Kiin rio bi izzival evropske tekmece

Novinec se bo za kupce boril s polom, fiesto, cliom in še katerim modelom

Objavljeno
03. februar 2017 16.07
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Pri Kii pravijo, da je v segmentu majhnih avtomobilov zvestoba kupcev največja, modeli, kot so VW polo, ford fiesta ali renault clio, imajo desetletja tradicije in stranke, ki jih zlepa ne zapustijo. Tudi zato je osvajanje tega dela trga toliko zahtevnejše. Kiin predstavnik rio bi tu želel narediti vsaj kak korak naprej, saj je pripravljen povsem na novo.


Rio med manjšimi avtomobili ni novinec, doslej je vozil v treh generacijah in je bil po svetu eden najbolje prodajanih Kiinih modelov. V Evropi ni bil ravno množičen, a v novi izvedbi ima večje ambicije. Zdaj že skoraj slavni vodja Kiinega oblikovanja Peter Schreyer četrte izvedbe ni bistveno povečal, s 406,5 cm je novi rio le za odtenek daljši, minimalne spremembe so tudi pri drugih merah. Rio ima daljši motorni pokrov in krajši zadnji previs; deluje malce bolj resno. To ni nič slabega, vendar je tudi res, da ne gre v smeri zelo živahne ali drugačne pojave, in čas bo pokazal, koliko bo navdušil ženske in mlajše, ki bi jih po besedah Ivana Batarda, Kiinega produktnega vodje za male avtomobile, radi bolj pridobili na svojo stran. Novinec ima bolje izkoriščeno notranjost, ugodno je prostoren tako spredaj kot zadaj in v prtljažniku, ki ima v dvojnem dnu skupaj 325 litrov prostora in je povečljiv na 980 litrov. Sprednja potnika bosta znala ceniti zelo dobra sedeža, v katerih ni potrebnega veliko nastavljanja. Tudi pogled na volanski obroč in nov večfunkcijski zaslon na dotik ne bo ustvarjal zmede. Na njem si bo mogoče v višji opremi ogledovati marsikaj ali pa si prek sistemov apple carplay in android auto nanj preslikati svoj pametni telefon. Vse je urejeno logično in kar pestro, čeprav o kaki revoluciji armaturne plošče ne moremo govoriti. Je pa zamera, da je plastike povsod veliko in je z nekaj izjemami trše vrste.

Rio je korak naprej storil glede vodljivosti in lege na cesti. Volanski sistem je bolj neposreden, vzmetenje izboljšano spredaj in zadaj, pri karoseriji so z več najtršega jekla dosegli večjo vzvojno čvrstost. Na področju pogonov je pravih novosti manj; največja je litrski bencinski turbomotor T-GDI; ta trivaljnik, ki ga poznamo že iz modela cee'd, je pripravljen v izvedbah z močjo 74 kW (100 KM) in 88 kW (120 KM). Na bencinski strani sta še klasična atmosferska štirivaljnika prostornine 1,25 (moč 62 kW/84 KM) in 1,4 litra (74 kW/100 KM). Dizel ostaja v ponudbi, gre pa za 1,4-litrski CRDi z močjo 57 kW (77 KM) ali 66 kW (90 KM). Menjalnik je odvisno od izvedbe pet- ali šeststopenjski ročni, pravijo, da za trivaljnik pripravljajo tudi samodejni menjalnik z dvema sklopkama. V pripravi je tudi šport­nejša opremska izvedba GT line in morda še kak zmogljivejši motor. Na prvih kilometrih smo preizkusili različne možnosti. Bencinski trivaljnik z značilnim zvokom prinaša največ poskočnosti, 1,25-litrski je manj prožen, a njegova poraba manj skače; nekaj več ima tu prednosti solidni dizel, ki pa v tako majhnih avtomobilih ni najpogostejša izbira.

Skoraj bi pozabili, rio je zdaj za evropski trg pripravljen le v pet­vratni kombilimuzinski izvedbi, trivratne ne bo več, med kupci tako pri Kii kot pri drugih tekmecih v tem segmentu ni več zanimiva. Avtomobil nastaja v Južni Koreji, le limuzinska izvedba, ki je pri nas ne bodo prodajali, pa v Mehiki. Na varnostnem trku Euro NCAP pričakujejo dve oceni, in sicer štiri zvezdice od petih, kadar ni opremljen s sistemom samodejnega zaviranja v sili z zaznavo pešcev, in pet, kadar je ta sistem vgrajen. Na voljo bo sicer še kar nekaj varnostnih in asistenčnih dodatkov, med drugim opozorilo na nenamerno menjavo pasu, kamera za vzvratno vožnjo, proti koncu leta pa še samodejni preklop med zasenčenimi in dolgimi lučmi, kamera za nadzor mrtvega kota in opozorilo na (ne)zbranost voznika.

Kia bo v Sloveniji avtomobil začela prodajati proti koncu marca, bo malo dražji od dosedanjega, cene pa naj bi se začenjale pri 11 tisočakih in pol.