Kia sportage s prijaznejšim obrazom

Najbolj priljubljen Kiin model je v četrti generaciji 4 cm daljši in  je (lahko) bogato opremljen

Objavljeno
29. januar 2016 18.49
Boštjan Okorn
Boštjan Okorn
Številke so mu precej naklonjene: sportage je od leta 1993 v treh generacijah zapeljal 3,5 milijona kupcev, 450.000 v Evropi, in je najbolje prodajana kia. Kompaktni športni terenec v novi generaciji nima več tako agresivnega obraza, a še pomembnejše so izboljšave pri tehniki.

Besede s predstavitve naj bodo zgolj trženjski uvod: »Želeli smo izdelati avtomobil, ki je atraktiven, pameten, praktičen in dinamičen med vožnjo.« Najbrž si jih je težko predstavljati v živo, a tudi novega sportagea (mimogrede: izgovarjate lahko »sportidž« ali »sportaž«) boste hitro prepoznali na cesti. Zrisali so mu manj režečo sprednjo masko z mehkejšimi potezami, žarometi so postavljeni visoko med blatniki in pokrovom motorja – tudi ta s svojo obliko mehča sportageev obraz. Zelo izraziti sta odprtini za sprednji meglenki, ki ju je, očitno, težko pregnati iz glav oblikovalcev. Zadek so ozaljšali s tremi vodoravnimi oblikovnimi potezami, ena od njih povezuje luči (kajpak iz svetečih diod).

Prvič so v paleto vozil dodali še bolj atraktivno izvedbo GT line z razpoznavnimi štirioglatimi meglenkami in seveda še nekaterimi dodatki, med drugim z 19-palčnimi litimi platišči. Kia z njo cilja na zahtevnejše kupce – tudi pri nas načrtujejo v prvih dobavah predvsem avtomobile z veliko opreme. Prav infozabavna in varnostna oprema pa je tisto, po čemer se novi sportage najbolj razlikuje od prejšnjega.

Na sredinski konzoli je vselej 18- ali 21-centimetrski zaslon na dotik, ki med drugim lahko prikazuje podatke iz navigacijske naprave s trenutnimi informacijami s ceste (dvomimo sicer, da bo zadeva delovala v Sloveniji, a pustimo se presenetiti!). Voznik si lahko številne podatke ogleda na zaslonu med merilniki (ti so klasični), upravljanje omogočajo tudi tipke na volanskem obroču (ta je lahko ogrevan). Na dnu sredinske konzole je mogoče brezžično polniti mobilni telefon.

Med asistenčnimi sistemi omenimo pomoč pri parkiranju, opozorilo na prečni promet med vožnjo vzvratno, sledenje smernim črtam (med prvimi kilometri se je zdelo dovolj uporabno in ne preveč grobo), prikaz omejitev, žaromete, ki sledijo zavojem, pa tudi pametna vrata prtljažnika, ki se odprejo samodejno, ko se jim približamo od zadaj. Za varnost skrbi (a ne serijsko!)sistem samodejnega zaviranja s prepoznavo pešcev, medtem ko je funkcija zaviranja med vožnjo navzdol povezana s štirikolesnim pogonom. Ta je vgrajen v kombinaciji z močnejšim bencinskim motorjem in dvolitrskima dizloma (pri istih motorjih lahko izberete tudi različico GT line), deluje tako rekoč brez zamika, razvili so ga skupaj s podjetjem Magna.

Med motorji pri sportageu četrte generacije je povsem nov 1,6-litrski bencinski motor s turbinskim polnilnikom in največjo močjo 130 kW, do zdaj najbolje prodajanemu 1,7-litrskemu dizlu s 84 kW moči so dodali novo turbino, povečali tlak vbrizga na 2000 barov, vse to pa se pozna pri večjem navoru (280 Nm), in kakor zatrjujejo, za 12 odstotkov manjšem izpustu CO2. Navor je večji tudi pri dvolitrskih dizlih (100 kW in 136 kW), medtem ko je vstopni 1,6-litrski bencinski motor s 85 kW spremenjen le toliko, da ustreza standardu evro6.

Na predstavitvi smo lahko preizkusili, kako se sportage izkaže z najšibkejšim bencinskim in najzmogljivejšim dizelskim motorjem, obakrat s šeststopenjskim ročnim menjalnikom (samodejni menjalnik z dvema sklopkama je mogoče dodati le močnejšemu bencinskemu motorju, pri močnejšem dizlu je na voljo klasična šeststopenjska avtomatika). Pri prvem boste pogrešali bolj konkretne zmogljivosti, še zlasti pri nižjih vrtljajih (kamor včasih napoti tudi prikazovalnik prave prestave), dizelski pa je precej umirjen in moči ne razdaja brutalno in grobo. V obeh primerih pa je bilo mogoče začutiti dovolj odziven volanski mehanizem (servoojačevalnik so z droga prestavili na letev), sportage se v ovinkih tako rekoč ne nagiba, prav tako se ne zdi zoprno trd. Računalnik je pri obeh prikazoval nekaj manj kot osem litrov porabljenega goriva na 100 kilometrov.

Odprtina za dostop do zadnjih sedežev je v predelu nog precej ozka, sedenje zadaj pa je dovolj prostorno, saj so s podaljšanjem na 4,48 metra povečali tudi medosno razdaljo (zdaj 2,67 metra) in s tem tudi prostor v notranjosti. Prtljažnik je zasnovan precej osnovno, prostora je za 491 litrov, ima sicer dvojno dno in možnost podiranja (a le v razmerju 60:40) z ravnim dnom, ko se prostornina poveča na skoraj poldrugi kubik.

Sportage se ponaša z nekaterimi novimi barvami, v Sloveniji pa ga bomo spoznali čez dober mesec dni. O ceni še ne vemo prav veliko, bo pa po pričakovanjih (in zaradi vgrajene opreme) nekoliko višja kot pri dosedanjem modelu. Navsezadnje pri Kii kot glavnega tekmeca (ob koncernskem hyundaiu tucsonu) omenjajo predvsem nissana qashqaia ...