega manjšega križanca, v bolj nove vode pa se v začetku tretjega četrtletja (julija?) podaja Opel. Crossland X, ki se bo po obliki premaknil od majhnega enoprostorca proti športnim terencem, bo namreč upokojil merivo.

Trije večji športni terenci bodo slovenske ceste začutili v septembru. Takrat bo Volkswagen pripeljal večjo različico tiguana (LWB) z daljšo medosno razdaljo in možnostjo sedmih sedežev, Volvo novi XC60, Renault pa se bo spet spopadel s konkurenco med kompaktnimi športnimi terenci, kjer doslej s koleosom ni imel kaj prida uspeha. Kljub temu naj bi novinec nosil enako ime.

Športni in presežniki

Na koncu pregleda si bomo ogledali še avtomobile, ki jih številni občudujejo, a iz teh ali onih raz­logov (pri vseh je zraven denar) ni veliko ljudi, ki jih bodo zapeljali v svojo garažo. Ekstremni sta že prvi, marčevski novosti, saj bo Daimler pri nas takrat ponudil športnika AMG GT R in AMG GT roadster. Elegance iščočim kupcem bo isti koncern v istem mesecu namenil mercedes-benz E coupe (septembra sledi še E cabrio), marca pa se v Slovenijo pripeljejo še tri novosti, ki naslavljajo zelo različne kroge kupcev. Na eni strani bo to majhna in igriva mazda MX-5 RF, torej s trdno, a vseeno zložljivo streho, seat leon cupra bi ob prenovi utegnil znova napasti kakšen rekord na dirkalni stezi in k sebi privabiti kupce, ki želijo nekaj več od avtomobila nižjega srednjega razreda, medtem ko bo BMW M50i xdrive navzgor zao­krožil ponudbo nove generacije legende iz Münchna.

April bo mesec za ljubitelje italijanske klasike, saj v Slovenijo prihajata fiat spider in abarth 124, oba sta zelo bližnja sorodnika mazde MX-5, a imata zagotovo drugo skupino oboževalcev. Zgodbo bomo sklenili z japonskim športnikom, lexusom LC, ki bo poskušal Slovence navdušiti ob koncu poletja, ko bomo na teh straneh že opisali tisto, kar se bo novega zgodilo še v jesenskih in zimskih mesecih …