Kona, mali SUV iz Hyundaia

Naslednji tekmec modelov, kot so nissan juke, renault captur, peugeot 2008 ...

Objavljeno
16. junij 2017 20.40
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Kona, obala na havajskem Velikem otoku, očitno marsikoga navdušuje. Nekoč je to ime dobila ameriška znamka koles, zdaj pa ga je za svojega novega športnega terenca uporabil še korejski Hyundai. S kono tudi oni vstopajo na še vedno hitro rastoč trg malih SUV-modelov in križancev in imajo z njo globalne načrte.

»Kona je netipičen, nekonvencio­nalen, zelo poseben hyundai, trudili smo se, da deluje s takšnim učinkom, kot če bi spili močan ekspreso,« je na evropskem razkritju avtomobila v Milanu med drugim rekel Peter Schreyer, visoko cenjeni vodja oblikovanja celotnega koncerna Hyundai-Kia. Ker je segment že zelo napolnjen, so poskušali s samosvojo pojavo, ki izstopa s po višini razdeljenimi sklopi luči. Schreyer je pojasnil, da to ne bo nov vsesplošni oblikovalski pristop, ampak bo takšen dizajn značilen za športne terence, hkrati pa je na naše vprašanje kar malo jezno odvrnil, da je zelo drugačen od prihajajoče kie stonic, da nimata nič drug z drugim ... Avtomobil je nedvomno zunaj zelo drugačen od doslej znanih izdelkov te znamke, s kakim elementom pa je vendarle blizu nekaterim evropskim tekmecem, tudi z različno barvo strehe in karoserije.

Občutek za volanom je dober, kot celota kona znotraj ni tako zelo drugačna od drugih bolj svežih hyundaiev, nov dodatek je barvni prikazovalnik različnih informacij na vetrobransko steklo. Na drugi klopi je za dva korektno prostorno, seveda če se spredaj ne sedita zelo visoka sopotnika. Prtljažnik meri solidnih 361 litrov, s podiranjem zadnje klopi v razmerju 60/40 nastane ravno dno in skupno 1143 litrov prostora, kot minus pa lahko štejemo, da v primerjavi s kakim svežim tekmecem druga vrsta sedežev nima vzdolžnega pomika, kar bi bilo v razmeroma majhnem avtomobilu koristno.

Kona, kot rečeno, spada v segment malih športnih terencev, dolga je 416 cm, medosna razdalja je 260 cm. Višina meri 155 cm ali 160 cm, kadar ima avtomobil strešne nosilce. Oddaljenost od tal znaša 17 cm, ne zdi se namenjena za hujše terenske izzive, a čisto nežen ta mestni križanec tudi ni, saj bo v eni od izvedb na voljo s štirikolesnim pogonom, zunaj pa izstopa še po črnih plastičnih obrobah, ki poudarjajo robustno pojavo. Kolesa imajo lahko premer 16, 17 ali 18 palcev.

Motorji bodo v novega hyundaia prihajali postopoma. Uvodoma so pripravili dva bencinska. Vstopni je litrski trivaljnik s prisilnim polnjenjem, ki zmore največjo moč 88 kW (120 KM) in največji navor 172 Nm v območju vrtljajev od 1500 do 4000 na minuto. Za prenos na sprednji kolesi skrbi šeststopenjski ročni menjalnik. Druga možnost je 1,6-litrski turbo štirivaljnik z močjo 130 kW (177 KM), menjalnik je v tem primeru samodejni z dvema sklopkama in sedmimi prestavami, pogon pa prilagodljivi štirikolesni, s tem da se v običajnih razmerah vsa moč prenaša na sprednji kolesi, po potrebi pa do polovice še na zadnji. Razlika je tudi v tem, da ima osnovni bencinski motor s sprednjim pogonom zadaj poltogo premo, močnejša in štirikolesna izvedba pa večvodilsko premo.

Glede na upadanje povpraševanja po dizlih je malce presenetljivo, a vseeno: prihodnje leto bodo predstavili še novo generacijo, družino 1,6-litrskega dizelskega štirivaljnika, v izvedbah z močjo 85 kW (115 KM) in 100 kW (136 KM); podobno kot pri bencincih bo imel šibkejši agregat sprednji pogon in ročni menjalnik, močnejši pa samodejnega ter bodisi sprednji ali štirikolesni pogon. A da ne bomo povsem iz trenda: za leto 2018 Hyundai napoveduje še popolnoma električno kono, ki naj bi imela dokaj konkreten doseg, prodajali ga bodo tudi v Evropi.

Hyundai bo še širil paleto športnih terencev, a kakor je dejal njegov evropski izvršni direktor Thomas Schmid, je prav kona pomemben korak na poti k cilju, da bi do leta 2021 postali najmočnejša azijska znamka na evropskem trgu. Model, ki ga izdelujejo v Južni Koreji, bodo začeli na domačem trgu prodajati prihodnji mesec, pri nas pa oktobra, ko bodo znane tudi cene.